Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره موضوع کاهش تعهدات استفاده کنندگان از سهمیه مناطق محروم علوم پزشکی گفت: این موضوع به دلیل اینکه قانون مجلس است، باید از سوی مجلس تغییر کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  ابوالفضل باقری فرد در خصوص موضوع کاهش تعهدات افرادی که با استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی مناطق محروم که به صورت بومی در رشته‌های علوم پزشکی پذیرفته شده‌اند، گفت: این موضوع مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: افرادی که بر اساس این ظرفیت در مناطق محروم پذیرفته شده‌اند تعهد داده‌اند که این افراد سه برابر مدت تحصیل در منطقه محروم باید بمانند. اما واقعیت این است که یک دانشجوی پزشکی ۷ سال تحصیل می‌کند و ۲۱ سال در منطقه محروم بماند، عملاً این فرد فرسوده می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این مسئله باعث شده است کسانی که اکنون قبول شده‌اند هم به هر دلیل به این تعهد تمکین نمی‌کنند. در یک بخش قانون آمده است که پس از گذراندن نیمی از تعهدات می‌توان برای تخصص اقدام کرد؛ بنابراین این میزان تعهد هم موجب عدم ارتقاء افراد می‌شود و هم اینکه زمان تعهد طولانی است.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه در تلاش هستند که بتوانند زمان تعهدات را تقلیل دهند و یکسری تسهیلاتی بدهند. اگر این قانون همچنان ادامه داشته باشد در آینده نزدیک کسی این سهمیه را انتخاب نمی‌کند.

باقری فرد اضافه کرد: موضوع چند جانبه است و باید همه جوانب آن را در نظر گرفت، بخصوص که ممکن است تا اندازه‌ای از عدالت آموزشی دور باشد، ولی باید تمهیدات و تسهیلاتی دیده شود که هم افرادی که سهمیه منطقه محروم را انتخاب می‌کنند کمتر با مشکل مواجه شوند و هم از عدالت آموزشی دور نباشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع سهمیه مناطق محروم قانون مجلس است، باید از سوی مجلس تغییر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سهمیه مناطق محروم علوم پزشکی معاون آموزشی وزارت بهداشت مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح