Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آخرین روز‌های سال، با استقبال مخاطبان، سه عنوان از کتاب‌های انتشارات «راه یار»؛ «سلول‌های بهاری»، «مادر ایران» و «خون شریکی» تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شدند.

خبرگزاری میزان - در آخرین روز‌های سال جاری، با استقبال مخاطبان چاپ چهارم «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات دکتر حسین بهاروند، پدر علم سلول‌های بنیادی ایران، چاپ سوم کتاب «مادر ایران»؛ خاطرات عصمت احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی و چاپ دوم کتاب «خون شریکی»؛ مجموعه یادداشت‌های مطبوعاتی محمدسرور رجایی، نویسنده و شاعر افغانستانی توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابرین گزارش، «سلول‌های بهاری» که چندی پیش به عنوان یکی از برگزیدگان جایزه کتاب «جلال آل احمد» نیز انتخاب و تقدیر شد، داستان تولید و توسعه سلول‌های بنیادی در ایران راه از زبان دکتر حسین بهاروند روایت می‌کند.

دکتر بهاروند؛ استاد ممتاز و مؤسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال ۱۳۸۲ توانست برای نخستین‌بار در ایران، سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند. در سال ۱۳۸۷ نیز به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی شد. این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری کنند. وی تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین‌المللی ازجمله رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان (TWAS)، یونسکو و جایزه مصطفی (نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام) را دریافت کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در اخبار ساعت چهارده، گزارش دیدارمان (با رهبر انقلاب) با اعلام اینکه محققان کشور به دانش سلول‌های بنیادی رویانی انسانی دست یافته‌اند، منتشر شد. ما از اینکه کار مهمی انجام داده بودیم خوشحال شدیم؛ اما متأسفانه این خوشحالی زیاد طول نکشید و همین خبر چالش‌های غیرقابل تصوری برایمان ایجاد کرد. مثلا بعضی از دوستان و کسانی که در حوزه‌های علمی مرتبط کار می‌کردند، گفتند: «این دروغه؛ شما اصلا همچین کاری نکردید!» یا بعضی دیگر گفتند: «این سلول‌ها رو از خارج آوردید؛ خودتون تولیدشون نکردید!» بعضی هم گفتند: «اصلا این دانش اهمیتی نداره که این‌قدر بزرگ جلوه داده می‌شه!».

تا دلتان بخواهد از این صحبت‌ها بود. نمی‌دانید چقدر اذیت‌کننده بود و انرژی‌مان را می‌گرفت. یعنی در این کُنام سخت، ما باید این کار را ادامه می‌دادیم. دکتر کاظمی بعد‌ها به شوخی می‌گفت که اثبات دستیابی به این فناوری به برخی افراد، سخت‌تر از خود انجام کار بود!»

چاپ چهارم کتاب ۴۰۸ صفحه‌ای «سلول‌های بهاری» که تحقیق و نگارش آن برعهده بهنام باقری بوده، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

براساس این گزارش، «مادر ایران»، روایتی داستانی از زندگی پرفراز و نشیب عصمت احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی نیز در روز‌های اخیر به چاپ سوم رسیده است. خانم احمدیان که از جمله بانوان فعال در ستاد پشتیبانی دفاع مقدس اهواز بود، پس از جنگ، به صورت جدی وارد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود، به طوری که او امروز یکی از بانوان تأثیرگذار و الگو در اهواز است و همچنان در ۷۳ سالگی، علاوه بر امور خیریه، با پیگیری‌های فراوان، به دنبال کارآفرینی و ایجاد شغل برای مردم است.

چاپ سوم کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای «مادر ایران» نیز که تحقیق آن برعهده سیدمحمد آل عمران و نرگس اسکندری بوده و تدوین آن توسط نورالهدی ماه‌پری صورت گرفته است با شمارگان ۱۵۰۰ جلد و قیمت ۵۷ هزار تومان منتشر شده است.
کتاب «خون‌شریکی»؛ دیگر عنوان انتشارات «راه یار» است که به تازگی به چاپ دوم رسیده. «خون شریکی» مجموعه‌ای از یادداشت‌های مطبوعاتی محمدسرور رجایی، نویسنده و شاعر افغانستانی است و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان تجدیدچاپ شده است.

مرحوم محمدسرور رجایی، بیست سال آخر عمر با برکتش را صرف جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات مربوط به شهدای ایرانی جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس کرد. «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی آثار منتشرشده از مرحوم رجایی است.

کتاب خاطرات «شهید دکتر سیدعلی شاه موسوی گردیزی» از فرماندهان جهادی افغانستان که به‌دست داعش ترور شد دیگر محصول تلاش‌های محمدسرور رجایی است که بزودی منتشر می‌شود. دبیری چند دوره جشنواره «قند پارسی»، جشنواره خانه ادبیات افغانستان و انتشار مجله باغ ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیت‌های وی در این سال‌ها بود.

مرحوم رجایی از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیأت تحریریه مجله‌های سوره و راه بود و ده‌ها مقاله یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است؛ بنابراین گزارش، علاقمندان جهت تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات انتشارات راه یار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار ادبیات انتشارات راه یار سلول های بنیادی روانه بازار نشر محمدسرور رجایی سلول های بهاری مادر ایران خون شریکی سلول ها راه یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد

تین نیوز

 استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی  در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد