Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: امسال ۴۰ نفر که قرار بود، قصاص نفس شوند با تلاش ریش سفیدان از حکم قصاص رهایی یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ محسن اژه ای، رئیس قوه قضاییه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که عصر امروز در استانداری برگزار شد، بیان کرد: می توان با تلاش، کمک و همفکری سایر محاکم قصاص را نیز تغییر داد و افراد نادم را به کانون خانواده بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی امنیت موجود در سیستان و بلوچستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جرائم خشن و قتل عمد در این استان زیاد است، اگر توسعه اقتصادی را در این منطقه رقم زنیم و اشتغال بیشتری ایجاد شود، به طور قطع اقداماتی که علیه امنیت این استان صورت می گیرد، کاهش خواهد یافت.

محسنی اژه ای اضافه کرد: طبق گفته مسئولان امر مجازات سنگین در حوزه مواد مخدر توفیق لازم را نداشته است، اگر در سایر مسائل هم اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، مجازات های سنگین چاره ساز نخواهد بود.

وی گفت: تلاش می کنیم، آن میزان از مشکلاتی که در حوزه کاری ما وجود دارد، برطرف شود و برای حل آن قسمتی که در دست ما نیست با همکاری و تعامل و همفکری مسئولان چاره اندیشی می شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مدیران استان با همین اختیاراتی که دارند، ضمن شناسایی مشکلات و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و پرهیز از بخشی نگری و کار جهادی می‌توانند کارها را تا حد زیادی پیش ببرند؛ مشروط بر آنکه باور کنند مردم سیستان و بلوچستان مستحق خدمت بیشتر هستند.

وی اضافه کرد: همه مسئولان و دست‌اندرکاران استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف باید با همفکری و تعاطی افکار به یک راهکار اساسی برای مقابله با جرائم مواد مخدر در استان نائل آیند و مجازات بازدارنده ای را در این حوزه که دارای عوارض و تبعات منفی و آسیب‌ زا نباشد، پیشنهاد دهند و روش‌های دسترسی به عوامل اصلی واردات و توزیع مواد مخدر را ارائه کنند.

محسنی اژه ای بیان کرد: تلاش برای به صلح و سازش کشاندن پرونده‌های قصاص و اصلاح ذات‌البین، موضوعی است که نه تفویض اختیار از جایی دیگر می‌خواهد و نه نیاز به بودجه دارد، بلکه مقوله‌ ای بوده که نیازمند همت بیشتر مسئولان استان است.

به گفته وی، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و تامین امنیت سرمایه‌گذاری در راستای توسعه اقتصاد و تقویت تولید ملی و اشتغالزایی و همچنین گره‌گشایی از امورات مردم و ارتباط مستمر با آنها، از جمله روش‌های مقابله با جرائم امنیتی است.

این مقام مسئول تاکید کرد:  اگر سرمایه‌ گذاری، کار خوبی در سیستان و بلوچستان کرد باید وی را تشویق کنیم و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در این استان فراهم کنیم، البته اقدام های بسیار خوبی در این خطه انجام شده است، ولی هنوز جای کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه، امکانات و نیروی انسانی در پیشبرد کارها موثر هستند، اما مدیریت بسیار مهمتر است و اگر در مدیریت موفق عمل کنیم با امکانات کم هم می‌توانیم بسیاری از کارها را جلو ببریم.

 محسنی اژه‌ای عنوان کرد: در مسئله کرونا همه دنیا به این ویروس مبتلا شدند و با وجود اینکه تحریم نبودند و امکانات زیادی هم داشتند، اما در مبارزه با این بیماری نسبت به ایران اسلامی عقب تر هستند.

 

 

مشکلات بودجه ای در جذب قاضی وجود دارد

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که عصر امروز در استانداری برگزار شد، بیان کرد: پروژه‌های ملی و استانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است و این استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده، خدا را شاکریم که مدیران همدلی در استان برای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد.


وی با اشاره به این که در استان پرونده‌های داریم که وضعیت خوبی ندارد و باید رسیدگی ویژه‌ای شود، افزود: برای موضوع اخیر افغانستان و مهاجرانی که به کشور می‌آیند باید فکری کرد تا مشکلاتی را ایجاد نکند.

امام جمعه زاهدان با بیان این که مشکلات بودجه‌ای در جذب قاضی وجود دارد، ادامه داد: با این وجود باید به سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای کرد و حل مشکلات این استان به طور ویژه بررسی شود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها بودجه‌های زیادی به استان آمده است و این گردش مالی بالا همه را می‌تواند آلوده کند، بنابراین انتظار می رود بر سلامت دستگاه‌ها نظارت شود.

به گفته محامی، نباید گذاشت که یک نفر گرفتار تخلف و در آخر با وی برخورد شود، بلکه در ابتدا مانع لغزش بیشتر آن فرد باید شد.         تنها تابلوی شهرها از بخش به شهر تغییر پیدا کرده است

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: تمام مدیرانی که در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنند همگرایی خوبی برای خدمت به مردم دارند، تنها رسالت آن ها در استان ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

وی از مدیران سیستان و بلوچستان با عنوان میدانی و جهادی یاد و اضافه کرد: دستگاه‌های خدماتی اختیارات لازم را برای خدمت‌رسانی به مردم ندارند که این یک مشکل اساسی محسوب می شود. 

به گفته مدرس خیابانی، نمی توانیم سند آمایش سرزمینی را در سیستان و بلوچستان تهیه کنیم و تصمیمات در مرکز کشور گرفته شود، بخش عمده‌ای از کارها که در استان باید انجام شود، در تهران با تصویر نادرست تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان این که ما پای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در سیستان و بلوچستان باز کردیم، گفت: کمبودها در حوزه اجرا بسیار زیاد است و امروز تنها تابلوی شهر از بخش به شهر تغییر پیدا کرده و هنوز ادارات مستقر نشده‌اند، بسیاری از تجهیزات ما در سیستان و بلوچستان فرسوده شده است و نیاز به نوسازی دارد.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: با ۲ جنگ تحریمی و رسانه‌ای رو به رو هستیم که جنگ رسانه‌ای به مراتب سخت تر بوده و به شدت در حال تخریب مدیران هستند، می طلید به تناسب تلاشی که مسئولان انجام می‌دهند دستگاه‌های نظارتی کمک کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

خلیل‌احمد سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که طی یکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.

وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان‌ و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی و یک هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.

سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به ۴۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدی از وظایف اصلی وزارت متبوع در کشور است.

سلامی گفت: افزایش سطح مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد می‌تواند در تحقق شعار امسال بسیار مهم و ضروری باشد، به همین منظور برنامه های حمایتی از فعالان بخش تعاون استان و ترغیب دیگر افراد علاقمند برای ورود به این بخش پیش‌بینی شده است و اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند