Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایسنا، دیوان عدالت اداری اعلام کرد:

«با تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی در دیوان عدالت اداری این شائبه به وجود آمده است که ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی و حضوری امکانپذیر نیست در حالی که هم‌اکنون تمام ظرفیت‌های ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری ذیل ماده۲۳  قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، اعم از پستی، دفاتر نمایندگی استانی، دبیرخانه مرکزی، سامانه خودکاربری وکلا و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فعال بوده و روزانه بیش از هزار دادخواست از طرق یاد شده دریافت می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه مرکزی دیوان عدالت اداری کما فی السابق دادخواست‌های هموطنان و دستگاه‌های اجرایی را به صورت حضوری دریافت می‌نماید اما به جهت این‌که مسافرت به تهران و مراجعه حضوری به دیوان عدالت اداری جهت ثبت دادخواست موجبات افزایش هزینه و صرف وقت هموطنان خواهد شد ضرورتی ندارد صرفا به این دلیل رنج سفر را تحمل کنند، چرا که هیچ تفاوتی بین دادخواست ثبت شده از ساختمان مرکزی دیوان با دادخواستی که از طرق دیگر ثبت می شود وجود ندارد.

در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه ساجد، لازم به توضیح است که این سامانه به دلیل اشکال در انتقال اطلاعات به سامانه های قوه قضائیه طی چند روز آینده در دسترس نخواهد بود و به زودی با بسیج کلیه امکانات و به کمک مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضائیه این مشکل حل خواهد شد.

 مضافا اینکه در جلسه اخیر رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در خصوص مقدمات ایجاد خودکاربری در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (سخا) جهت کاهش هزینه دادرسی و تسهیل امور مردم مذاکراتی صورت پذیرفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه گزارش پیگیری‌های پرونده مرحومه پرستو بخشی و تداوم آنها، اقدامات انجام شده برای حبس زدایی از جرایم پزشکی و وضعیت سامانه الکترونیک قضائی سازمان نظام پزشکی، بحث و بررسی شد.

همچنین در خصوص سامانه انتظامی تاکید شد که دسترسی افراد به سامانه پس از ثبت شکایت است و مراجعات حضوری بعدی شاکی و متشاکی کاهش خواهد یافت.

پیگیری انجام دیدار با رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ارائه حضوری درخواست‌ها از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6089638 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟