Web Analytics Made Easy - Statcounter

چلسی ممکن است مجبور به فروش گسترده بازیکنانش در بازار نقل و انتقالات تابستانی شود تا از شر درآمدهای بالایی مانند 325 هزار پوند در هفته لوکاکو خلاص شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، باشگاه چلسی ممکن است مجبور شود در تابستان امسال یک گردگیری اساسی داشته باشد تا پس از تحریم‌های فلج کننده‌ای که توسط دولت بر آنها تحمیل شده، خود را سرپا نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت دارایی‌های رومن آبراموویچ، مالک آبی‌ها، را به دلیل روابط طولانی مدتش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مسدود کرد. تحریم آبراموویچ که اکنون از فروش باشگاه منع شده، تأثیر مخربی بر چلسی داشته است. چلسی در حال حاضر قادر به خرید یا فروش بازیکنان یا کسب درآمد در روز بازی نیست.

چه کسانی جدا می‌شوند؟

راب ویلسون، کارشناس مالی، معتقد است که اگر دولت مجوز فروش بازیکنان را به آن‌ها بدهد، مدیران آبی‌ها مجبور به حذف بسیاری از بازیکنان پردرآمد خود خواهند شد تا حساب‌هایشان را متعادل کنند. او به اسکای اسپورت گفت: «فکر می‌کنم این تهدید واقعی برای باشگاه فوتبال است. اگر نتوانند در کوتاه‌مدت هزینه‌های این بازیکنان را پرداخت کنند، فکر می‌کنم در تابستان شاهد فروش تعدادی از بازیکنان خواهیم بود. تصور می‌کنم که مذاکره مجددی با دولت در مورد مجوز صورت خواهد پذیرفت تا اطمینان حاصل شود که خرید جدید بالقوه امکان‌پذیر است.»

روملو لوکاکو، کای هاورتس، انگولو کانته و تیمو ورنر احتمالاً اولین بازیکنانی هستند که با توجه به دستمزدهای نجومی خود به فروش می‌رسند. لوکاکو و هاورتس ملی‌پوشان بلژیکی و آلمانی در حال حاضر به ترتیب با ۳۲۵ هزار پوند و ۳۱۰ هزار پوند در هفته قرارداد دارند. کانته ۲۹۰۰۰۰ پوند در هفته به جیب می‌زند، در حالی که ورنر هفته‌ای ۲۷۰۰۰۰ پوند به خانه می‌برد.

در انتظار تصمیم دولت

مسدود شدن دارایی‌های آبراموویچ باعث شده که چلسی در تنگنای مالی وخیمی قرار گیرد، زیرا از زمانی که او در جولای ۲۰۰۳ باشگاه را به مبلغ ۱۴۰ میلیون پوند خرید، باشگاه به طور منظم به تزریق پول‌های فراوان او متکی بود. سوابق مالی اخیر نشان می‌دهند که باشگاه تنها ۱۶ میلیون پوند در ذخایر نقدی خود دارد، به این معنی که آن‌ها قادر به پرداخت دستمزدهای عظیم ۲۸ میلیون پوندی خود نیستند. و همانطور که مشخص است آن‌ها در ۲۸ مارس ورشکست خواهند شد مگر اینکه بتوانند دولت را متقاعد کنند که به آن‌ها اجازه فروش بدهد.

دولت آماده انجام این کار است، اما تنها در صورتی که تضمین‌هایی وجود داشته باشد که آبراموویچ، دوست پوتین، حتی یک پنی از این پول‌ها را نخواهد دید. کریس فیلپ، وزیر دیجیتال، گفت: «از آنجایی که شرایط مجوز امروز نوشته شده است، فروش مجاز نخواهد بود. اگر خریدار ظاهر شود، آن خریدار یا باشگاه فوتبال می‌توانند به دولت مراجعه کنند و بخواهند شرایط مجوز به گونه‌ای تغییر کند که این فروش انجام شود. اما واضح است که اگر عواید حاصل از فروش به حساب بانکی نامحدود متعلق به آبراموویچ ختم شود، هیچ پیشنهادی پذیرفته نخواهد شد.»

اگر پول نقد چلسی تمام شود و به حکومت داده شود، با ۹ امتیاز محرومیت مواجه خواهد شد. اگرچه مشخص نیست چه زمانی با این ضربه روبه‌رو خواهد شد زیرا هرگز هیچ باشگاه لیگ برتری توسط سرپرستان اداره نشده است.

نیک کندی، میلیاردر بریتانیایی، یکی از چندین طرف علاقمند به خرید باشگاه غرب لندن است، اما به او هشدار داده شده که اداره آن برای او منفعت مالی کمی دارد. ویلسون افزود: «اما این خریداران جدید باید جیب‌های عمیقی داشته باشند زیرا هزینه‌های جاری باشگاه قابل توجه است. آنها در طول پنج سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون پوند از دست دادند.»

ویلسون بر این باور است که مالکان جدید چلسی برای بازگشت سرمایه خود با مشکل مواجه خواهند شد و ادامه داد: «شما نمی‌توانید حقوق بسته‌های پخش را افزایش دهید زیرا تحت کنترل لیگ برتر هستند. شما می‌توانید کمی بر تولید کننده پیراهن خود کنترل داشته باشید، ما همین الان در مورد نایکی صحبت کردیم و شما اسپانسر پیراهن هستید. بنابراین به عنوان سرمایه‌گذار بالقوه ارزش زیادی وجود ندارد که بشود افزایشش داد. مگر اینکه قیمت خرید باشگاه بسیار بسیار کمتر از آنچه ما ذکر کردیم باشد.»
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باشگاه چلسی پوتین میلیون پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

به گزارش "ورزش سه"، انزو فرناندز که در بازی‌های اخیر چلسی ‏آسیب‌دیده بود تصمیم گرفته کشاله ران خود را به تیغ جراحی بسپارد ‏و به این ترتیب فصل برای او به پایان رسید. ‏

رسانه‌های آرژانتینی به نقل از منابع نزدیک به این بازیکن چلسی ‏گزارش دادند که او اصرار دارد خودش را به کوپا آمه‌ریکا برساند و به ‏همین دلیل تصمیم گرفته جراحی شود. با اینحال حضور او در این ‏تورنمنت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ‏

این خبر خوبی برای لیونل اسکالونی نیست چرا که او و تیمش به ‏زودی باید در خاک آمریکا از عنوان قهرمانی خود در کوپا آمه‌ریکا دفاع ‏کنند. این تورنمنت اولین تورنمنت بزرگ بعد از جام جهانی قطر است ‏و آرژانتین امید دارد با کسب یک جام دیگر نشان بدهد که همچنان ‏بهترین تیم ملی دنیا است. ‏

انزو فرناندز در چند بازی اخیر چلسی از ناحیه کشاله ران احساس درد ‏می‌کرد و با شدت گرفتن تدریجی درد او سرانجام به این نتیجه رسید ‏که بهتر است هر چه سریعتر جراحی شود تا دست کم شانس ‏رسیدن به کوپا را داشته باشد. ‏

مصدومیت او و از دست دادن فصل باشگاهی برای چلسی خبر ‏دردناکی است. تیم پوچتینو که بعد از باخت تحقیر 5-0 مقابل آرسنال ‏با بحرانی بسیار بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند در هفته‌های ‏باقی‌مانده باید شانس خود را برای کسب سهمیه اروپایی امتحان کند ‏و نبود این هافبک آرژانتینی می‌تواند ضربه سختی به نقشه‌های ‏پوچتینو وارد کند.

فرناندز ژانویه گذشته با قراردادی 134 میلیون دلاری از بنفیکا به ‏چلسی پیوست ولی در این مدت نتوانسته انتظارها را برآورده کند. ‏

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏
  • بحران در کاتالان
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟