Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:28:53 GMT

اصلاح رایگان موتورخانه‌ها در اقامتگاه‌های گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۷۴۰

اصلاح رایگان موتورخانه‌ها در اقامتگاه‌های گردشگری

معاون گردشگری از موافقت وزارت نفت با پیوستن مراکز اقامتی کشور به «طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها» با هدف مدیریت هزینه و مصرف انرژی و تاثیر غیرمستقیم آن در کنترل هزینه اقامت خبر داد.

علی‌اصغر شالبافیان به ایسنا خبر داد: پیرو اقدامی که شرکت ملی گاز ایران درباره راه‌اندازی «طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها» انجام داده بود، با پیشنهادی که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارت نفت داد، مبنی بر این‌که تأسیسات گردشگری به‌ویژه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها نیز بتوانند مشمول این طرح شوند و از مزایای آن استفاده کنند این اتفاق میسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل ارائه چنین پیشنهادی، افزایش تعرفه‌های حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز در سال اخیر بود که وزارت میراث‌فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی را به این جمع‌بندی رساند که اگر مراکز اقامتی بتوانند مشمول این طرح شوند، شاید با صرفه‌جویی ناشی از اجرای این طرح، هزینه تمام‌شده گاز بهای تأسیسات گردشگری کاهش پیدا کند.

معاون گردشگری اضافه کرد: این پیشنهاد به وزارت نفت ارسال شد و خوشبختانه با دستور موافقِ وزیر نفت و همکاری شرکت ملی گاز ایران همراه شد. به همین دلیل با توجه به این‌که ماهیت واحدهای گردشگری، خدماتی است و عموم مردم نیز از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند، این اقدام می‌تواند در فرهنگسازی مصرف بهینه گاز هم مؤثر باشد.

شالبافیان گفت: این دستور توسط شرکت ملی گاز و سرپرست طرح بهینه‌سازی مصرف گاز به تمام مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی ابلاغ شد و بر این اساس، تأسیسات اقامتی و گردشگری مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها می‌توانند از مزیت‌های طرح "اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها" استفاده کنند.

معاون گردشگری همچنین اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در استان‌هایی که بیشترین تأسیسات گردشگری را دارند، این طرح هرچه زودتر با همکاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران اجرا شود. این اقدام در واقع یک اقدام حمایتی مؤثر برای حوزه صنعت گردشگری در پایان سال است.

شرکت ملی گاز ایران از پاییز سال ۹۹ همسو با سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و هزینه مشترکان، همچنین ایجاد اشتغال در کشور، «طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری» را در دستور کار قرار داد تا با حمایت مالی و فنی از آن دسته از مشترکان گاز طبیعی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند، نسبت به بررسی وضع فنی آن‌ها به‌صورت «رایگان» اقدام شود. با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضدرسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

چندی پیش، جامعه هتلداران کشور نسبت به افزایش هزینه حامل‌های انرژی، به‌ویژه شش برابر شدن قیمت گاز معترض شده و درباره گران کردن خدمات اقامت در هتل‌ها هشدار داده بود که طبق اعلام معاون گردشگری کشور، مجلس به اصلاح تعرفه گازبهای تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی در بودجه ۱۴۰۱ رأی مثبت داد، ‌اما لازمه اجرای آن، تایید شورای نگهبان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري هتل گاز حامل های انرژی قیمت گاز اصلاح موتورخانه ها بهینه سازی موتورخانه شرکت ملی گاز ایران اصلاح و بهینه سازی تأسیسات گردشگری معاون گردشگری موتورخانه ها وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!