Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ای ان آی هند، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) دستگیری این روزنامه نگار نپالی به نام اوماکانتا پاندی که به شبکه رادیویی Ujjyalo نپال وابسته است را محکوم کرد و از دولت نپال خواست امکان آزادی فوری او از زندان امارات متحده عربی را فراهم کند.

پاندی ۲۶ بهمن امسال به اتهام ارتکاب به جرایم سایبری دستگیر شده بود چون در اوایل دی ماه بیانیه ای را در کشورش در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده بود که در آن سفارت نپال در امارات متحده عربی را در ارتباط با صدور روادید برای نپالی هایی که قصد سفر به امارات را دارند، به تخلف متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این رسانه هندی پاندی نوشت: «مشکل لغو روادید در امارات هرگز حل نخواهد شد زیرا خود سفارت نپال در حال کسب درآمد از این موضوع است». گزارش شده است که بیش از ۵ هزار نپالی هر ماه برای روادید سفر به امارات متحده عربی درخواست می دهند و بسیاری از آنها مشکوک به اشتغال غیرقانونی هستند به این امید اینکه بتوانند در کشور مقصد اقامت دائم بگیرند. این روزنامه نگار مدعی شد که شواهد قابل توجهی در رابطه با تخلفات سفارت نپال در اختیار دارد.

فدراسیون روزنامه نگاران نپال (FNJ) نیز گزارش داد که دادگاهی در دبی پاندی را پس از دستگیری به سه ماه حبس و جریمه ۲۰ هزار درهمی (تقریباً ۵۴۴۴ دلار آمریکا) محکوم و روانه زندان کرده است. فدراسیون روزنامه نگاران نپال همچنین فاش کرده است که پاندی برای استخدام وکیل جهت دفاع از خود در طول محاکمه با مشکلات زیادی روبرو شده است، زیرا وکلای نپالی در امارات متحده عربی به دلیل ترس از آزار و شکنجه حاضر به رسیدگی به پرونده او نیستند.

اعضای فدراسیون روزنامه نگاران نپال ۱۲ اسفند با دکتر نارایان خادکا، وزیر امور خارجه نپال ملاقات کردند تا از مسئولان این وزارتخانه بخواهند که آزادی پاندی را تسهیل کند. در پی این بحث، سفارت نپال در ابوظبی نیز با وجود انکار هر گونه دخالت در این حادثه، با کمک به پرونده پاندی موافقت کرد.

روشن پوری، دبیر کل فدراسیون روزنامه نگاران نپال گفت: ما از سفارت نپال در مورد وضعیت دستگیری و زندانی کردن یک روزنامه نگار این کشور توسط پلیس امارات متحده عربی به دلیل ارتکاب به جرایم سایبری، به سبب رفتار خلاف اصول آزادی بیان جهانی و مداخله مستقیم در آزادی بیان شکایت کرده ایم. وی خواستار توجه دولت نپال، وزارت امور خارجه و سفارت نپال در امارات برای بررسی این حادثه و اتخاذ اقدامات فوری برای آزادی پاندی شد.

روشن پوری گفت: «هیچ کس را نباید صرفاً به خاطر نظرش دستگیر کرد. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از مقامات امارات متحده عربی خواست که فوراً اتهامات اوماکانتا پاندی را پس بگیرند و از دولت نپال می خواهد که آزادی او را تسهیل کند و در مورد این نقض آشکار آزادی رسانه ها اقدام کند.»

برچسب‌ها نپال ابوظبی روزنامه نگار امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نپال ابوظبی روزنامه نگار نپال ابوظبی روزنامه نگار امارات متحده عربی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه گاردین با تعدادی از فلسطینیان حاضر در اردوگاه‌ فلسطینی برج البراجنه بیروت دیدار کرد.

یک جوان ۲۵ ساله فلسطینی به گزارشگر این روزنامه گفت:‌ «ما از اقدام حماس احساس غرور می کنیم و آگاهی ما از مقاومت آنها بیشتر از پیش شده است.»

این جوان ۲۵ ساله که به نقاشی‌های دیواری در اردوگاه معروف است تصویر «مثلث قرمز وارونه»، «چتربازهای حماس در ۷ اکتبر» و «ابوعبیده» را به عنوان نماد مقاومت روی دیوارهای اردوگاه کشیده است.

گزارشگر روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود می‌گوید «تا پیش از عملیات ۷ اکتبر نقاشی‌ها و شعارهای روی رنگ رو رفته‌ای را در اردوگاه مشاهده می‌کردیم اما پس از عملیات حماس جوان‌ها انگیزه بیشتری پیدا کردند و دیوارنگاره‌های حماسی را در ستایش عملیات حماس در سرتاسر اردوگاه می توان مشاهده کرد»

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: «فلسطینی‌ها در لبنان عملیات طوفان‌الاقصی را اقدامی الهام‌بخش می‌بینند که زنجیر زندان را پاره کرد و مثلث سرخ، تصویر ابوعبیده و چتربازها بخشی از فرهنگ عامه، تزئین لباس مردم شده است.»

این روزنامه‌نگار توضیح داد که محبوبیت جنبش فتح به دلیل اتهام به فساد و عمل نکردن به وعده‌هایش پس از توافق اسلو رو به افول است.

یکی از رزمندگان حماس در اردوگاه که از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت که پس از آغاز تجاوز به غزه، مردان جوان برای پیوستن به جنبش حماس در اردوگاه صف کشیده بودند.

دیگر خبرها

  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر