Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@22:52:40 GMT

تعداد جانباختگان حوادث جاده ای نوروز به 288 تن رسید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۲۸۶۷

به گزارش صدای ایران ، سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت تردد و تلفات جاده ای خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این بود که نوروز امسال با افزایش ۳۰ تا۳۵ درصدی تردد همراه باشد که این عدد امسال به ۳۸ درصد رسیده است. در استان‌های شمالی نیز میزان ترددها بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. نکته مهم درباره تردد در استان‌های شمالی، شرایط جوی ناپایدار این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هنوز در پیک رفت سفرها هستیم و از عصر روز گذشته بازگشت‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در برخی نقاط کشور بارش باران، برف و کاهش دما مشاهده می‌شود. وضعیت در استان اردبیل به شکلی است که تردد بدون زنجیر چرخ غیرممکن است. شرایط جوی در این استان‌ها همراه با ناپایداری لحظه ای است. در استان‌های جنوبی نیز که مناطق دور دستی محسوب می‌شوند افزایش نسبی تردد مشاهده می‌شود.  

هادیانفر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درصد به میزان واژگونی خودروها افزوده شده است. میزان خسارت‌ها با عدم رعایت قوانین مانند نبستن کمربند ایمنی افزایش خواهد یافت.  در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۲۸۸ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و ۴۳۰۰ نفر مجروح شده اند. این عدد نشاندهنده فوت ۲ نفر و جراحت و صدمه به ۲۹ نفر هر ساعت است.

وی ادامه داد: توصیه اکید پلیس این است که رانندگان تا حد توان با احتیاط تردد کنند. با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان در شهر رانندگی کرده اند و مهارت راندن در جاده‌های  طولانی را ندارند باید اکیدا نکاتی مانند استفاده از خودروی ایمن، کمربند ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.  

هادیانفر در ادامه گفت: ما از پلیس خواستیم تا نهایت مساعدت را با رانندگان داشته باشد اما سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی تخلف اشکارو خط قرمز پلیس است.  در همین راستا بیش از ۴۰۰۰ دستگاه به علت تخلف متوقف شده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان اظهار کرد: شرایط جوی جاده‌ها در شمال کشور مساعد نیست و توصیه ما این است که در صورت سفر توصیه‌های ایمنی رعایت شود. همچنین طرحی تشویقی برای رانندگانی که از ۲۶ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تخلفی نکرده باشند اجرا شده و  ۶ خودرو ۳۰ موتورسیکلت به عنوان جایزه به صورت سیستماتیک در جشنی اهدا خواهد شد.  


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سفرهای نوروزی تصادفات جاده ای استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟