Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@15:16:49 GMT

این ماده غذایی سبز رنگ به سلامت چشم کمک می کند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۴۰۶

کاهو جز یکی از سبزیجات پر خاصیت است که مصرف آن توسط افراد بسیار رایج است، برگ کاهو برای سلامت بدن هم بسیار مفید است و به درمان بیماری ها کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کاهو یکی از پرمصرف ترین سبزیجات دنیاست که خواص زیادی برای سلامتی بدن داشته و دارای تاریخی کهن است. داشتن تناسب اندام و مقابله با سرطان و تقویت چشم ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... از فواید بی شمار مصرف روزانه کاهو است.

کاهو حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های فراوانی است، به همین جهت یکی از محبوب ترین سبزیجات به شمار می آید. این سبزی اغلب در سالاد ها و انواع غذا ها مانند ساندویچ، سوپ و غیره استفاده میشود، همچنین میتوان آن را پخت. کاهو به راحتی کشت میشود و برای رشد به دمای پایینی نیاز دارد.

یک منبع غنی از ویتامین های K و A است. اگر چه کاهو شبیه به کلم به نظر می رسد اما یک تفاوت بین آن دو میزان آب است.( کلم آب کمتری دارد و همچنین سخت تر از کاهو است).

تاریخ این سبزی به مصر باستان بر میگردد که از دانه های آن روغن استخراج میکردند. شواهدی نشان می دهد که این گیاه در اوایل سال 2680 قبل از میلاد وجود داشته است و به طور خاص به عنوان یک گیاه دارویی نامیده میشود.

این سبزی در اواخر قرن 15 از اروپا تا آمریکا با کریستوفر کلمبوس سفر کرد و کتاب های که در اواسط قرن 18 و اوایل قرن 19 منتشر شده اند از انواع کاهو که امروز یافت می شوند، صحبت کرده است.

ارزش غذایی کاهو:

یک فنجان کاهو (36 گرم) حاوی فقط 5 کالری و 10 گرم سدیم است. کلسترول و یا هرگونه چربی ندارد.

دیگر مواد مغذی مهم کاهو، عبارتند از:

_5 گرم فیبر(2 درصد از نیاز روزانه)

_5 میکروگرم ویتامین K و ( 78 درصد از ارزش روزانه )

_2665 واحد ویتامین A و ( 53 درصد از ارزش روزانه)

_5 میلی گرم ویتامین C و ( 11 درصد از ارزش روزانه)

_7 میکرو گرم فولات ( 3 درصد ارزش روزانه)

_3 میلی گرم آهن (2 درصد ارزش روزانه )

_1 میلی گرم منگنز ( 5 درصد ارزش روزانه)

خواص و مزایای کاهو چیست؟

کاهو حاوی آنتی اکسیدان های مانند ویتامین C و سایر مواد مغذی مانند ویتامین A و K و پتاسیم است. این سبزی، سبز برگ دار به مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط با آن مانند دیابت و سرطان کمک میکند. هر چه کاهو تیره تر باشد، حاوی مواد مغذی بیشتری است.

بررسی خواص و فواید مصرف کاهو برای سلامت ، درمان و زیبایی و تناسب اندام:

1. کاهو برای مبارزه با التهاب:

برخی از پروتئین های موجود در کاهو مانند لیپوکسیژناز کمک میکنند تا التهاب کنترل شوند. در یک مطالعه ایرانی ثابت شده است که کاهو در طب سنتی برای کاهش التهاب و درد در استخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

سبزیجاتی مانند کاهو که سرشار از ویتامین K هستند به طور چشم گیری باعث کاهش التهاب می شوند. شما میتوانید معمولا دو فنجان از آب کاهو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

سایر سبزیجاتی که حاوی ویتامین K هستند، عبارتند از کلم، کلم بروکلی و اسفناج.

2. کاهو برای کمک به کاهش وزن:

کاهو میتواند یک غذای اصلی برای کاهش وزن باشد. زیرا یک عدد کاهو فقط 5 کالری دارد. علاوه بر این کاهو کمک میکند تا ریز مغذی هایی که به سختی در رژیم های غذایی کم کالری یافت می شوند، به دست آید. همچنین حاوی 95% آب و 1 گرم فیبر است. فیبر باعث می شود ک ه احساس پر و سیر بودن کنید و جلوی اشتهای شما را می گیرد.

کاهو همچنین بسیار کم چربی است، از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد. اضافه کردن یک برگ از کاهوی رومی به ناهار، می تواند یک ایده ی بسیار عالی باشد.

3. کاهو برای بهبود سلامت مغز:

از جمله بیماری هایی که به واسطه کاهش سلامت مغز به وجود می آید، آلزایمر و افسردگی است. مطالعات زیادی در مورد خواص کاهو صورت گرفته است که نشان می دهد، مصرف آب کاهو به افزایش روابط میان رشته های عصبی در مغز کمک کند. این کار باعث خواهد شد که میزان احتمال بروز آلزایمر به شدت کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کاهو نیترات کافی در خود دارد که باعث کاهش احتمال بروز بیماری های ناشی از افزایش سن می گردد. همچنین امگا 3، ترکیبی اساسی برای مبارزه با افسردگی و کاهش استرس در زندگی روزانه است.

4. کاهو برای بهبود سلامت قلب:

کاهو منبع غنی از ویتامین B است. این ویتامین نقش مهمی در سلامتی قلب و عروق دارد. خوردن مقدار کافی از ویتامین B باعث می گردد احتمال بروز لخته های درون عروق به شدت کاهش پیدا کند. کاهش لختگی در رگ ها سلامتی بیشتر برای قلب به ارمغان می آورد علاوه بر ویتامین B، ویتامین های A و C نیز در کاهو وجود دارند که به نوبه خود، کمک بسیاری در کاهش بروز آسیب های قلبی و عروقی در بدن دارند.

مصرف دو قاشق غذاخوری کاهو در رژیم غذایی روزانه، قلب شما را سالم نگاه می دارد. همچنین حاوی پتاسیم است که برای کاهش فشارخون شما نیز مفید باشد. پتاسیم ترکیبی است که به عنوان متعادل کننده فشارخون در افراد پرفشار مورد استفاده قرار می گیرد.

5. کاهو برای کمک به مبارزه با سرطان:

در مناطقی از دنیا مانند ژاپن که مصرف کاهو به طور متداول و معمول در آن وجود دارد، احتمال بروز سرطان معده بسیار کم است. علاوه بر این مشاهدات، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف کاهو از بروز انواع سرطان ها مانند سرطان دهان، مری و گلو پیشگیری می کند.

مطالعات بیشتر در مورد سرطان نشان داده است که کاهو، باعث کاهش بروز سرطان ریه در افراد سیگاری می شود و برای آنها اثر محافظتی دارد.

6. کاهو برای کاهش خطر ابتلا به دیابت:

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه کاهو می تواند خطر بروز دیابت را در افراد کاهش دهد. همچنین خوردن کاهو برای افراد دیابتی توصیه شده است.

یکی از خواص کاهو، کنترل قند خود است که از افزایش آن جلوگیری می کند. آب کاهو دارای 5 کالری انرژی و 2 گرم کربوهیدرات است. می توانید از این سبزی به عنوان عاملی برای کاهش قند خون بدون نگرانی از افزایش وزن و چاقی استفاده کنید.

کاهو همچنین حاوی کارتنوئید ضد سرطانی است که سطح قند خون را کاهش می دهد و می تواند درمان بالقوه ای برای دیابت باشد.

7.بهبود سلامت چشم با کاهو :

کاهو حاوی لوتئین، یک آنتی اکسیدان فوق العاده است که سلامت بینایی چشم را افزایش می دهد. همچنین برای جلوگیری از بیماری ماکولار که با افزایش سن اتفاق می افتد، بسیار موثر می باشد. یک مطالعه نشان داده است، زنانی که کاهو را در رژیم غذایی خود دارند، 23 درصد کمتر احتمال ابتلا به آب مروارید در آنها وجود دارد.

کاهو همچنین یک جایگزین خوب و مناسب برای اسفناج است که برای چشم مفید می باشد.

8. بهبود هضم و سلامت گوارش با مصرف کاهو:

فیبر موجود در کاهو، هضم را آسان می کند و سایر بیماری های گوارشی مانند یبوست و نفخ را درمان می کند. همچنیین می تواند درد معده را کاهش دهد و می تواند سلامت روده را افزایش دهد.

9. کاهو برای کمک به درمان بی خوابی:

ماده ای در کاهو وجود دارد که سیستم عصبی را آرام میکند. میتوانید با خیال راحت قبل از خواب سالاد مصرف کنید که در روند بی خوابی شما بسیار تاثیر گذار است.

کاهو همچنین حاوی مواد دیگری به نام لاکتوسین است که موجب خواب و آرامش میشود. این سبزی حتی در دوران قرون وسطی برای تسکین بی خوابی مورد استفاده قرار میگرفته است.

10. کاهو برای بهبود سلامت استخوان:

ویتامین های A، K و C در تولید کلاژن بسیار مهم هستند ( اولین مرحله در تشکیل استخوان ) و کاهو در هر سه آنها غنی است. ویتامین K به ایجاد غضروف و بافت هم بند کمک میکند. ویتامین A به ایجاد سلول های جدید استخوانی کمک میکند.

و کمبود آن منجر به پوکی استخوان و افزایش خطر شکستگی میشود. ویتامین C نیز با عوامل پیری استخوان جلوگیری می کند.

کمبود ویتامین K نیز میتواند منجر به کاهش توده استخوانی و افزایش خطر شکستگی شود و با توجه به بنیاد بین المللی توده استخوان، ویتامین K ماده معدنی بسیار مهم برای استخوان است.

11. کاهو برای بهبود سیستم ایمنی بدن:

ویتامین A و C موجود در کاهو یک ماده بسیار مهم برای سیستم ایمنی بدن است. کاهو همچنین دارای خواص ضد میکروبی می باشد.

12. کاهو خوب و مناسب برای دوران بارداری:

بسیاری از مزایای کاهو برای دوران بارداری به دلیل محتویات فولات آن است. این ماده مغذی خطر نواقص زایمان را کاهش میدهد و ویتامین K این سبزی میزان خونریزی را کاهش میدهد که یکی دیگر از مزایا در طول زایمان است و فیبر موجود در کاهو میتواند از یبوست که یکی از مسائل جدی زنان باردار است، جلوگیری کند.

نصف فنجان کاهو حاوی حدود 64 میکو گرم فولات است.

13. بهبود قدرت عضلانی و متابولیسم با کاهو:

خوردن کاهو، به معنی رساندن مقادیر زیادی پتاسیم به بدن است. پتاسیم ترکیبی است که قدرت عضلات انسان را کنترل می کند. افزایش سطح پتاسیم به معنی افزایش قدرت در عضلات است. از سوی دیگر یکی از خواص کاهو بر اساس تحقیقات انجام شده این است که باعث افزایش سرعت متابولیسم و کاهش چربی های ذخیره شده در بدن می گردد.

14. کاهو برای بهبود سلامت پوست و مو:

ویتامین A در کاهو عامل احیاء پوست و افزایش گردش خون است. ویتامین C محافظی برای جلوگیری از برخورد اشعه های مضر خورشید با پوست است و پتاسیم باعث افزایش گردش خون در رگ های پوستی می گردد. خون رسانی کافی موجب از بین رفتن علائم پیری می گردد.

ماسک کاهو مقادیر زیادی فیبر دارند که به درخشان شدن پوست کمک زیادی می کند. شما به راحتی می توانید روزانه صورت خودتان را با آب کاهو بشورید و از درخشندگی آن لذت ببرید.

ویتامین K در کاهو مزایای زیادی برای تقویت مو دارد. این ویتامین از جمله عواملی است که ساقه و ریشه مو را قوی تر کرده و از ریزش مو زود هنگام جلوگیری می کند.

برای داشتن حداکثر خاصیت کاهو برای مو، می بایست موهای خودتان را با آب کاهو بشورید. این کار را قبل از شامپو زدن انجام دهید. کاهو دارای مقدار کافی از امگا 3 است که نقش مهمی در سلامتی پوست و مو ایفا می کند.

15. کاهو برای مبارزه با کم خونی:

کاهو حاوی مقادیر متوسط فولات و مواد مغذی مهم برای مبارزه با کم خونی است. کاهوی رومی برای درمان کمبود ویتامین B12 نیز مفید و موثر است.

16. کاهو برای هیدراته نگهداشتن بدن:

کاهو حاوی 95 درصد آب است. بنابراین یک گزینه بسیار مهم برای هیدراته نگهداشتن بدن می باشد.

17. کاهو برای محافظت در برابر برخی از بیماری ها:

کاهو دارای آنتی اکسیدان های است که رادیکال های آزاد در بدن را خنثی میکند و از آسیب بافت ها جلوگیری می کند.

18. کاهو برای کمک به کنترل اضطراب:

کاهو دارای خواص آنکسیولیتیک است که به کنترل اضطراب کمک می کند. کاهو نقش مهمی در روند سلامت اعصاب دارد و بنابراین برای مقابله با مشکلات روانی مانند افسردگی کمک می کند.

19. کاهو برای کمک به حذف سموم بدن:

مواد معدنی موجود در کاهو به حذف سموم از بدن گمک میکند.

 

انتهای پیام/

 

بیشتر بخوانید با این خوردنی از آلزایمر فاصله بگیرید با مصرف این ماده آلزایمر را نابود کنید لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی آلزایمر تغذیه سبزیجات سیستم ایمنی قلب ویتامین سلامتی کاهو عناوین مرتبط با این خوردنی از آلزایمر فاصله بگیرید با مصرف این ماده آلزایمر را نابود کنید نبود این ویتامین در بدن دردسر است این میوه‌ها از آلزایمر جلوگیری می‌کنند خیار بخورید تا از این بیماری‌ها دور شوید نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ ایرلاین‌ها تاخیر و ابطال پرواز را قبل از حضور مسافر در فرودگاه، اطلاع‌رسانی کنند ۲ بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین/ دریافت۳ دُز واکسن، شرط استفاده دانشجویان از خوابگاه ۳ وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در استان تهران ۴ تمدید و فعال‌سازی اعتبار خرید فروشگاه‌های افق کوروش برای بازنشستگان کشوری ۵ آمار و ارقام بسیار دلگرم‌کننده است/ پیگیر حل مشکلات حوزه گردشگری خواهم بود ۶ اقدامات جهادی گروه «منتظرانی‌ها» در دورترین نقطه بلوچستان ۷ تمام تلاشمان را برای تبدیل تهران به سکوی فناوری خواهیم کرد ۸ وضعیت هوا طی 24 ساعت آیند چگونه خواهد بود؟ ۹ امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است/ استقرار ۱۱۰ ایستگاه ایست و بازرسی در پایتخت ۱۰ کرونا چراغ زندگی54 هموطن را خاموش کرد ۱۱ فراخوان طرح‌های پژوهشی-کاربردی سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۲ دریاچه شهدای خلیج فارس به احترام زمین خاموش می‌شود ۱۳ تردد در مسیر جنوب به شمال مازندران ممنوع شد ۱۴ بازگشت ساعت کاری ادارات به دوران قبل از کرونا مهمترین اخبار تمجید رهبر انقلاب از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین/ دریافت۳ دُز واکسن، شرط استفاده دانشجویان از خوابگاه قالیباف: بساط حقوق‌های چند ماه یک‌بار جمع خواهد شد هلل یوسه در قلب اروپا با پسری به نام مهدی/ چالش جذاب برای سردار و عقاب کوچک مبارزه بی‌امان با مفسدان اقتصادی در دوره تحول و تعالی/ رسیدگی به ۶۲ پرونده مفاسد اقتصادی صرفا در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ آخرین اخبار اجتماعی ایرلاین‌ها تاخیر و ابطال پرواز را قبل از حضور مسافر در فرودگاه، اطلاع‌رسانی کنند بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین/ دریافت۳ دُز واکسن، شرط استفاده دانشجویان از خوابگاه وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در استان تهران تمدید و فعال‌سازی اعتبار خرید فروشگاه‌های افق کوروش برای بازنشستگان کشوری آمار و ارقام بسیار دلگرم‌کننده است/ پیگیر حل مشکلات حوزه گردشگری خواهم بود اقدامات جهادی گروه «منتظرانی‌ها» در دورترین نقطه بلوچستان تمام تلاشمان را برای تبدیل تهران به سکوی فناوری خواهیم کرد وضعیت هوا طی 24 ساعت آیند چگونه خواهد بود؟ امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است/ استقرار ۱۱۰ ایستگاه ایست و بازرسی در پایتخت کرونا چراغ زندگی54 هموطن را خاموش کرد فراخوان طرح‌های پژوهشی-کاربردی سازمان اوقاف و امور خیریه دریاچه شهدای خلیج فارس به احترام زمین خاموش می‌شود تردد در مسیر جنوب به شمال مازندران ممنوع شد بازگشت ساعت کاری ادارات به دوران قبل از کرونا مبارزه بی‌امان با مفسدان اقتصادی در دوره تحول و تعالی/ رسیدگی به ۶۲ پرونده مفاسد اقتصادی صرفا در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ چراغ‌های «گنبد مینا» و «پل طبیعت تهران» امشب خاموش می‌شود اخبار برگزیده آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 6 فروردین 1401 قالیباف: بساط حقوق‌های چند ماه یک‌بار جمع خواهد شد دکتر حسینی:تعطیلات نوروزی مانع از تکمیل برنامه واکسیناسیون نشود سه اقدام مهم مالیاتی دولت از دیدگاه بهادری جهرمی دفتر رئیس پارلمان عراق از لغو سفر او به ایران خبر داد استاندار فارس:یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شب در استان فارس اقامت یافته اند ایرلاین‌ها تاخیر و ابطال پرواز را قبل از حضور مسافر در فرودگاه، اطلاع‌رسانی کنند ایماینه: فارس برای رفع نیاز های کشور قطر در ایام جام جهانی فوتبال آماده است اسماعیلی: ترویج فرهنگ شهادت اولویت وزارت ارشاد است مسافران نوروزی مراقب کاهش محسوس دمای هوا در فارس باشند بازدید اعضای هیات رئیسه و مدیر تیم ملی از ورزشگاه امام رضا (ع) بازیکنان کبدی به اردوی تیم ملی دعوت شدند آیت‌الله رئیسی فرا رسیدن روز ملی یونان و بنگلادش را تبریک گفت محمودی: موفقیت‌های جامعه ورزش و جوانان در سال 1401 تداوم خواهد داشت/ در بسیاری از حوزه‌ها، شاخص‌های ما روبه رشد بوده است مدودف: هیچ‌کس جنگ نمی‌خواهد اما تهدید رویارویی هسته‌ای وجود دارد محمدآباد کتول، گذرگاه اصلی دوازده روستای ییلاقی گلستان شبکه اجتماعی قالیباف: بساط حقوق‌های چند ماه یک‌بار جمع خواهد شد دکتر حسینی:تعطیلات نوروزی مانع از تکمیل برنامه واکسیناسیون نشود سه اقدام مهم مالیاتی دولت از دیدگاه بهادری جهرمی دفتر رئیس پارلمان عراق از لغو سفر او به ایران خبر داد استاندار فارس:یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شب در استان فارس اقامت یافته اند ایرلاین‌ها تاخیر و ابطال پرواز را قبل از حضور مسافر در فرودگاه، اطلاع‌رسانی کنند ایماینه: فارس برای رفع نیاز های کشور قطر در ایام جام جهانی فوتبال آماده است اسماعیلی: ترویج فرهنگ شهادت اولویت وزارت ارشاد است مسافران نوروزی مراقب کاهش محسوس دمای هوا در فارس باشند بازدید اعضای هیات رئیسه و مدیر تیم ملی از ورزشگاه امام رضا (ع) بازیکنان کبدی به اردوی تیم ملی دعوت شدند آیت‌الله رئیسی فرا رسیدن روز ملی یونان و بنگلادش را تبریک گفت محمودی: موفقیت‌های جامعه ورزش و جوانان در سال 1401 تداوم خواهد داشت/ در بسیاری از حوزه‌ها، شاخص‌های ما روبه رشد بوده است مدودف: هیچ‌کس جنگ نمی‌خواهد اما تهدید رویارویی هسته‌ای وجود دارد محمدآباد کتول، گذرگاه اصلی دوازده روستای ییلاقی گلستان تمجید رهبر انقلاب از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» بایدن: از پایبندی به منشور ناتو و حفظ امنیت اروپا کوتاه نمی‌آئیم قول مساعد رئیس‌جمهور برای سفر به دشت ورامین ناکامی زنان بسکتبال سه نفره ایران در کسب سهمیه جام جهانی «هری لامرتینگ؛ بیزار از جهان دیگران» کتابی برای شناخت یکی از بزرگ‌ترین کاریکاتوریست‌های جهان آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سبزیجات سرطان ویتامین سبزیجات رشد ویتامین مصر سرطان سلامت درمان زیبایی طب سنتی رژیم غذایی کاهش وزن رژیم های غذایی وزن سلامت مغز آلزایمر مغز افسردگی قلب قلب رژیم غذایی ژاپن قند انرژی چاقی قند درمان سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن زایمان زایمان زنان پوست پوست مو مو مشکلات افسردگی آلزایمر تغذیه سبزیجات سیستم ایمنی قلب ویتامین سلامتی کاهو اطلاع رسانی کنند کاهو برای کمک کاهو برای بهبود برای مبارزه موجود در کاهو آنتی اکسیدان همچنین حاوی ارزش روزانه احتمال بروز بهبود سلامت کاهو دارای کاهو حاوی بیماری ها برای کاهش بسیار مهم مواد مغذی مصرف کاهو نشان داده کمک میکند ویتامین C ویتامین K ویتامین A خواهد شد آب کاهو تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد