Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:35:41 GMT

پارک کوهستانی دراک شیراز گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۲۹۰۳

پارک کوهستانی دراک شیراز گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا غلامی در حاشیه پیاده روی خانوادگی که به مناسبت ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی در پارک کوهستانی دراک برگزار شد  گفت: این بوستان پهناور با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی و با پاسداشت حریم طبیعت به چرخه خدمت رسانی به شهروندان بازگشت.

وی با بیان این که تمامی نیاز‌های شهروندان با سلایق مختلف در فضای این بوستان کوهستانی طراحی و اجرا شده گفت: به منظور تحکیم بنیان خانواده تلاش شده است محیطی جذاب و با امکانات مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد و پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد شهرداری شیراز به تعاملات بین دستگاهی به منظور حفظ و گسترش جاذبه‌های شیراز اشاره و گفت: با همکاری اداره کل منابع طبیعی، سازمان محیط زیست و مهم‌تر از همه همکاری شهروندان در تلاش هستیم گونه‌های گیاهی و جانوری را در ارتفاعات شیراز و پارک کوهستانی دراک تقویت کنیم.

غلامی از کوهستان دراک به عنوان یک ذخیره گاه ژنتیکی ارزنده برای استان فارس یاد کرد و گفت: بوستان دراک با این کوهستان پیوند خورده است و برنامه‌هایی برای گسترش آن از سمت شهرک گلستان و بلوار امیرکبیر در دستور کار است.

معاون شهردار شیراز به تعریف بسته‌های سرمایه گزاری که برای ارتقا وضعیت بوستان کوهستانی دراک اندیشیده شده اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های چشم نواز ارتفاعات شیراز به ویژه در بوستان کوهستانی دراک فرصت مناسبی است تا فعالیت‌های هتلینگ با رعایت ضوابط و رویکرد‌های محیط زیستی و منابع طبیعی در این محور صورت گیرد و برای این منظور از طرفیت بخش خصوصی بهره خواهیم برد.

وی پیرامون تسهیلاتی که برای ایاب و ذهاب گردشگران و شهروندان در پارک کوهستانی دراک در نظر گرفته شده گفت: خودر‌های شخصی می‌توانند تا جایی که امکان پذیر باشد در بوستان کوهستانی تردد داشته باشند و در سایر نقاط هم برای امینت شهروندان، خودر‌های ون شهرداری شیراز به صورت رایگان به ارایه خدمات می‌پردازند. البته شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که در صورت استقبال شهروندان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برداری کند و تعداد خودرو‌ها را افزایش دهد.

معاون شهردار شیراز گفت: در ایام ماه مبارک رمضان بوستان دراک تا ساعت ۲۴ در اختیار خانواده‌ها و عموم مردم قرار دارد.

بر اساس این گزارش شایان ذکر است فعایت‌های بوستان‌های شیراز به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ به حالت تعلیق درآمده بود و با بهبود وضعیت به چرخه خدمترسانی بازگشتند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پارک دراک شیراز شهرداری شیراز معاون شهرداری شیراز پارک کوهستانی دراک بوستان کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس