Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ تشکل دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور خواستار برگزاری جلسه رئیسی با دانشجویان مشهدی در حاشیه سفر به خراسان رضوی شدند.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، پنج تشکل دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور در حاشیه سفر وی به مشهد خواستار برگزاری جلسه با تشکل‌های دانشجویی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه آمده است:

دانشجو شأن و منزلتی دارد که حضرتعالی قطعا به آن واقفید؛ پس لازم نیست در خصوص این مسئله بدیهی برای شما و مشاورانتان قلم‌فرسایی کرد. متاسفانه شما و همراهانتان در سفر خود به مشهد با نادیده گرفتن قشری مهم از اقشار زنده جامعه، پیام مشخصی را در خصوص نگاهتان به دانشگاه مخابره کردید که در نهایت به جدایی بیشتر میان دانشجویان و دولت شما منجر می‌شود. این گونه تصمیمات که با مشورت مسئولینی از بدنه استانی اتخاذ شده از جنس تصمیماتی است که باعث رقم خوردن بحران اخیر ورزشگاه امام رضا (ع) شده است. از شما درخواست داریم که در حصر فرصت‌طلبان قرار نگیرید؛ آنانی که به هزینه‌تراشی مشهورند، یقیناً مشاوران خوبی برای شما محسوب نمی‌شوند!

لازم به ذکر است، جلسه‌ای که مقرر بود با دانشجویان تشکل‌های دانشجویی استان اعم از (بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، جامعه اسلامی دانشجویان، شورای صنفی دانشجویان، کانون‌های فرهنگی و هنری و...) برگزار شود کنار گذاشته شد و دانشجویان حتی نتوانستند در هیچکدام از دیگر جلسات حضور پیدا کنند و نکات خود را منتقل کنند. این در حالی است که طبق شواهد، نشست‌هایی با فعالین فرهنگی و دیگر اقشار برگزار شده است که انتخاب اعضای شرکت‌کننده آن کاملا به شکل گزینشی توسط برخی مدیران استانی و بدون در نظر گرفتن اهمیت جایگاه قشر دانشجو می‌باشد.

جناب آقای رئیسی، مسئولان و مدیران استانی که در اولین گام عملی مدیریتی خود فاجعه ورزشگاه را آفریدند (که متاسفانه به ورود حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور در این امر ختم شد) در حال خدشه دار کردن اعتبار و جایگاه حضرتعالی در دانشگاه‌ها و اذهان عمومی هستند.

امید است در فرصت باقی‌مانده از حضورتان در مشهد بتوانید با تدبیری به موقع این فرصت از دست رفته را احیا کرده و گوش شنوای زبان سرخ امید‌های این کشور باشید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد بسیج دانشجویی خراسان رضوی سفر رئیسی به مشهد انجمن اسلامی دانشجویان شورای صنفی دانشجویان جامعه اسلامی دانشجویان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اسلامی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت

 مسعود میرزایی شهرابی در این نامه نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: در این نامه نگرانی دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل اعلام شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

وی در ادامه آورده است: با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که نقض اقدامات حقوق بشری را محکوم کنیم و در مورد این نگرانی‌ها، فوری و حیاتی گفت‌وگوی باز جهانی را تشویق کنیم.

میرزایی ادامه داد: به عنوان آموزگاران باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آنها هستند، از همه دست اندرکاران خواسته می‌شود که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی تاکید کنیم.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت