Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس ممکن است برای گفت‌وگو درباره افزایش تولید نفت به عربستان سفر کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، پایگاه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که بوریس جانسون ممکن است هفته آینده برای مذاکره درباره افزایش تولید نفت به عربستان سعودی سفر کند.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت که این سفر نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تایمز لندن هم گزارش داد که جانسون به عربستان سفر خواهد کرد.

به گفته اسکای نیوز، جانسون زیر فشار فزاینده‌ اعضای حزب محافظه‌کار قرار گرفته است تا از نفوذ خود بر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای متقاعد کردن ریاض درباره تولید بیشتر نفت همزمان با افزایش قیمت‌های انرژی استفاده کند.

رابطه جانسون با بن‌سلمان بهتر از جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده  آمریکا و دیگر رهبران گروه هفت است.

جانسون در سال‌های اخیر دو بار برای سفر به عربستان برنامه‌ریزی کرد اما محقق نشد، تهاجم روسیه به اوکراین سفر طی ماه گذشته میلادی سبب تعویق در سفر جانسون به ریاض شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: انگلیس عربستان سعودی افزایش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چندین مقام بین‌المللی این هفته برای گفتگو‌هایی پیرامون آتش‌بس غزه که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، در ریاض حضور خواهند یافت.

به گزارش رویترز، این مقام نروژی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بازیگران کلیدی را در حال حاضر در ریاض داریم و امیدواریم که گفتگو‌ها بتواند به آشتی و صلح منجر شود». 

رئیس مجمع جهانی اقتصاد همچنین از حضور وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر قطر، وزیر خارجه عربستان، ولیعهد عمان و مقامات بحرینی در این نشست خبر داد. به گفته او، وزیر خارجه مصر نیز در ریاض حضور خواهد داشت تا مقامات را در مورد رخداد‌های مذاکرات آتش‌بس مطلع کند.

پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه که طی آن بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده و اکثر زیرساخت‌های این منطقه تخریب شده است، مذاکرات آتش‌بس همچنان در بن‌بست باقی مانده است. گفته شده یک هیئت مصری روز گذشته برای گفتگو با سران صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات است. 

مقامات حماس همچنان بر خواسته‌های خود پایبند هستند و می‌گویند هرگونه آتش‌بس باید دائمی باشد و طی آن نیرو‌های اشغالگر به طور کلی از نوار غزه خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری