Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:31:31 GMT

مشهد آبی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۹۴۷۹

مشهد آبی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مشاور شهردار مشهد در امور افراد دارای معلولیت گفت: شهرداری مشهد در نظر دارد برای اولین بار در کشور به مناسبت روز جهانی اوتیسم در ۱۳ فروردین ماه همچون دیگر کشورها جهت ایجاد حس همدلی و یادآوری این مناسبت با کمک مناطق سیزده‌گانه شهری با استفاده از ظرفیت موجود در منطقه از جمله آذین‌بندی، نورپردازی ساختمان‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها و فضای سبز و ساختمان‌های مرتفع به رنگ آبی در هر منطقه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد شکوری اظهار کرد: همه ساله روز جهانی اوتیسم به دلیل همزمانی با روز ۱۳ فروردین و روز جهانی سندروم داون در روز یک فروردین ماه مغفول باقی می‌ماند.

وی افزود: سندرم داون شرایطی است که کودک با یک کپی اضافی از کروموزوم بیست و یکم خود به دنیا می‌آید. این مشکل باعث تاخیر در رشد جسمی و روانی می‌شود، افراد مبتلا به سندرم داون معمولا نوعی از ناتوانی رشدی دارند اما اغلب خفیف تا متوسط است.

مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت بیان کرد: هیچ درمانی برای سندروم داون وجود ندارد، اما برنامه‌های حمایتی و آموزشی متنوعی وجود دارد که می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری و خانواده آن‌ها کمک کند.

شکوری خاطرنشان کرد: اوتیسم اختلالی عصب رشدی است که در سه سال اول زندگی بروز می‌کند و مادام‌العمر است. شاخصه اصلی آن نقص در ارتباط و تعاملات اجتماعی و محدودیت در حرکات رفتاری، حرکتی و ... است، اوتیسم به صورت طیف بوده که از شدید تا خفیق متغیر است و بر روی درک افراد از دنیا و تعاملاتشان با افراد اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: افراد دارای اوتیسم، دنیا را متفاوت‌تر از بقیه می‌بینند، می شوند و حس می‌کنند. تأثیر رنگ در زندگی استفاده از رنگ‌های مناسب در محیط اطراف کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار مهم است و در کودکان اوتیسم به قدری زیاد است که کوچک‌ترین تغییر در محیط اطراف می‌تواند تأثیر زیادی بر روی روحیه و رفتار آن‌ها داشته باشد.

مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت تصریح کرد: تأثیر رنگ‌ها بر روی کودکان مبتلا به اوتیسم می‌تواند در رفع اختلالات خلقی کودکان مفید و مهم باشد. برای کودکان اوتیسم استفاده از رنگ آبی می‌تواند آرام‌بخش و موثرتر باشد. رنگ آبی باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس در مغز کودکان مبتلا به اوتیسم می‌شود.

شکوری گفت: این دو گروه افراد با نیازهای ویژه ذهنی هستند که شاید یکی از سخت‌ترین و شدیدترین معلولیت‌هایی است که تحمل آن برای خانواده‌ها با سختی و دشواری‌های زیادی همراه است زیرا این کودکان نمی‌توانند درباره نیازهای خود صحبت کنند و جامعه نیز آشنایی چندانی با آنان ندارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس شهرداری مشهد در نظر دارد برای اولین بار در کشور به مناسبت روز جهانی اوتیسم در ۱۳ فروردین ماه همچون دیگر کشورها جهت ایجاد حس همدلی و یادآوری این مناسبت با کمک مناطق ۱۳گانه شهری با استفاده از ظرفیت موجود در منطقه از جمله آذین‌بندی نور پردازی ساختمان‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها و فضای سبز و ساختمان‌های مرتفع به رنگ آبی در هر منطقه اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت بیان کرد: رنگ آبی در تمام کشورها نماد و سمبل کودکان اوتیسم است و سلب شادی و نشاط، آشنایی مردم با این کودکان و آرام‌سازی ذهنی کودک اوتیسم می‌شود.

شکوری با اشاره به اینکه در شهر مشهد زمین‌های مخصوص بازی کودکان اوتیسم وجود ندارد گفت: این کودکان نمی‌توانند با دیگر کودکان در بازی کنند به همین دلیل شهرداری مشهد جهت انجام مسئولیت اجتماعی و رسالت شهر مهربان و دسترس‌پذیر برای همگان نسبت به مناسب‌سازی فضاهای شهری و بازی برای افراد دارای نیازهای ویژه اقدام به ایجاد اولین مجموعه بازی ویژه کودکان اوتیسم در بوستان آبشار واقع در بولوار دلاوران(خیابان نخل ۹) کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اوتيسم روز جهانی اوتیسم مشهد شهرداری مشهد اتیسم امور افراد دارای معلولیت کودکان اوتیسم شهرداری مشهد مشاور شهردار ساختمان ها روز جهانی رنگ آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید

دریافت 5 MB

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: شبکه خبری قدس با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: این تنها وسیله‌ای است که این روزها در شمال غزه برای سرگرمی کودکان وجود دارد، گاری است.

آژانس آنروا با اشاره به اینکه آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر هولناک است، اعلام کرده که بیش از 13هزار کودک در میان قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده اند.

کد خبر 847816 برچسب‌ها کودکان نسل‌کشی رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • (ویدئو) کودکان پابرهنه سیستان دمپایی می‌خواهند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم