Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:59:23 GMT

احداث یک بیمارستان؛ سهم مردم ملایر در بودجه ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۴۹۱

احداث یک بیمارستان؛ سهم مردم ملایر در بودجه ۱۴۰۱

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: احداث یک بیمارستان در شهرستان ملایر در بودجه ۱۴۰۱ درج شده و اقدامات اولیه آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده و تعداد تخت های بیمارستان پس از مطالعات نهایی، مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احد آزادی خواه روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه در نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان ملایر با بیان اینکه وضعیت ما در دولت جدید وضعیت خوبی است، اظهار داشت: استاندار همدان مختصات و ویژگی هایی دارد که آینده خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادی خواه ادامه داد: سابقه معاونت سیاسی ایشان، آشنایی با فضای سیاسی، فرهنگی و نیز احزاب و جریان های استان و بومی بودن و سلامت نفس ایشان بعنوان یک ایثارگر، شرایط مناسبی ایجاد می کند تا مشکلات گذشته حل شود.

وی انتصاب فرماندار بومی، جوان و خوش آتیه شهرستان را شرایط مناسبی دانست و گفت: با وجود برخی انتقادات، بنده احساس می کنم فرماندار ملایر بتواند فضای وحدت، رشد و بالندگی را در شهرستان تقویت کند.

آزادی خواه ادامه داد: بنده هم با تمام وجود برای تحقق این اتفاق تلاش می کنم چرا که نقش یک نماینده برای پیوند ظرفیت های ملی با بومی و محلی، نقشی اثرگذار است و مدیریت شهرستان نیز باید آمادگی لازم را برای استفاده از این ظرفیت ها ایجاد کند که در مورد شهرستان ملایر این شرایط ایجاد شده و حتما نسبت به قبل بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد سفر رییس جمهور به استان همدان در سال جدید، گفت: احداث یک بیمارستان در شهرستان ملایر در بودجه ۱۴۰۱ درج شده و اقدامات اولیه آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده و تعداد تخت های بیمارستان پس از مطالعات نهایی، مشخص خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه چهار بانده شدن مسیر ملایر به خنداب در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است، افزود: با اینکه شهر خنداب یکی از شهرستان های استان مرکزی است اما بیشترین تردد به خنداب و نیز اقدامات اجتماعی، آموزشی و درمانی شهروندان خنداب در ملایر صورت می گیرد و چهار بانده شدن این مسیر ۴۰ کیلومتری، در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است.

تقاضای ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه راه آهن همدان- ملایر

آزادی خواه چهار بانده شدن این مسیر را گشایش و معبر جدیدی برای شهرستان ملایر دانست و خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی راه آهن همدان- ملایر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تقاضا دادیم.

وی پروژه راه آهن همدان- ملایر را پروژه ای فعال و پویا دانست و ادامه داد: با وصل شدن راه آهن ملایر به همدان، تمامی ظرفیت های استان برای ملایر و جنوب استان هم در حوزه‌ی مسافربری و هم در حوزه باربری میسر خواهد شد.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه این پروژه در حال انجام است و تا دو یا سه سال آینده به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: راه آهن همدان- ملایر بعنوان تنها پروژه ملی فرصتی مغتنم برای جنوب استان و شهرستان ملایر ایجاد خواهد کرد.

در حوزه امنیت غذایی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته شعار سال در صورت تحقق، گره گشای مشکلات است.

وی صرفه جویی ارزی را زاییده واردات حداقلی و صادرات حداکثری دانست و مطرح کرد: با به حداقل رساندن واردات و بارور کردن ظرفیت‌های پیدا و پنهان داخل از طریق شرکت‌های دانش بنیان می توانیم به خودکفایی برسیم.

آزادی خواه با تاکید بر ضرورت استفاده از خلاقیت جوانان و تجاری سازی ابتکارات آنان، گفت: با اینکار بجای ارز بری، ارز آوری خواهیم داشت که همان تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امروز امنیت غذایی با امنیت ملی منطقه پیوند ناگسستنی دارد، تصریح کرد: به طور مثال اگر کشور در حوزه گندم به یک آرامش برسد، امنیت ملی پایداری خواهیم داشت پس باید در حوزه امنیت غذایی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به ثبت رسیده در کشور استفاده درست نشده یعنی وزارت خانه‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی که باید این ظرفیت ها را پیاده سازی و تجاری سازی کنند، در بسیاری موارد هنوز اتفاق نیفتاده و تنها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عهده دار این مسئولیت است در حالی که همه مجموعه ها باید ورود کنند.

آزادی خواه با اشاره به اینکه در این زمینه هنوز اولویت ها احصا نشده است، گفت: به طور مثال سالانه ۱۵ میلیون تن نهاده دامی با گران ترین قیمت به کشور وارد می شود این در حالیست که سالانه حدود یک میلیون تن ذرت تولید می شود و برای تامین ۱۱ میلیون تن مابقی ناچار به واردات هستیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه داد: ما می‌توانیم نهاده‌های دامی بومی که با توجه به اقلیم و شرایط کشور تولید شده، با قیمت تمام شده ارزان تر به مرغداری ها تحویل دهیم که نتیجه آن صرفه جویی ارزی به اندازه حداقل ۱۵ میلیارد دلار است.

آزادی خواه نهایی شدن قانون جهش تولید دانش بنیان در سال گذشته را نشان دهنده انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: تمامی این نیازمندی ها در این قانون دیده شده و در صورت اجرایی شدن آن توسط دولت، حتما مشکلات حل می شود.

وی از برگزاری نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با محوریت همین موضوع در ۱۵ فروردین ماه سال جدید خبر داد و ابراز امیداوری کرد: بتوانیم با تشکیل یک کارگروه در حوزه های مختلف کشاورزی از جمله آب، خاک، کشاورزی، بذر، سم، دام و طیور از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

مشکل اصلی برای مرمت یخچال میرفتاح تامین اعتبار است

آزادی خواه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرمت یخچال میرفتاح گفت: متولی این بنای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان است و باید در این خصوص تدبیر کند.

وی با تاکید بر ضرورت مراقبت و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از تخریب این بنا،خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی برای مرمت یخچال میرفتاح تامین اعتبار است که شاید یکی از دلایل آن عدم اولویت مرمت این بنای تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است.

آزادی خواه نسبت به قرار گرفتن مرمت این بنا جزو اولویت‌های پیش رو ابراز امیدواری کرد و افزود: با توجه به اینکه مرمت چنین بنای تاریخی نیاز به اعتبارات بالا و در حد وزارت خانه دارد و باید از محل اعتبارات ملی تامین شود، از وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی پیگیری می کنیم.

وی در ادامه کمبود پزشک متخصص در بیمارستان غرضی را تایید و بیان کرد: در این زمینه با وزیر بهداشت و درمان مذاکراتی داشتیم و امیدواریم در اسرع وقت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان مشکل کمبود پزشک متخصص قلب، ارتوپد، دندانپزشک و متخصص چشم مرتفع شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ط تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰، مطرح کرد: در بند ط قانون بودجه ۱۴۰۰ بندی مبنی بر گرانی هزینه گاز مصرفی پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و صنایع فولادی اضافه شد که افزایش این هزینه ها با توجه به رشد تورم و درآمد خوب این شرکت ها معقول بود.

وی ادامه داد: اما در این بین واحدهای آجر ماشینی که بیش از ۱۰ کارگر ندارند هم مشمول این قانون شدند این در حالی است که با توجه به کاهش ساخت و ساز در سال های اخیر و درآمد کم این واحدها، نباید با پتروشیمی ها و پالایشگاه های بزرگ مقایسه می شدند.

آزادی خواه با اشاره به پیگیری های انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: در نهایت شورای نگهبان طرح استفساریه بند ط تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

سیستم مدیریت شهرستان باید به روز، با روحیه جهادی و مردمی باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواستی مبنی بر بهبود سیستم مدیریتی برخی ادارات شهرستان، گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی و عزل و نصب مدیران، ما با جدیت به دنبال حفظ مرز بین دخالت و مشورت بودیم.

وی با بیان اینکه بنده بر روی انتصاب نیروهای بومی اصرار داشتم، افزود: در برهه‌ای از زمان ملایر حیاط خلوت نیروهایی از استان های اطراف در عرصه مدیریت شده بود که برای بنده سخت بود اگرچه همه مدیران از هر جای کشور قابل احترام هستند اما این در شان ظرفیت های منابع انسانی ملایر نبوده و نیست.

آزادی خواه با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر بومی گرایی در شهرستان کاملا مشهود است، اظهار کرد: ما بعنوان وکلای مردم حق داریم مطالباتی از مدیران دستگاه های اجرایی داشته باشیم و بنده مطالبات شما در رابطه با سیستم مدیریت شهرستان را از طریق استاندار پیگیری خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم مدیریت شهرستان باید به روز، با روحیه جهادی و مردمی باشد و تشخیص نهایی این امر با استاندار است، مطرح کرد: مدیر باید مجتهد باشد یعنی در حوزه اختیارات خود ریسک پذیر باشد و نه اینکه نگاهش فقط به استان باشد ما نیز از چنین مدیرانی حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت جایگاه خبرنگاران را جایگاهی رفیع در جامعه دانست و افزود: خبرنگاران چشم بیدار جامعه و در خط مقدم جهاد تبیین هستند لذا هر انتقاد و سوالی حق اصحاب رسانه است.

در مورد خودروسازی مردم به ستوه آمده اند

وی با اشاره به ضعف خودروسازان در سطح کشور، تاکید کرد: در بحث خودروسازی مردم به ستوه آمده اند و نگرانی‌های بسیاری دارند که ما آن را تایید می‌کنیم و امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، به زودی در صنعت خودروسازی قانون چارچوب داری تدوین شود.

آزادی خواه با اشاره به اینکه دولت برای تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی حدود ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در نظر گرفته است، یادآور شد: به طور میانگین سالانه برای مدیریت، کشور نیازمند ۴۰ میلیارد دلار ارز است.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد دلار یارانه را در اختیار واردکنندگان قرار می دهیم اما متاسفانه برخی با تخلف، ضربات جبران ناپذیری را بر بدنه اقتصاد جامعه و مردم وارد می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور مثال در مرغداری ها، ما نهاده‌های دامی را با قیمت یارانه ای در اختیار مرغدارها قرار می‌دهیم اما مرغدار ها مرغ را با قیمت تمام شده ‏ ۳۱ هزار تومان به مردم تحویل می‌دهند و این یک رانت و تخلف است.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه قرار نیست با حذف ارز ترجیحی بنزین یا کرایه تاکسی گران شود، مطرح کرد: حذف ارز ترجیحی فقط در قیمت کالاهایی از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده های دامی که ارز دولتی به آن ها تعلق گرفته، اثرگذار است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاران شهرستان حمایت می کنیم، اضافه کرد: علاقه مند شدن هر سرمایه گذاری برای راه اندازی فاز دوم کار خود در ملایر، نشان دهنده ی این است که سرمایه گذار در این شهرستان احساس امنیت می کند و مدیران خدمات رسان نیز موظف هستند که اقدامات لازم برای تسهیل گری این سرمایه گذاران را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مجلس شورای اسلامی بودجه 1401 کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ظرفیت شرکت های دانش بنیان مدیریت شهرستان نهاده های دامی شهرستان ملایر بودجه ۱۴۰۱ راه آهن همدان سیستم مدیریت میلیارد دلار ظرفیت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

دیگر خبرها

  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان