Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@00:10:07 GMT

عناصر امید آفرینی در کشور ما موج می‌زند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۶۱۵

احمد خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به افزایش امید آفرینی در جامعه تاکید کردند، گفت: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم عناصر امید آفرینی در کشور ما موج می‌زند. اواین عنصر همراهی خداوند متعال با این ملت است. عنصر دوم همراهی مردم با انقلاب است البته دشمنان سعی کردند مردم را از انقلاب جدا کنند اما نتوانستند و نخواهند توانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: امام جمعه موقت تهران گفت:‌ انتظار از مسئولان محترم این است که با تلاش مضاعف رنج تنگی معیشت مردم را از بین ببرند.

اولین نماز جمعه تهران در سال 1401 به امامت حجت الاسلام سید احمد خاتمی در مصلی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام خاتمی در خطبه اول نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم که یکی از اسباب پذیرایی در این ضیافت الهی قرآن و دیگری ادعیه و مناجات است.این باور که ما بدانیم و با تمام وجودمان درک کنیم که در محضر خدا هستیم می‌تواند هویت انسان را زیر و رو کند و در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد. کسی که خدا را باور داشته باشد هیچگاه احساس ترس نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران تاکیدی کرد: این امتیاز همچنین درعرصه گناه نیز بازدارنده است و موجب می‌شود انسان با درک این موضوع گه در محضر خدا قرار دارد از ارتکاب گناه پرهیز کند. در نتیجه این باور سبب می‌شود انسان احساس تنهایی و غربت نکند و با همین باور بود که برخی پیامبران مانند حضرت نوح سال‌ها دین خداوند را تبلیغ کردند و خسته نشدند. این باور پشتوانه مقاومت‌های سرسختانه است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک فرا رسیدن سال نو  و گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ری شهری گفت: مرحوم  آیت الله ری شهری بیش از 120 عنوان کتاب تالیف کرده بود و بسیاری از کتاب‌های ایشان به عنومان کتاب مرجع علمی است. این مرحوم با تمام وجود ولایتمدار بود و همانگونه که امام را قبلو داشت مقام معظم رهبری را قبول داشت. آیت الله ری شهری مرد کارهای بزرگ بود و در عرصه‌های مختلف خوش درخشید.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی افزود: انشا الله شاهد باشیم که مسئولان نیز با پایان تعطیلات مشغول خدمت به مردم شوند و یکی دو روز اول را مشغول عید دیدنی نشوند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: از ابتکارات مقامات معظم رهبری نامگذاری‌های سال است و این نامگذاری‌ها برای تشریفات نیست و نقشه راه مسئولان و مردم است. معنای شعار سال این است که نگاه فناورانه به تولید داشته باشیم که موجب می‌شود هزینه‌ها کاهش یافته و کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و قیمت تمام شده کالا کاهش پیدا کند. اشتغال آفرینی هم در گرو افزایش شرکت‌های دانش بنیان است و آنچه مهم است فقط ارتقا کمی و کیفی نیست بلکه مهم این است که فرهنگ دانش بنیان در عمل و بخصوص در عرصه کشاوری خودش را نشان دهد.

وی تصریح کرد: حدود ده سال است رهبر انقلاب در نامگذاری‌های سال رو مسئله اقتصاد تاکید دارند زیرا دشمن هم می‌خواهد از همین طریق به ما ضربه بزند که با تدبیر رهبر انقلاب تا کنون توطئه دشمن ناکام مانده است.

حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: در پیام رهبر انقلاب از یک تلخی رنج آور نیز نام برده شد که اشاره ایشان به تنگی معیشت مردم بود. البته ایشان بشارت دادند که این مشکل نیز درمان دارد اما برخی مشکلات باید به تدریج حل شود. لذا انتظار همگان است که مسئولان محترم با تلاش مضاعف این رنج مردم را از بین ببرند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به افزایش امید آفرینی در جامعه تاکید کردند، گفت: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم عناصر امید آفرینی در کشور ما موج می‌زند. اواین عنصر همراهی خداوند متعال با این ملت است. عنصر دوم همراهی مردم با انقلاب است البته دشمنان سعی کردند مردم را از انقلاب جدا کنند اما نتوانستند و نخواهند توانست.

وی ادامه داد: سومین عنصر تجربه‌های موفق گذشته است. در گذشته آمریکایی‌ها حرف از فشار حداکثری می زدند اما امروز سخنگوی کاخ سفید می گوید که در این سیاست شکست مفتضحانه خوردند و باید در این سال هم منتظر شکست‌های دیگر باشند. کشورما همچنین ظرفیت‌های بدیلی مانند منابع طبیعی و انسانی دارد و در صدر همه ظرفیت‌ها وجود رهبری دور اندیش است که با داشتن چنین رهبری جایی برای یأس وجود ندارد.

منبع: ایلنا برچسب ها: امام جمعه موقت تهران ، عناصر امید آفرینی ، احمد خاتمی ، موج زدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران احمد خاتمی موج زدن امام جمعه موقت تهران امید آفرینی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (‌مد‌ظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا افزود: ایشان گام‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه دهیم.

ظرفیت‌های بالای نخبگانی در حوزه علمیه

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور،  طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • آیا می شناسیدش؟
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم