Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@00:00:05 GMT

سرکرده جدید داعش معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۷۰۵

منابع امنیتی از انتخاب برادر سرکرده سابق داعش، به عنوان سرکرده کنونی این گروه، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، به گفته دو مقام امنیتی عراقی و یک منبع امنیتی غربی، فردی که پنج‌شنبه گذشته از سوی داعش به عنوان سرکرده جدید این گروه تروریستی اعلام شد، برادر «ابوبکر البغدادی»، سرکرده سابق این گروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس فایل صوتی که در اینترنت منتشر شده است، داعش نام سرکرده جدید این گروه تروریستی را «ابو الهاشم القریشی» اعلام کرده است. 

اعلام نام سرکرده جدید این گروه تنها چند هفته پس از کشته شدن سرکرده پیشین آن، «ابوابراهیم القریشی» صورت گرفته است. ابراهیم القریشی دومین سرکرده داعش پس از «ابوبکر البغدادی» بود و در سال ۲۰۱۹  پس از کشته شدن البقدادی به این مقام رسید.

بغدادی و قریشی هردو پس از حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای‌شان، خود و خانواده‌‌هایشان را منفجر کردند.   

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سرکرده جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی