Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:48:15 GMT

هنیه درگذشت پدر محمد الضیف را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۴۰۱۰

هنیه درگذشت پدر محمد الضیف را تسلیت گفت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درگذشت پدر فرمانده کل گردان های قسام را تسلیت گفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،« اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گذشت «دیاب المصری» پدر «محمد الضیف»فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس  را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه اعلام کرد: با دل‌هایی که به خدا ایمان دارند،  در گذشت حاج دیاب المصری از مردان صبور و بخشنده فلسطین، پدری بزرگوار و نماد مقاومت در سرزمین فلسطین و پدر  محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام را تسلیت می‌گوییم.

اسماعیل هنیه  در ادامه افزود: «به نمایندگی از خود و تمامی رهبران حماس و عموم ملت فلسطین در داخل و خارج ضمن عرض تسلیت صمیمانه خدمت برادر ابوخالد ضیف و خانواده بزرگوارشان، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم ایشان را مشمول رحمت واسعه خویش قرار داده و در بهشت برین جای دهد و به خانواده ایشان هم صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید».

بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و غزه / یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصیارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به حالت آماده باش در آمد

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز از فوت «دیاب المصری» پدر «محمد الضیف»فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس  خبر دادند.

مراسم تشییع پیکر وی قرار است همزمان با حضور جمع زیادی از فلسطینیان، سران مقاومت و نمایندگان گروه‌های فلسطینی برگزار شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت پدر محمد الضیف  تاکید کرد که وی فرزندان و نوادگان خود برای جهاد و شهادت در راه مقاومت و آزادسازی فلسطین تربیت کرد.

«محمد دیاب ابراهیم المصری» فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس است که به او لقب «ضیف» یعنی مهمان داده‌اند؛ به این دلیل که در خلال تعقیب و گریزهای دهه هفتاد میلادی، همچون مهمان در میان خانه‌های مردم، محل خود را تغییر می‌داد. او یکی از بارزترین رهبران نظامی فلسطینی معاصر بعد از مهندس «یحیی عیاش» محسوب می‌شود و رهبری بخش نظامی «حماس» و گردان‌های آن را پس از توسعه ساختاری حماس، بر عهده دارد. «محمد الضیف» قبل از آنکه درگیری های کنونی در غزه پیش آید، 5 بار از سوء قصد جان سالم به در برده است. او همچنان اولویت‌دار ترین فرد تحت تعقیب اسرائیلی‌هاست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حماس فلسطین حماس فلسطین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس محمد الضیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم