Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@20:51:31 GMT

رئیس موساد در چنبره تیم اطلاعاتی دستان باز

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۳۸۱

رئیس موساد در چنبره تیم اطلاعاتی دستان باز

 گروه ناشناسی به نام «دستان باز» که به تازگی اعلام موجودیت کرده در کلیپی کوتاه که پیش‌­نمایش یک سلسله مستند اطلاعاتی-عملیاتی است، از یک ماموریت اطلاعاتی پرده برداری کرده است.

این کلیپ شامل مجموعه‌­ای از اسناد محرمانه، اطلاعات شخصی و مدارک مالی «دیوید بارنِه‌ئا» رئیس موساد است که توسط چند کارشناس امنیتی وابسته به این گروه مورد تحلیل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ادعای این ویدیو، اطلاعات منتشر شده حاصل عملیات پنهانی جمع­‌آوری اطلاعات از اهداف اسرائیلی شامل مقامات ارشد دستگاه­های حساس امنیتی و نظامی است که در حال و آینده این دستگاه­ها نقشی پر رنگ دارند.

فعالیت این تیم اطلاعاتی به سال ۲۰۱۱ باز می­گردد. با هدف آنچه تیم اطلاعاتی دستان باز آن­ را شناسایی رهبران آینده اسرائیل عنوان می­کند، تیمی چند ملیتی از کارشناسان امنیتی برای ایجاد چتر اطلاعاتی بر نهادهای حساس رژیم صهیونیستی و پیش­بینی آینده قدرت در این رژیم ایجاد شد و دست به ساخت و هدایت یک سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی زد تا بتواند بر رهبران احتمالی نهادهای امنیتی-نظامی اسرائیل اشراف یابد.

شخص مورد هدف قرار گرفته در اطلاعات درز یافته اخیر، دیوید بارنِه‌ئا رئیس فعلی موساد است که در ژوئن ۲۰۲۱ در راس این دستگاه امنیتی قرار گرفته است.

بر اساس ادعای ویدیوی منتشر شده، آغاز عملیات اشراف بر دیوید بارنِه‌ئا، به سال ۲۰۱۴ باز می­گردد، زمانی که او به تازگی وارد فضای اطلاعاتی موساد شده بود.

بر اساس تحلیل کارشناسان این تیم، او در کنار چند تن دیگر از مقامات ارشد وقت موساد که نام آنها فاش نشده، به عنوان روسای احتمالی این سازمان در آینده مورد هدف عملیات اشراف اطلاعاتی این تیم قرار گرفتند.

فرآیند عملیات اشراف بر شخص بارنِه‌ئا، بر اساس داده‌های اعلامی از کتابخانه محل زندگی او در هودهاشارون آغاز شده است جایی که اعضای خانواده او ماهانه برای تهیه کتاب اقدام می­کردند. این ویدیو به جزئیات بیشتری از چگونگی اجرای این بخش از عملیات اشاره نکرده است.

در ادامه، تیم اطلاعاتی دستان باز از اشراف خود بر سفرهای دیوید بارنِه‌ئا خارج از اسرائیل اشاره کرده و با ارائه بلیط یکی از این سفرها به کپنهاگ، اعلام کرده ­اند که وی در ایام جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ از سرزمین‌های اشغالی خارج شده، اتفاقی که به ادعای این تیم عملیاتی، در بسیاری از جنگ­های اسرائیل رخ داده است.

بخش دیگر این ویدیو به ارائه تصاویر شخصی و اطلاعات هویتی از دیوید بارنِه‌ئا می­پردازد که نشان دهنده اشراف تیم اطلاعاتی دستان باز بر زندگی شخصی اوست.

 همچنین با ارائه اسناد مالیاتی که نشان دهنده برگه­های اخطار دیرکرد پرداخت مالیات توسط همسر دیوید بارنِه‌ئا است، یکی از کارشناسان امنیتی حاضر در این ویدیو اعلام کرده است که بارنِه‌ئا از همسرش برای فرار مالیاتی استفاده می­کند.

به نظر می­رسد اطلاعات منتشر شده توسط این گروه، تنها بخشی از مجموعه داده­ های کلانی است که در خصوص مقامات امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی در اختیار این تیم اطلاعاتی قرار دارد. برنامه اصلی این مجموعه انتشار داده­های گزینشی از مقامات ارشد صهیونیست است که در طی عملیات­های مرکب جمع ­آوری اطلاعات در اختیار این تیم قرار گرفته است.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1613145

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»