Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@19:17:29 GMT

وجود ۲۷۵۰ هکتار ذخیره‌گاه  جنگلی در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۲۰۴۰

وجود ۲۷۵۰ هکتار ذخیره‌گاه  جنگلی در استان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وجود ۲۷۵۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی در این استان خبر داد و گفت:در سال ۹۶ حدود  ۵۱۸ هکتار ذخیره‌گاه  جنگلی در سطح استان همدان شناسایی شد که این‌ میزان ذخیره‌گاه  به مرور زمان به دو هزار و ۷۵۰  هکتار رسیده است.

به گزارش ایسنا، اسفندیار خزائی در مراسم نهال‌کاری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: ۲۸۳ هکتار از ذخیره گاه‌ها در استان همدان، شامل گونه مرتعی گون بوده و در سال جاری ۶۲ هکتار به ذخایر جنگل‌های استان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گونه‌های گیاهی استان همدان در مراتع و جنگل‌ها  را یک هزار و ۶۵۸ مورد برشمرد،گفت:در این رابطه گونه‌های گیاهی که ارزش ژنتیکی دارند یا در حال انقراض هستند باید در ذخیره گاه‌ها تحت حراست قرار گیرند.

خزائی  با اشاره به اینکه طی سه سال از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ هر ساله یک هزار هکتار جنگل‌کاری به صورت زراعت چوب، گونه‌های فضای سبز و گونه‌های جنگلی به استان همدان اضافه شده است، گفت: ۸۰ درصد زنده مانی در استان داشته ایم و سعی کردیم تا مدیریت کوچ را نیز بر اساس سیاست‌گذاری‌های در پیش گیریم.

گفتنی است؛ رئیس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان و معاونین وی در حاشیه مراسم نهال‌کاری به مناسبت هفتمین روز از هفته منابع طبیعی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان مروج افتخاری فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی کارت همیار طبیعت دریافت کردند.

انتهای پیام




 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها جنگل درختکاری کارت همیار طبیعت فضاي سبز استانی اقتصادی استان همدان منابع طبیعی ذخیره گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی

 بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد