Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، دریابان «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت کشورمان که به تاشکند سفر کرده است پیش از ظهر امروز  با «ویکتور محمود اف» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار طرفین ضمن ابراز امیدواری در خصوص تاثیرگذاری امضاء سند همکاری‌های مشترک امنیتی میان تهران و تاشکند بر توسعه مناسبات همه جانبه میان دو کشور، نحوه مشارکت در موضوعات دو جانبه و منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابان شمخانی در این ملاقات با اشاره به موقعیت ژئو پلیتیکی بسیار مهم ازبکستان در قلب آسیای مرکزی و جایگاه ویژه این کشور در امنیت و همکاری های منطقه ای گفت: موضوعاتی چون جلوگیری از گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه از جمله دغدغه های مشترک امنیتی دو کشور است که باید تلاش نمائیم برای مقابله با این تهدیدات موفق تر عمل کنیم.

شمخانی افزود: مرزهای مشترک ایران و ازبکستان با افغانستان ایجاب می‌کند که همکاری های مشترک برای رفع مشکلات و برقراری صلح و ثبات در این کشور افزایش یابد.

او با ابراز امیدواری نسبت به شتاب بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور خاطر نشان کرد، خوشبختانه با اراده روسای جمهور دو کشور، همکاری های اقتصادی با رشد ۷۰ درصدی روبرو بوده که لازم است این روند برای دستیابی به رشد حداقل ۱ میلیارد دلار ادامه پیدا کند.

ویکتور محمود اف مشاور امنیت ملی ازبکستان نیز در این دیدار بر تسریع در اجرای توافقات مقامات عالی دو کشور برای حداکثر سازی همکاری‌های دو جانبه در ابعاد سیاسی،اقتصادی، ترانزیتی و امنیتی تاکید کرد و اظهار داشت: سفر جنابعالی به ازبکستان می تواند نقش تعیین  کننده ای در شتاب بخشی به روابط رو به توسعه دو کشور و پایه گذاری همکاری های ثمر بخش امنیتی برای حفاظت از صلح و ثبات در منطقه داشته باشد.

او با ابراز خرسندی در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای اظهار داشت: ازبکستان به عنوان رئیس دوره ای سازمان شانگهای از همه ظرفیت های خود برای عضویت دائم ایران در این سازمان استفاده خواهد کرد.

گفتنی است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به ازبکستان، بعدازظهر امروز، چهارشنبه با شوکت میر ضیایف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو می کند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و ازبکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد