Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن امیری مقدم چهارشنبه شب در بازدید سرزده از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان در مراکز نوآوری و بسترسازی مناسب برای توسعه بازار شرکت ها در پارک علم و فناوری می‌تواند سبب توسعه اقتصاد دانش بنیان شود.

وی افزود: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری امسال باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با حمایت و هدایت شرکت ها و کسب و کارهای نوپا باید مسیر تجاری سازی ایده ها و ورود محصولات به بازار تسهیل شود و یقیناً با بهره مندی بخش تولید و خدمات از دانش نوین برپایه های فناوری، شاهد سبب کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و اشتغالزایی پایدار و موثر در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک علم و فناوری در تحقق شعار سال نقش آفرینی کند

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از ایده تا اجرا و اقدام موثر نهادهای تسهیل گر با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان باید انجام شود و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه باید نقش آفرینی فعالانه در این عرصه داشته باشد.

امیری مقدم، هموار نمودن مسیر توسعه فناوری و نوآوری در استان و فراهم نمودن بستر اقتصاد دانش بنیان را با حمایت مادی و معنوی از نخبگان و ایده های خلاقانه و نوآورانه خواستار شد و اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های فعال که بر پایه دانش و پژوهش فعالیت می کنند و صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان دارای طرح های نوآور مبتنی بر فناوری های جدید می تواند حمایت کند.

مقام ارشد استان تحول اقتصادی استان را منوط به حمایت از کسب و کارهای جدید و خلاق دانست و گفت: برای توسعه فرهنگ کارآفرینی به صورت ویژه از طرح های فناور و تحول آفرین حمایت خواهیم کرد.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: شعار تولید عمدتاً در چند سال گذشته محور امور قرار گرفته است و تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله تولید و حمایت ویژه از کسب و کاری های دانش محور با رویکرد حل مشکلات اقتصادی که امسال نیز در شعال سال به عنوان راهبردی اساسی و مهم بیان گشت، نشان می دهد تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است و بر اساس فرمایش معظم له در پیام نوروزی برای تحقق تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از همه ظرفیت و امکانات موجود استفاده و بی شک راهبرد شعار سال، راهبردی اساسی برای برون رفت از مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و کاهش نرخ بیکاری در استان است.

کسب و کارهای دانش بنیان به صورت ویژه حمایت شوند

استاندار کرمانشاه حمایت پارک علم و فناوری از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای رشد و ورود به بازار بسیار ضروری دانست و گفت: پارک باید با تسریع در روند اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه ضمن ایجاد اشتغالزایی به افزایش روحیه امید در نخبگان کمک کند.

وی توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور را در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

امیری مقدم از اقتصاد دانش بنیان به عنوان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار کرد: بی شک با افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، به کارگیری دانش در تولید و خدمات، تقویت ارتباط دانش، صنعت و جامعه می توان در مسیر تحقق تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان را بر اساس ایجاد پایه های استوار محکم گام برداشت و شاهد رشد، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و اعتماد عمومی بود.

نماینده عالی دولت در استان به سخنان ریاست جمهوری اسلامی در خصوص ارزیابی دستگاه های اجرایی درسال ۱۴۰۱ با محوریت تلاش برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: بر این اساس انجام و پیشبرد امور بر اساس الگوهای دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال، شاخص‌های اصلی ارزیابی دستگاه‌ها در سال پیش‌رو خواهد بود و در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئولیت جدی برای اشتغال‌آفرینی دارند.

مجتمع نوآوری جهاد دانشگاهی با وسعت ۶ هزار متر مربع در ۲ فاز ایجاد شده که فاز اول آن به بهره برداری رسیده است. این مجتمع محل استقرار سوله کارگاهی ۲۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در حوزه های زیستی و گیاهان دارویی، صنایع شمیایی، کشاورزی و غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه شرکت دانش بنیان اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی کرمانشاه پارک علم و فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه شرکت دانش بنیان اقتصاد مقاومتی استانداری کرمانشاه شرکت دانش بنیان اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی کرمانشاه پارک علم و فناوری دانش بنیان ها اقتصاد دانش بنیان پارک علم و فناوری دانش بنیان کسب و کارهای دانش بنیان امیری مقدم ایده ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان