Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@03:25:29 GMT

بهره‌برداری از 45 سد بزرگ تا 4 سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۲۳۹۴

بهره‌برداری از 45 سد بزرگ تا 4 سال آینده

ایران اکونومیست- وزیر نیرو از آغاز ساخت سد‌ها و مخازن ساحلی در سواحل جنوبی و شمالی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی آب در سدهای کشور تا ۴ سال آینده به ۶۰ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

 علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو هدف از ساخت سد‌های کوچک و عمدتا لاستیکی را کنترل و ذخیره سیلاب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب شیرین به دریا اعلام کرد و گفت: هم اکنون مطالعه ساخت 7 سد از این نوع در استان هرمزگان , 5 سد در استان سیستان و بلوچستان و احداث سد‌های متعدد در سواحل شمالی کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم تنظیمی این سد‌ها در جنوب کشور خیلی کمتر از حجم ذخیره آن و در شمال کشور برعکس آن است.

وزیر نیرو گفت: احداث و بهره برداری از این مخازن ساحلی که در بخش کشاورزی و آشامیدنی قابل استفاده است از لحاظ اقتصادی برای کشور بسیار سودآور و مفید است.

محرابیان همچنین تصریح کرد: در نیمه دوم سال 1400 سعی کردیم تمام طرح‌های راکد و نیمه تمام بخش آب کشور را فعال و راه اندازی کنیم.

وی بار دیگر بر اتمام 45 سد بزرگ کشور در مدت 4 سال آینده تاکید کرد و افزود: با اتمام این سد‌ها حدود یک پنجم ذخیره فعلی آب سد‌های کشور، یعنی نزدیک به 10 میلیارد مترمکعب بر ذخیره آب سد‌ها افزوده خواهد شد و عدد کنونی آن را به حدود 60 میلیارد متر مکعب خواهد رساند.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود