Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:58:29 GMT

در مجمع انتخابات فدراسیون دانش‌آموزی چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۸۳۰۷

در مجمع انتخابات فدراسیون دانش‌آموزی چه گذشت؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون دانش آموزی در نهایت پس از سه مرتبه تعویق، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون دانش آموزی در  سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور اعضای مجمع این فدراسیون برگزار شد و تنها دو نفر از نامزدها شامل حسین بابویی و فرسید ارمیان حاضر به شرکت در رقابت انتخاباتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این در حالی بود که از پنج نفری که به منظور تصدی پست ریاست ثبت نام کردند، در نهایت حسین بابویی، رییس فعلی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، فرشید ارمیان، رییس پیشین فدراسیون دانش‌آموزی، محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و نیز حمیدرضا صائبی، معاون مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تایید صلاحیت شده بودند.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به عنوان رییس مجمع در ابتدای با تاکید بر اینکه باید در مسیر سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گام برداریم، گفت: باید تحقق افزایش فعالیت‌های زیستی و تربیت بدنی در دستور کار فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر تربیت هنرجویان تربیت بدنی، اظهار کرد: در عین حال باید تربیت مربیان ورزشی به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد. ۱۵ هزار کانون ورزشی داریم اما این فضا را در اختیار هنرجویان تربیت بدنی قرار نداده‌ایم.

ستاری فرد با بیان اینکه باید افزایش میزان فعالیت بدنی خانواده ها در دستورکار قرار گیرد، گفت: متاسفانه زنگ ورزش در ایران روزانه نیست و هفتگی است و علاوه بر این با کمبود نیروی انسانی در ورزش مداس روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی کارگاه تربیتی در حوزه ورزش دانش آموزی هستند، خاطرنشان کرد: می‌توانیم در راستای کسب میزبانی در مسابقاتی نظیر کشورهای اسلامی حرکت کنیم.

وی اعلام کرد: تعداد اعضای حاضر در مجمع ۵۲ نفر، حد نصاب تشکیل مجمع ۳۵ و حد نصاب رای منتخب ۲۷ نفر است.

فرشید ارمیان به عنوان اولین نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه ۱۹ سال از تاسیس فدراسیون دانش آموزی می گذرد، گفت: سال ۱۳۸۱ این فدراسیون ایجاد شد و امیدوار هستیم شاهد بهبود وضعیت ورزش دانش آموزی باشیم. خوشبختانه انتخابات بدون تماس های طلایی و مهندسی برگزار شد.

حسین بابویی نیز به عنوان دومین نامزد با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و هدف نهایی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تربیت متوازن و همه ساعته بر اساس این سند مدنظر قرار دارد و نگاه به مسابقات و جشنواره‌ها، ابزاری تربیتی برای تربیت همه جانبه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از تلاش‌های صورت گرفته، فدراسیون ورزش‌های همگانی عضو مجمع تمامی فدراسیون‌های ورزشی و دارای نماینده در هیات رییسه فدراسیون های ورزشی است.

پس صحبت های مطرح شده، آرای اعضای حاضر به صندوق انداخته شد و در نهایت حسین بابویی با کسب ۴۰ رای برای دومین دوره متوالی به عنوان رییس فدراسیون دانش آموزی انتخاب شد. پس از آن نیز انتخاب اعضای هیات رییس این فدراسیون صورت گرفت که شهامت عباسی، نایب رییس اول، نرگس تقی‌زاده مقدم نایب رییس دوم، مقدر سلطانی و  لیلا علیمحمدزاده نیز به عنوان ۲ کارشناس خبره انتخاب شدند.

سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش دانش آموزی قلب نظام ورزش کشور است و اگر شاهد پویایی آن باشیم تحول آن را در تمامی ابعاد کشور شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: متاسفانه ورزش دانش آموزی در کشور چندان مورد توجه قرار نمی گیرد در حالی که ورزش دانش آموزی باید پیشانی ورزش قهرمانی و ورزش همگانی باشد اما  بودجه اختصاص یافته به این حوزه اصلا درخور نیست و صرفا در شعارها به ورزش دانش آموزی پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند، عنوان کرد: وضعیت ورزش همگانی خوب نیست و ۲۰ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی کشور عدد بسیار پایینی است و باید شاهد تغییر سبک زندگی مردم باشیم چرا که هم مانع ذهنی و هم مانع عینی داریم و امکانات ورزشی متوازن توزیع نشده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اگر ورزش دانش آموزی فعال شود، به طور حتم شاهد بهبود وضعیت ورزش کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: ورزش دانش آموزی هم ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی را در دل خود جای داده است و هر دانش آموز مستعدی می‌تواند در حوزه قهرمانی پرورش پیدا کند.

کلهر با اشاره به اینکه با عقب ماندگی تاریخی در ورزش زنان روبرو هستیم و با نقطه مطلوب فاصله داریم، عنوان کرد: باید شاهد تبعیض مثبت در بخش دختران در حوزه ورزش و به ویژه ورزش دانش آموزی باشیم.

وی افزود: در عین حال ورزش روستایی نسبت به ورزش شهری در کشور محروم است و باید در راستای توسعه آن گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون دانش آموزی فدراسیون دانش آموزی وزارت ورزش و جوانان وزارت آموزش و پرورش ورزش دانش آموزی ورزش همگانی حسین بابویی تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ مردم و دانش آموزان با گذران یک روز خوش آب و هوا در دل جنگل منحصربه فرد فندقلو، اوقات آرامبخش و خاطره انگیزی را سپری کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی