Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بخشنده در جمع خبرنگاران گفت: تلویزیون اینترنتی اتاق بازرگانی قزوین با عنوان "کاسپین" با رویکرد اتفاقات اقتصادی و تجارت و تولید با چندین زبان از جمله انگلیسی، چینی، روسی، عربی، اردو و ترکی راه اندازی خواهد شد.

 در این راستا قصد داریم ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان قزوین را به جهانیان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در ادامه گفت: در این اتاق ساختار‌ها را تغییر دادیم و نقش فعالان بخش خصوصی و حوزه تولید را در کمک به تصمیمات و اجرای مصوبات پررنگ کردیم.

 در همین راستا مصوبات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت را به روزرسانی کرده و با جدیت پیگیری اجرای آن‌ها هستیم و مانند روال گذشته تنها نظاره گر مصوبات نیستیم.

به طور نمونه کامیون‌های سوخت در گمرک شهرستان البرز به خط می‌شدند که در صورت وقوع حادثه عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشت که ما این موضوع را پیگیری کردیم و شاهد مصوبه و موافقت مرکز برای ایجاد گمرک محصولات و فرآورده‌های سوختی در منطقه چرم سازی بویین زهرا هستیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی قزوین گفت: یکی از اتفاقات خوب اتاق در سال‌های اخیر حذف کاغذ و پیشبرد برنامه‌های خود در حوزه‌های الکترونیک از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی در این بستر بوده که منجر به صرفه جویی در منابع و مصارف شده است.

بخشنده با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی در چند دهه اخیر بیشتر مکانی برای حضور افراد دولتی و بازنشسته بوده اند، افزود: این نگاه و رویکرد را در اتاق قزوین برای پویایی هرچه بیستر بخش خصوصی و کمک به تولید و تجارت و ایفای بهتر وظایف قانونی تعریف شده تغییر دادیم.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته یک کار اساسی را انجام دادیم که ایفای مسوولیت اجتماعی فعالان اقتصادی واقعی یکی از آن‌ها بود، افزود: ما تلاش کردیم فعالان اقتصادی واقعی را در انجام مسوولیت‌های اجتماعی مختلف مشارکت دهیم.

بخشنده در ادامه گفت: امیدواریم با اجرای صحیح قوانین مالیاتی شاهد کنار رفتن فعالان اقتصادی نما باشیم که فعالیت آن‌ها برای کشور آسیب رسان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم که در چارچوب قانون و به شکل حرفه‌ای به فعالان بخش خصوصی خدمات ارایه دهیم.

بخشنده در ادامه وجود قوانین متعدد و در تضاد با یکدیگر را از مشکلات اصلی بخش تولید و تجارت عنوان کرد و گفت: این مساله موجب می‌شود تا قوانین به نفع تولید به درستی اجرا نشوند و باید برای اجرای قوانین و به روزرسانی آن‌ها قید زمان گذاشته شود و همچنین شاهد کاهش تعداد قوانین باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: معتقدم ساختار کشور ما برای حمایت از تولید بیشتر شعاری است و جنبه واقعی ندارد و باید رویکرد‌ها در این خصوص تغییر پیدا کنند.

 کسی که فعالیت قاچاق می‌کند و کالایی را که در کشور ساخته می‌شود وارد می‌کند مالیات نمی‌دهد و به سود سرشار دست می‌یابد، اما یک تولیدکننده باید عوارض گمرکی و مالیات را در زمان مقرر بدهد و با مشکلات و موانع زیادی روبه رو است.

بخشنده همچنین با اشاره به اهمیت بررسی اهلیت سرمایه گذاران از سوی دستگاه‌های ذیربط، گفت: واگذاری‌ها باید به فعالان اقتصادی واقعی و دارای اهلیت صورت بگیرد تا شاهد معطلی طرح‌ها و تغییر کاربری اراضی صنعتی و دلال بازی زمین نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه حدود ۷۰۰ فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی قزوین عضو هستند، افزود: برای کمک به این افراد و حمایت از فعالان تولید مقرر شد ساختمان پلیس امنیت اقتصادی را بسازیم و به واسطه این زیرساخت قرار شده دفتر پلیس اینترپل در قزوین راه اندازی شود که به حمایت از فعالان حوزه صادرات منجر می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم، گفت: این وضعیت می‌طلبد که دولت به شکل جدی حامی فعالان بخش خصوصی باشد که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

بخشنده با اشاره به قدرت رسانه‌ها در دنیای امروز برای هدایت افکار عمومی، گفت: رسانه‌ها باید برای حل مسایل و مشکلات جامعه و کمک به پیشبرد اهداف اقتصادی نقش خود را ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اخبار اقتصادی معادن و کشاورزی قزوین رییس اتاق بازرگانی فعالان اقتصادی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟