Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:29:48 GMT

مراکز تاریخی دارای فضای سبز تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۲۲۲۹

مراکز تاریخی دارای فضای سبز تعطیل شدند

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ اگرچه تا پیش از شروع ایام نوروز ۱۴۰۱ سرپرست اداره کل موزه‌های کشور اعلام کرده بود که موزه‌ها در روز طبیعت باز هستند، اما اعلام شد که این موضوع در نهایت به تصمیم مدیر موزه‌ها بستگی دارد بنابراین از آنجا که تجربه سالهای قبل نشان داده، در این روز بهتر است در این موزه‌ها به خصوص آنها که دارای فضای سبز بیشتری هستند، بسته بماند، خیلی از مدیران موزه‌ها، این مراکز تاریخی را امروز همزمان با روز طبیعت بسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ گلستان از جمله اماکن تاریخی پربازدید از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بوده که با توجه به ازدحام جمعیت و برای حفاظت از فضای سبز این مجموعه تاریخی، مطابق سال‌های گذشته در روز ۱۳ فروردین‌ماه تعطیل خواهد بود.

موزه ملی ایران هم از تعطیلی این مجموعه در سیزدهم فروردین ماه همزمان با روز طبیعت خبر داد.

کاخ نیاوران اعلام کرده این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع و به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب‌های جبران ناپذیر، طبق رویه هرساله در روز سیزدهم فروردین تعطیل است و امکان پذیرش گردشگران را ندارد.

همچنین کاخ سعد آباد هم خبر داده که کاخ موزه‌های این مجموعه فرهنگی‌تاریخی در روز سیزدهم فروردین‌ماه که با عنوان روز طبیعت نام گرفته و با توجه به وجود ۸۰ هکتار فضای سبز در این مجموعه به منظور جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به باغ موزه تاریخی و منحصر به فرد سعدآباد، تعطیل خواهد بود.

تعطیلی مراکز تاریخی در شهرهای دیگر نیز وجود دارد. مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تعطیلی بناهای کاخ چهلستون، منارجنبان، مجموعه باغ فین و مجموعه تاریخی و طبیعی کوه آتشگاه در روز سیزدهم فروردین‌ماه خبر داد.‌

شهرام امیری گفته است: بناهای مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش جهان) نیز در روز سیزدهم فرودین‌ماه، تا ظهر پذیرای گردشگران بوده و عصر روز سیزدهم در راستای پاک‌سازی و آمادگی برای فعالیت‌های آتی تعطیل است.

فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز هم گفته: با هدف قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامت جامعه ورود و حضور شهروندان به مجموعه‌های گردشگری استان در سیزدهمین روز از بهار ممنوع شده است. بنابراین مقرر شد تا با همکاری نیروی انتظامی از تردد گردشگران در اماکن تفریحی، بوستان‌ها، روستاهای هدف گردشگری استان در روز طبیعت جلوگیری شود.

در استان فارس نیز آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خانی، تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، کاخ اردشیر فیروزآباد و کاخ ساسان سروستان ازجمله آثار تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل هستند.

گنبد سلطانیه، غار کتله‌خور، موزه مردم‌شناسی رختشوی‌خانه، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی زنجان، موزه باستان‌شناسی ابهر و موزه صنایع‌دستی، آرامگاه چلبی اوغلو، آرامگاه ملاحسن کاشی، امام‌زاده زیدالکبیر، امام‌زاده اسماعیل، امام‌زاده یعقوب، تمامی ابنیه تاریخی روستای قروه و غیره که ازجمله آثار تاریخی‌فرهنگی تحت پوشش این اداره‌کل روز سیزده‌به‌در تعطیل است.

همه مراکز تاریخی و موزه‌ای از روز ۱۴ فروردین طبق روال سالهای گذشته فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

کد خبر 5457491 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: آثار تاریخی سیزده به در نوروز 1401 شهرداری تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز طبیعت پلیس راهور سفرهای نوروزی قوه قضاییه تصادفات رانندگی گردشگری حقوق بشر فوتبال آب و هوا روز جمهوری اسلامی سازمان هواشناسی وزارت آموزش و پرورش سیزدهم فروردین روز سیزدهم مراکز تاریخی فروردین ماه روز طبیعت اداره کل فضای سبز موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان