Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان سردار ناصر اصلانی در جریان بررسی و ارزیابی طرح جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین وضعیت مرکز ماده ۱۶ گیلان در رشت ، با اشاره به دستور صریح ریاست جمهور و ابلاغ وزیر کشور در جهت اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و تأکید ایشان برای افزایش ظرفیت پذیرش این افراد در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل آن ماده، افزود: در این رابطه همه دستگاه های ذیربط از جمله استانداری، شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تکالیف مشخص و معینی دارند و تأمین بخشی از هزینه های مربوطه نیز مشخصاً بر عهده استانداری و شهرداری گذاشته شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر صرفاً برای تأمین هزینه های غذا و لباس معتادان جمع آوری شده بوده و مابقی هزینه ها می بایست از منابع استانی و توسط اداره کل بهزیستی تأمین شود؛ تأمین نیازمندی های درمانی نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است. 
 معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با تأکید بر ضرورت دقت در غربالگری معتادان و ارجاع آنان به مراکز درمانی براساس شرایط افراد افزود: مرکز ماده ۱۶ صرفاً برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر با تعریف ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر است و سایر موارد از قبیل شکایت خانواده، معتادان عادی و داوطلب برای درمان می بایست در مراکز تبصره ۲، ماده ۱۵ و مراکز درمان سرپایی پذیرش شوند و نباید کار پلیس مبارزه با موادمخدر در اجرای طرح مزبور به موضوع شکایت خانواده ها خلاصه شود. 
اصلانی ادامه داد:این مسئله یکی از از مشکلات اصلی در تکمیل ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در سطح کشور است و می بایست با رعایت ضوابط و قوانین نسبت به تسهیل فرآیند جمع آوری معتادان متجاهر اقدام کرد.
سردار اصلانی به درخواست استان برای ارتقا ظرفیت مرکز ماده۱۶ نیز پرداخت و افزود: صدور مجوز افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ بر عهده کمیته هماهنگی مراکز ماده ۱۶ کشور است؛ در ابتدای امر می بایست برآورد درستی از تعداد معتادان متجاهر استان با همکاری اداره کل بهزیستی، پلیس مبارزه با موادمخدر و شورای هماهنگی انجام گرفته و پس از بررسی موضوع، ضرورت افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تصویب، و ضمن ارسال گزارش به ستاد مبارزه با موادمخدر، مدیرکل  بهزیستی استان نسبت به پیگیری آن از طریق سازمان بهزیستی کشور اقدام نماید.  

برچسب‌ها معتادان متجاهر گیلان ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر گیلان ستاد مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر گیلان ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان متجاهر ستاد مبارزه با موادمخدر مراکز ماده ۱۶ مرکز ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

جمع آوری ۱.۴ میلیارد فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

شاهمیرزایی از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

کد خبر 6092949 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد