Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پنجاه‌ودومین صحن علنی شورای شهر شیراز برگزار و در آن نسبت به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال نسبت به سال گذشته تذکراتی به شهرداری داده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پنجاه‌ودومین صحن علنی شورای شهر شیراز بعدازظهر امروز با 16 دستورکار و 2 نطق پیش از دستور برگزار شد که محمدرضا هاجری، عضو شورای شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود با تبریک اعیاد ماه شعبان با بیان اینکه ظرفیت انسانی، تخصصی و تعهدی نیروهای شهرداری شیراز از دیگر کلانشهرها یک سرو گردن بالاتر، توانمندتر و کارآمدتر است، اظهار داشت: لازم است از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گرچه نگاه جداسازی سیاسی در مدیریت شهری وجود ندارد، اما باید مراقب بود تا سلایق فردی منجر نشود به اینکه بعضی از ظرفیت‌های انسانی، مهجور شود و  لازمه تحول در شهر بهره بردن از تمامی ظرفیت‌ها در جایگاه خودش است. 

هاجری با بیان اشاره به بودجه مصوب شورا افزود: تلاش‌های شورا و شهرداری در تنظیم و تصویب بودجه سال 1401 شهرداری شیراز قابل انکار نیست اما به نظر می‌رسد در توزیع عادلانه بودجه عمران و آبادی و خدمات با اولویت محلات و مناطق کمتر برخوردار، برنامه قابل قبولی لحاظ نشده است. 

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شمال شهرگرایی در تنظیم و تصویب بودجه کاملا مشهود است، بیان کرد: لازم بود در توزیع بودجه، مناطق و محلات فقیرنشین در اولویت باشند که چنین نیست، البته قابل جبران است و می‌توان با اصلاح بودجه و اضافه کردن متمم عدالت شهری بیشتر رعایت شود.

شهرک سینمایی شیراز قدیم احداث شود 

هاجری با بیان اینکه ساخت «شیراز قدیم» همچون ساخت «تهران قدیم» در شهرک سینمایی غزالی نیاز ضروری شهر به عنوان عامل گسترش فضای گردشگری و زیارتی است، عنوان کرد: می‌توان فیلم «امین ولایت» را در همین شهرک سینمایی شیراز قدیم، ساخت و یادگاری ماندگار و جاودان برای شهر مقدس شیراز برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) است و زیبنده نیست خطوط هوایی‌اش اینقدر ضعیف و ناکارآمد باشد، تصریح کرد: گردشگری و زیارت در سومین حرم باید فعا‌ل‌ترین و کارآمدترین خطوط هوایی را داشته باشد که ندارد.

هاجری با بیان اینکه با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته، مسافرین بیشتری به شیراز بیایند، اظهار داشت: لازم است نه تنها شورا و شهرداری بلکه تمام ادارات و سازمان‌ها، حالت آماده باش به خود گرفته، با ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری در تمامی زمینه‌ها هماهنگ باشند تا مسافران خاطره خوش از سفر به شیراز داشته باشند. 

پارک دوبله مقابل مراکز خرید اصلی‌ترین دلیل ترافیک خیابان‌ها

در ادامه صحن علنی امروز مهدی نصیری، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورا تذکری را نسبت به مدیریت شهری داشت که در این باره عنوان کرد: در 2 هفته اخیر در کلانشهرها ترافیک بسیار جدی  شاهد هستیم که این امر در شیراز با 25 تا 30 درصد افزایش نسبت به سال قبل وجود دارد. 

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این ترافیک مجوزهای تجاری در مناطق است، گفت: صدور این مجوزها در آینده  ترافیکی شهر چالش ایجاد می‌کند و پلیس هم باید جدی‌تر نسبت به پارک خودروها نظارت داشته باشند چون بخش زیادی از ترافیک به دلیل تجمع مقابل مجتمع‌ها است. 

نصیری با بیان دومین تذکر خود بر سرعت بخشیدن به تحقق شهرداری الکترونیک تاکید کرد و افزود: باید مراجعه شهروندان به شهرداری به صفر برسد و سرعت دادن در این امر کمک‌کننده است، امروز استعلام آپارتمان‌ها به شکل الکترونیک است اما برگشت به عقب و مراجعه حضوری مردم در این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. 

علیرضا اسکندری، عضو دیگر شورا نیز با انتقادی نسبت به شهرداری شیراز و مراسم روز بزرگداشت شهدا گفت:  حفظ شانیت مقام شهدا در گفتار و رفتار  بر همه لازم و واجب است اما جلسه امروز با تاخیر چندین ساعته و در ساعت اداری برگزار شد و بهتر بود که  جلسه با این جایگاه در خارج از وقت اداری برگزار می‌شد. 

وی با بیان اینکه جمعیت کثیری از فرزندان شهدا در شهرداری شاغل هستند اما تعداد معدودی دعوت شدند، افزود: این امر  به هر ترتیبی که بوده است جای سوال و تامل دارد. 

احسان اصنافی، شهردار شیراز نیز در پاسخ به اسکندری گفت: 162 نفر دعوت شدند و به احترام حضور اعضای شورا، جلسه صبح برگزار شد و این کار کوچک‌ترین کاری است که برای بزرگداشت شهدا انجام شد. 

وی عنوان کرد: شهرداران منطقه یک، 4، 6 و 8 از فرزندان معزز شهدا هستند و در دیگر بخش‌ها و  معاونت‌های مناطق هم تعداد زیادی از فرزندان شهدا حضور دارند و شهرداری شیراز خود را مدیون شهدا می‌داند. 

لزوم همکاری شورای شهر با ستاد بازسازی عتبات عالیات 

در ادامه صحن علنی شورا نیز اسکندر قاسمی؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات در سال 81 توسط سردار شهید قاسم سلیمانی تاسیس شد و بازسازی‌ها انجام شده و الان توسعه حرم‌ها در دستور کار است، گفت: نقش استان فارس و شهر شیراز در این امر بسیار پررنگ بوده است و تاکنون 85 پروژه توسط استان فارس انجام شده است. 

وی با بیان اینکه  شهر شیراز متولی ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین شده و کار شروع شده است، افزود: کمیسیون فرهنگی تشکیل شد و مصوباتی داشت که مصوبات این کمیسیون خواسته ما نیز است و اگر محقق شود برای ما کافی است. 

قاسمی با بیان اینکه شهردار شیراز هم پای کار بودند و از این جهت تشکر می‌کنیم، بیان کرد: امید است که شهر شیراز با این همکاری نقش خود را به خوبی قبل در توسعه حرم‌ها و اعتاب مقدسه ایفا کند. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: مجمع خیرین شهرساز نیز در راستای توسعه حرم‌ها می‌توانند همکاری خوبی با ستاد داشته باشند که خواهان ایجاد این همکاری شدند. 

پنجاه‌ویکمین جلسه شورای شهر شیراز برگزار شد/ شهردار برنامه‌های نوروزی را تشریح کردظرفیت بسیج اقشار در تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت از سوی شورای شهر شیراز استفاده شودتوضیح‌ رئیس شورای شهر شیراز در موضوع 200 خانه تاریخی/ تفسیر غلطی به اسم تخریب شده است

وی همچنین گفت: درخواست داریم مکانی نیز برای ستاد بازسازی عتبات عالیات در شیراز در نظر گرفته شود همچنین یک نماینده از شورای شهر در ستاد بازسازی عتبات عالیات منصوب شود که خانم خواست‌خدایی در این زمینه معرفی شدند. 

در ادامه صحن علنی امروز شورا  از خانواده شهیدان ایزدی و اعضای جانباز شورا از جمله محمدرضا هاجری، مسعود زارعی، محمدتقی تذروی، ابراهیم حسینی و مهدی طاهری تقدیر شد. همچنین آقای حیدری و بنیانی نیز به مناسبت روز جانباز تقدیر شدند‌. در ادامه صحن علنی جلسه شورا از تعدادی از پاکبانان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه صحن علنی شورای شهر شیراز شهرداری شیراز برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم