Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا سعیدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور اجرای ضوابط و مقررات زیست محیطی و حفاظت از منابع آب و خاک و هوای شهرستان، در طول سال گذشته بیش از ۲ هزار ۱۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی، خدماتی، عمرانی و صنفی صورت گرفته و برای ۱۱۰ واحد جدید شناسایی شده پرونده زیست محیطی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در طول این مدت برای ۳۸۵ کارگاه، کارخانجات و مراکز خدماتی در شهرها و روستاها اخطاریه محیط زیستی صادرو ابلاغ شد و ۴۳ متصدی واحدهای آلاینده به دلیل رعایت نکردن ضوابط و مقررات ابلاغی محیط زیست و استمرار در ایجاد آلودگی های زیست محیطی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت، ۳۸ مورد واحد صنفی و صنعتی غیرمجاز و آلاینده نیز پلمب و ملزم به جمع‌آوری از داخل محدوده شهرها و روستاها شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اشاره به مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست گفت: در طول سال گذشته، تعداد شکوائیه‌های مردمی واصله در مقایسه با سال ۹۹ کاهش یافته و همکاری صنایع با این اداره در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر شده است.
سعیدپور ادامه داد: سال گذشته ۴۲۰ فقره استعلام واصله از سوی مراجع ذیصلاح که بیشتر در رابطه با اخذ مجوز محیط زیستی برای احداث و بهره برداری صنایع، معادن و واحدهای خدماتی و عمرانی است، بررسی و پاسخ داده شد و همچنین  ۱۷۶ خوداظهاری از سوی صنایع مختلف شهرستان برای بررسی عملکرد محیط زیستی واحدها دریافت شده است.
مهاجرت صنایع آلاینده تهران به پاکدشت
وی اظهار داشت: در طول سه دهه اخیر، تعداد قابل توجهی از صنوف غیرمجاز و آلاینده از شهرهای همجواربه ویژه تهران به مناطقی همچون خاتون آباد پاکدشت مهاجرت کرده و با تغییر کاربری ابنیه موجود و یا استقرار در روستاهای شهرستان آن‌ها را به کارگاه های ریخته گری و آبکاری تبدیل کرده‌اند.
این مسئول افزود: استقرار این کارگاه ها در داخل شهرها و روستاها موجب شده تا پساب، فاضلاب و دود ناشی از فعالیت آن‌ها شدیداً موجب آلودگی محیط زیست و زمینه تهدید بهداشت عمومی را فراهم کند.
وی ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها، امروز بیشتر این قبیل واحدهای صنفی متخلف و آلاینده  از داخل شهرها و روستاها منتقل شده و محل فعالیت آنها پاکسازی شده است.
محکومیت عاملان قطع اشجار در مراجع قضایی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت گفت: با حمایت‌ها و مساعدت‌های مراجع قضایی از محیط زیست شهرستان، امکان اجرای کامل ضوابط و مقررات زیست محیطی فراهم و مهیا است.
سعیدپور افزود: در سال گذشته عامل متهم به قطع ۱۲۷ اصله درخت در یکی از شهرک‌های صنعتی، به هفت ماه حبس تعزیری و جبران خسارت بابت قطع هر اصله درخت به میزان ۲۰ میلیون ریال محکوم شد.
وی اضافه کرد: در مورد دیگر قطع درخت در یک واحد صنعتی، عاملان قطع درختان به هفت ماه حبس تعزیری و جبران خسارت وارده از بابت قطع درختان به میزان ۷۰۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت یادآور شد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود تا ضمن استفاده درست از نعمت های الهی، فضای سبز و زمین پاک پیرامون، این منابع را برای آیندگان حفظ کنیم.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا پاکدشت سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا پاکدشت حفاظت محیط زیست شهرها و روستاها زیست محیطی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان