Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@06:25:21 GMT

توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز در داخل یمن

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۱۳۴

توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز در داخل یمن

فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد با آغاز رایزنی‌های یمنی عملیات نظامی متوقف می‌شود.

 

فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف متجاوز سعودی از توقف عملیات نظامی در داخل یمن برای موفقیت در رایزنی‌های یمنی خبر داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد: توقف عملیات نظامی در داخل یمن با آغاز رایزنی‌های یمنی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای موفقیت آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین مدعی شد: ما به آتش‌بس پایبند هستیم و تمام اقدامات را برای ایجاد شرایط مناسب در ماه رمضان برای برقراری صلح انجام خواهیم داد.

این در حالی است که مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه‌شنبه تأکید کرد که اگر دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، هشتمین سال جنگ برایشان پر از شگفتی خواهد بود.

پیش از این نیز عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی اعلام کرد که برای مقابله با تجاوز و محاصره با تمام توان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و هرگز ادامه محاصره را نخواهد پذیرفت.

نیروهای مسلح یمن روز جمعه گذشته در حملات موشکی و پهپادی تاسیسات نفت و ساختار‌های زیربنایی شهر‌های مختلف عربستان از جمله تاسیسات نفتی آرامکو در شهر جده را هدف قرار دادند. وزارت انرژی عربستان نیز با صدور بیانیه از شدت بالای خسارت وارده به تاسیسات نفتی این کشور درپی حملات جنبش انصارالله یمن خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ائتلاف متجاوز سعودی عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از رای الیوم، همه اطلاعات طرف‌های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت‌ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه‌های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده‌اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می‌شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود و تل آویو به اطلاع مقامات آمریکایی و مصری رسانده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت‌های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونل‌ها، برخی محله‌ها و کوچه‌های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می‌شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح‌های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

کد خبر 748638

دیگر خبرها

  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب