Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:15:23 GMT

نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۱۰۶

نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین و نگرانیها در خصوص تقاضا در چین پس از افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، به پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت روز گذشته ۵.۱ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای نخستین بار از اول ماه مارس به پایین ۱۰۰ دلار سقوط کرد و با چهار دلار و ۳۰ سنت معادل ۴.۲ درصد کاهش، به ۹۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۵.۸ درصد سقوط کرده بود.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجی‌تومی سکیوریتیز گفت: انتظارات برای تحولات مثبت در مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین، امیدها به تسهیل محدودیت عرضه در بازار جهانی نفت را برانگیخته است. قرنطینه‌های جدید برای محدود کردن شیوع پاندمی کووید ۱۹ در چین هم نگرانیهایی را نسبت به کندی رشد تقاضا به وجود آورده است.

سرزمین اصلی چین روز سه شنبه شاهد افزایش چشمگیر آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ بود و با شیوع سریع ابتلا در شمال شرق این کشور، موارد جدید نسبت به روز قبل دو برابر ضشد و به بالاترین رکورد در دو سال گذشته رسید.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اواخر روز دوشنبه گفت: مذاکرات با روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است، روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

در این بین، آمریکا پس از مذاکرات فشرده روز دوشنبه، به چین نسبت به کمک به روسیه در حمله به اوکراین هشدار داد.

دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند تولید نفت و میعانات گازی روسیه با وجود تحریم‌ها، در مارس به ۱۱.۱۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده است. آمریکا هفته گذشته واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را ممنوع اعلام کرد و انگلیس اعلام کرد به واردات از روسیه تا آخر سال ۲۰۲۲ خاتمه می دهد. اعضای اتحادیه اروپا با چهارمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند اما این تحریم‌ها شامل صادرات انرژی نشد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه از کشورهای تولیدکننده نفت خواست نفت بیشتری برای تثبیت بازارها تولید کنند.

یک مقام دولت انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تلاش می کند عربستان سعودی را برای افزایش تولید نفت خود متقاعد کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می گویند توافق با ایران می تواند یک میلیون بشکه در روز به عرضه به بازار نفت اضافه کند اما برای جبران عرضه از دست رفته روسیه کافی نخواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان قیمت نفت نفت نفت خام مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان قیمت گوشی روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن