Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، به موجب آیین نامه مصوب هیات وزیرا که با ریاست رئیس جمهور برگزار شد، در موارد ذیل کارپوشه مؤدیان غیرفعال بوده ولی مؤدی امکان ورود به سامانه را داشته و امکان ثبت حافظه جدید و صدور صورتحساب در کارپوشه را ندارد:

الف - بر اساس ماده (۶) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، در صورتی که سقف اعتبار فروش تکمیل شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب - مطابق بند "پ" ماده (۲۰) قانون، چنانچه در مشارکت های مدنی صاحبان مشاغل (اعم از اختیاری و قهری) نماینده تعیین نگردد و یا تکالیف مالیاتی واحد شغلی توسط نماینده انجام نشود.

پ - فوت نماینده مشارکت های مدنی صاحبان مشاغل تا زمان تعیین نماینده جدید مشارکت

ث - اعلام تعطیلی موقت واحد کسب و کار براساس ماده (۱۳) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

همچنین به موجب ماده (۳) این آیین نامه، در موارد زیر، کارپوشه غیرفعال بوده و دسترسی نام کاربری مؤدی محدود می شود؛ به این ترتیب که مؤدی با این کاربری محدود شده امکان تسلیم اظهارنامه، پرداخت و ثبت اعتراض را داشته، لکن امکان ارسال صورتحساب ندارد:

الف - اشخاص حقوقی موضوع ماده (۲۱) قانون، بعد از تاریخ ختم تصفیه

ب - فوت اشخاص حقیقی در صورت فعالیت با عنوان صاحبان مشاغل انفرادی

پ - فوت اشخاص حقیقی در پرونده صاحبان مشاغل در صورت وجود پرونده مشارکتی که منجر به انفرادی شدن پرونده صاحبان مشاغل شود.

ت - در صورت ابطال پروانه کسب و کار برای پرونده صاحبان مشاغل مکان محور و ابطال مجوز کسب و کار برای پرونده صاحبان مشاغل مجوز محور

ث - تعطیلی دائم و یا انحلال واحد کسب  وکار بر اساس ماده (۱۳) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

ج - اعلام تغییر محل فعالیت و یا به اجاره واگذار نمودن واحد کسب وکار برای پرونده­های مکان محور، براساس ماده (۱۴) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

در صورت وقوع هر یک از بندهای ذیل ماده (۳) این آیین نامه، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است از طریق سرویس های تبادل اطلاعات با بانک مرکزی مراتب غیر فعال سازی کارپوشه را اطلاع رسانی و بانک مرکزی موظف است کلیه دستگاه های کارتخوان بانکی و درگاه های پرداخت الکترونیکی متصل به حساب بانکی مؤدیان را مسدود کند.

همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است ترتیبی اتخاذ کند تا پس از رفع محدودیت های موضوع این آیین نامه، بلافاصله کارپوشه به صورت سیستمی فعال شود.

تخلف مؤدی در صدور صورتحساب الکترونیکی حاوی مالیات بر ارزش­افزوده و عوارض در زمان غیر فعال بودن کارپوشه، علاوه بر جریمه مندرج در قانون، از مصادیق تخلف ماده (۹) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نیز محسوب می شود.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور هیئت دولت بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور هیئت دولت بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی کشور هیئت دولت بانک مرکزی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان پرونده صاحبان مشاغل آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد