Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷، ویترین محصولات دفاعی کاملاً ایرانی در سال ۱۴۰۰ و از پهپاد‌های انتحاری و انواع موشک‌های کاملاً ایرانی در این رزمایش استفاده شد. خبرگزاری میزان - رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷، اواخر آذرماه سال ۱۴۰۰ در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و در هم تنیدگی جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم به مدت پنج روز در سواحل (خلیج‌فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان) با حضور نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و یگان‌های مردم پایه بسیج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به همراه سازمان سایبر الکترونیک در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان، عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی را با موفقیت انجام دادند.     رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ دفاع و صیانت از امنیت ملی بود، این رزمایش همچنین برای همسایگان پیام صلح و دوستی و آسایش داشت، منطق دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر اصول مهم و سرنوشت‌ساز امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج‌فارس استوار است.     این رزمایش از طرفی هم ویترین معرفی و نمایش محصولات دفاعی کاملاً بومی متناسب با ساختار و محتوای رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود، انواع موشک‌های بومی نظیر هدایت‌پذیر، ضد زره، پهپاد‌های تهاجمی نقطه زن، اهداف ثابت و متحرک زمینی و دریایی، بالگرد‌های تهاجمی در قالب رزمایش پهپاد‌های عملیات‌های دفاع ثابت، متحرک و ضد هلی برن، امتحان خود را با اجرای موفق مأموریت‌های محوله پس دادند.     تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده نیروی زمینی سپاه، از سواحل و جزایر در جزیره لارک، با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریو‌های محتمل آفندی و پدافندی، بخش دیگری از نمایش توان رزم پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود.     عملیات ضد هلی برن و دفاع چندلایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجار، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد. تانک بهینه‌سازی شده کرار، امکانات دید در شب نیز ازجمله محصولات مورداستفاده در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود، موشک ۳۶۰ با برد بیش از ۱۲۰ کیلومتر از دیگر محصولات دفاعی کاملاً ایرانی نیز به نمایش گذاشته شد.     مقابله با موشک‌های کروز با حجم آتش بالا، دفاع مستحکم در سواحل خلیج‌فارس در جزایر، عملیات یگان‌های ویژه به مبادی عملیاتی دشمن در هر بخش اعم از دریا یا خشکی با استفاده از پهپاد‌های انتحاری باقدرت انفجاری بسیار خوب و موشک‌های سوم خرداد، از ابعاد مختلف رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود.   مرحله زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه در منطقه عمومی جنوب کشور با اجرای عملیات رزم گسترده شبانه و به‌کارگیری تاکتیک‌های ترکیبی یگان‌های تکاور، زرهی، توپخانه، پهپاد و بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز خاتمه یافت.     بیشتر بخوانید: پیام فرمانده کل ارتش بمناسبت شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش
 انتهای پیام/ برچسب ها: سپاه ارتش موشک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سپاه ارتش موشک رزمایش مشترک پیامبر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899968

دیگر خبرها

  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟