Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، اظهار کرد: ماه رمضان حرمت دارد و همه ما مسلمانان باید حرمت ماه مبارک را نگه‌داریم؛ نه خودمان حرمت‌شکنی کنیم و نه اجازه دهیم دیگران حرمت‌شکنی کنند، متاسفانه در جامعه کسانی هستند حرمت‌ها را می‌شکنند و بی‌حجاب و گاهی سربرهنه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سوال که چرا نهادهای مربوطه ازجمله امربه معروف، اماکن، پلیس، دستگاه قضایی و عامه مردم نمی‌آیند وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند؟، افزود: البته عامه مردم البته وظیفه تذکر لسانی را دارند در هر حال عده‌ای را در کوچه و خیابان می‌بینیم که اینها مسلما از جایی آب می‌خورد و تشکیلاتی است که آنان را دارند سامان‌دهی می‌کنند همین برنامه را ممکن است در ماه مبارک رمضان هم پیاده کرده و روزه‌خواری و قبح‌زدایی کنند ،درحالی‌که همه ما وظیفه داریم حرمت ماه رمضان را نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید فضاسازی مناسب در شهرها انجام شود آنگونه که باید کوچه‌ها آذین‌بندی کنیم، اضافه کرد: باید در ماه مبارک رمضان فضاسازی و رسانه‌ ملی و دیگر رسانه‌ها نشان دهند که ماه رمضان است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید نظارت بر بازار، اجناس و ارزاق را جدی بگیرند، به‌ویژه نانوایی‌ها در این ایام تعطیل نباشند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه روز طبیعت در پیش است باید در دامن طبیعت زندگی کنیم، بیان کرد:  طبیعت مادر و ناموس ما است و نباید طبیعت را آلوده و نابود کنیم و بدانیم حفظ طبیعت فرهنگ است و شخصیت انسان را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: هم باید طبیعی و هم باید فوق طبیعی زندگی کنیم و نیازهای معنوی و ارزش‌های والای انسانی را باید در زندگی مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: طبیعت مکانی برای عبادت، عبرت و تقویت ایمان است نه جایی برای گناه وقتی انسان بر بستر طبیعت وارد می‌شود و انسان باید خدا را شکر کند و از طبیعت درس خداشناسی بگیرد تا تقویت روحیه و ایمان شود؛ نه اینکه در دامن طبیعت بساط گناه باز شود که زیبنده انسان مومن نیست.

این مسؤول با اعلام اینکه روز طبیعت امسال یک روز قبل از ماه رمضان است، بیان کرد: معمولا در این روز اکثریت مردم برای پیشواز از ماه مبارک رمضان روزه‌دار هستند، اما آیا می‌توان روز سیزده باشد  و هم استقبال از ماه مبارک رمضان را جشن گرفت که که این زمینه باید گفت طبیعت رفتن و طبیعت‌گردی منافاتی با روزه ندارد و می‌توان روزه هم گرفت و هم وارد طبیعت شد و با بساط افطار وارد دامن طبیعت شد.

محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ابتدای قرن گذشته پایه‌های استبداد و استعمار با روی کار آمدن رژیم پهلوی بر این مملکت کوبیده شده اما خداوند عنایت کرده در اواسط قرن گذشته در ۲۲ بهمن سال ۵۷ ریشه استعمار و استبداد را از کشور ما ریشه‌کن کرده و انقلاب اسلامی را به ما عطا کرده است.

وی با بیان اینکه اولین کار امام راحل، نظام‌سازی بود اینگونه نبود که رژیم ظالم از بین رود و هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد، اضافه کرد: از مردم رای گرفته شد و مردم به‌عنوان مسلمان با راهنمایی امام به جمهوری اسلامی یعنی هم تبلور اراده مردم و هم انجام احکام و فرامین خداوند رای دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه اگر به آرای مردم بی‌توجه باشیم با جمهوری اسلامی مخالفت کردیم ، تصریح کرد: اگر صرفا به آرای مردم، احکام نورانی اسلام و شریعت اسلام بی‌توجه و بی‌بندوبار باشیم،  مسائلی از جنس مسائل فوتبال ایران و لبنان در مشهد اتفاق افتاده که دست‌هایی شیطنت کردند و کم و بیش در جاهای دیگر می‌بینیم، شاهد مشکلاتی هستیم که اینجا هم باز به جمهوری اسلامی و خون شهدا خیانت کردیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه شهدای ما برای جمهوری شهید نشدند، بلکه برای جمهوری اسلامی شهید شدند، خاطرنشان کرد: مسوولانی که درست‌کار و کارآمد بودند انقلاب اسلامی را رشد دادند که خدمات آنان جای تقدیر دارد و آن میزان که از نقص ‌و نارسایی‌ها است  خیانت‌، قصور با ندانم‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زده است.

محمدی لائینی بابیان اینکه جمهوری اسلامی به ذات خود مشکلی ندارد، یادآور شد: هرجا مسوولان ما ملتزم بود پیشرفت بود هرجا پسرفت و مشکل تخلف صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: حق نداریم در انتخابات پیش‌رو کسی را که نسبت به مواضع انقلاب و حوادث و مسایل ساکت باشد و نباید از چنین عالمی تقلید کنیم، باید انتخاب ما مرجع انقلابی و در راستای انقلاب باشد.

محمدی لائینی خطاب به آمریکا، استکبار و عوامل داخلی و خارجی اعلام کرد؛  این ملت ۴۲ سال برای جمهوری اسلامی خدمت کردند و زحمت تمام مسائل را متحمل شدند و فکر نکنید که مردم دست از جمهوری اسلامی برمی‌دارند بلکه اگر ده‌ها برابر فشار از جانب دشمنان بیاید این ملت هیچ‌گاه از جمهوری اسلامی دست برنخواهند داشت.

وی بیان کرد: در این روزهای واپسین از ماه مبارک شعبان و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه ماه شعبان فرصت ارزشی معنوی بسیار بزرگ بوده که همه نمازگزاران را به تقوا، پرهیزگاری، آخرت‌اندیشی و آخرت‌نگری سفارش و توصیه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انسان مومن باید عاقبت کار و آینده دور و نزدیک خود را ببیند، افزود: آینده نزدیک باقی‌مانده عمر و آینده دور جهان آخرت است که بالاخره همه ما به آن دیار و عالم سفر کنیم.

محمدی لائینی اضافه کرد: اگر تقوا داشته باشیم و خداترس باشیم هم آینده نزدیک و دنیای ما و هم آینده دور و آخرت ما آباد، روشن و همراه با سعادت خواهد بود که امیدواریم خداوند توفیق پاک زیستن را به همه ما عنایت کند.

وی با اشاره به فضیلت‌های پربرکت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: لازم است از این فرصت معنوی به نحو درست بهره‌گیری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روایات ماه رمضان برای ما سوغات این مهمان برکت، رحمت و آمرزش و مغفرت است، اضافه کرد: همه جا در رحمت و برکت خداوند باز است معلوم می‌شود که این ماه از برکات و رحمت بیشتر برخوردار است به همان نسبت امید ما به آمرزش و رحمت خداوند باید بیشتر شود.

این مسوول با اشاره به اینکه در این ماه مهمان خداوند هستیم و خداوند دست رد به سینه انسان نمی‌زند، افزود: باید خودمان را برای مهمانی خداوند آماده کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه تقوا یکی از دستاوردها و فلسفه‌های روزه است ماه مبارک رمضان در پیش است و باید اماده ورود ماه رمضان باشیم، گفت:باید توبه و استغفار داشته باشیم باید پاک وارد ماه مبارک رمضان شویم، چرا که به مهمانی خداوند می‌رویم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه ساری نوروز ۱۴۰۱ استان مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران ماه مبارک رمضان جمهوری اسلامی محمدی لائینی ماه رمضان همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد

مردم متدین و شهیدپرور کرمانشاه ظهر جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این اجتماع شرکت کردند.

طرح نور توسط نیروی انتظامی در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است.

گفتنی است، بانوان کرمانشاهی با قرائت بیانیه‌ای در حمایت از طرح نور، بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تاکید کردند.

لازم به‌ذکر است، در پایان این اجتماع مردم ولایتمدار و شهید پرور کرمانشاهی با اهدا شاخه گُل به مأموران نیروی انتظامی حاضر از آنها در راستای تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب قدردانی کردند.

کد خبر 6089154

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»