Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک منبع محلی خبر داد که نظامیان ترکیه، تجهیزات جدیدی به منطقه کردستان عراق به ویژه در استان «دهوک» ارسال کردند.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت که یک گروه نظامی شامل 30 خودروی متعلق به ارتش ترکیه، وارد منطقه «کانی مآسی» در شهر «العمادیه» شد.

به گفته این منبع، این گروه ترکیه‌ای، از طریق مرزهای زمینی وارد عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تجهیزات نظامی داشتند و جایگزین گروه دیگری نیز نشدند.

حضور ترکیه در خاک عراق که به بهانه مبارزه با گروهک «پ ک ک» صورت می‌گیرد، موجب خشم و اعتراض بسیاری از گروههای سیاسی عراق شده است. «فاضل موات» عضو ائتلاف «دولة القانون» اخیرا از عملکرد دولت مرکزی و دولت کردستان در قبال اقدامات ترکیه انتقاد کرد.

موات گفته بود که «ترکیه، حاکمیت عراق را به بازی گرفته و پس از اینکه مشاهده کرده دولت مرکزی [عراق] قادر به حفظ اراضی خود نیست، دست به اشغال خاک [عراق] زده است».

وی با بیان اینکه این اقدامات ترکیه، باعث خواهد شد که «عراق، بخش دیگری از خاک خود را از دست دهد»، خاطر نشان کرد: «نفوذ نیروهای ترکیه در شمال کردستان، نیازمند مداخله و راهکارهای سریع است تا استانهای دیگری از [اراضی] عراق، از دست نروند».

این مقام عراق همچنین تأکید کرد که «باید به نیروهای اشغالگر، پاسخ نظامی داد؛ نیروهایی که همه پروتکلها و قوانبین بین‌المللی را نقض می‌کنند».

این در حالی است که المعلومه به تازگی به نقل «کاوه شیخ موس» عضو روابطد عمومی حزب کارگران کردستان گزارش داد که «ترکیه برای تحمیل اراده خود در تشکیل کابینه آینده عراق، نقش پلیدی ایفا می‌کند».

شیخ موس همچنین تأکید کرد که «تحرکات اخیر گروههای تروریستی، با تحریک و هدایت ترکیه صورت می‌گیرد؛ به نحوی که این کشور در تلاش است در عرصه امنیتی، خلل ایجاد کند تا اراده سیاسی خود را تحمیل کند».

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور