Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:11:11 GMT

واکسینه ۱۱ میلیون راس دام در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۶۱۵۰

واکسینه ۱۱ میلیون راس دام در لرستان

مصطفی زبردست مدیرکل دامپزشکی لرستان  گفت: در این راستا چهار نوع واکسن برای دام عشایر استان امسال تزریق و حدود ۷۵۰ هزار راس دام عشایری در اطراف شهرستان پلدختر، قسمت‌هایی از استان‌های خوزستان‌های و ایلام در مقابل تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت بصورت رایگان واکسینه شد.

او گفت: در خصوص واکسیناسیون دام و طیور استان در ۲ حوزه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک و واگیر دام، تعهدات و واکسیناسیون انجام شده و پایش و مراقبت‌های لازم، تست سل، واکسیناسیون شاربن، سیاه زخم و پیشگیری و کنترل کانون‌های مشمشه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی لرستان  گفت: همچنین تاکنون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بین طیور صنعتی و طیور روستایی استان مشاهده نشده است.

زبردست گفت: مسئولان فنی در تمام مراکز مرغ مادر، مرغ تخم گذار و طیور صنعتی مستقر هستند، بصورت روزانه میزان تولید و مصرف آب را بررسی می‌کنند و پایش و نمونه برداری‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی واکسیناسیون دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود