Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:38:33 GMT

برابری جنسیتی در المپیک پاریس و کاهش اوزان وزنه‌برداری

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۳۰۲۷

برابری جنسیتی در المپیک پاریس و کاهش اوزان وزنه‌برداری

به گزارش خبرگزاری فارس، با مشخص شدن برنامه مسابقات بازی‌های المپیک پاریس، تعداد اوزان بوکس مردان کاهش یافت.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با هدف دستیابی به برابری جنسیتی، تعداد مسابقات بوکس زنان در المپیک پاریس را از 5 به 6 افزایش داد در حالی که در بازی‌های توکیو 8 وزن برای مردان و 5 وزن برای زنان مسابقات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوزان جدید برای مردان 51 کیلوگرم، 57 کیلوگرم، 63.5 کیلوگرم، 71 کیلوگرم، 80 کیلوگرم، 92 کیلوگرم و + 92 کیلوگرم است، در حالی که وزن‌های جدید زنان شامل 50 کیلوگرم، 54 کیلوگرم، 57 کیلوگرم، 60 کیلوگرم، 75 کیلوگرم خواهد بود.

در رشته وزنه‌برداری، تعداد مسابقات از 14 وزن در توکیو به 10 وزن (5 مرد و 5 زن) کاهش یافته و در رشته تراپ نیز ماده مختلط اضافه شده است. مسابقات از 24 جولای 2024 (3 مرداد 1403) 2 روز قبل از افتتاحیه آغاز خواهد شد.

المپیک پاریس نخستین المپیکی است که تعداد زنان و مردان برابر است. 5250 نفر ورزشکار زن و 5250 ورزشکار مرد در مسابقات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: المپیک پاریس برابری جنسیتی کاهش اوزان بوکس وزنه برداری المپیک پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • تالاخادزه ایران کجاست؟