Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:01:24 GMT

روایتی از جهادی شدن دو زندانی بعد از رهایی از بند اراک

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۴۷۷

روایتی از جهادی شدن دو زندانی بعد از رهایی از بند اراک

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ قرارگاه جهادی شهید لاجوردی با هدف محرومیت‌زدایی از زندانیان و خانواده زندانیان به عنوان نخستین قرارگاه کشوری فعالیت خود را در سال 99 استان مرکزی آغاز کرده است.

این قرارگاه با هدف کمک‌ و حمایت‌ از زندانیان و خانواده‌های آنان در عرصه‌های معیشتی، فرهنگی، پزشکی، عمرانی و اشتغال  فعالیت خود را آغاز و به ارائه خدماتی چون  خدمات دندانپزشکی توسط 10 یونیت دندانپزشکی،  تعمیر و ساخت منزل محرومین، توزیع بسته‌‌های معیشتی، توزیع وسایل ورزشی بین زندانیان، انجام فعالیت‌های تربیتی به منظور اصلاح زندانیان، توانمندسازی زندانیان، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالین این قرارگاه که رسالت خود را جریان سازی جهادی در زندان‌ها می‌داند، زندان و خانواده زندانیان را میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر دستگیری و یارگیری برای اسلام و انقلاب دانسته و بی‌وقفه در حال خدمات رسانی به زندانیان هستند، بعد از سه سال کار و فعالیت جهادی در زندان‌ها موفق به جذب دو زندانی رهایی یافته از بند اسارت به گروه جهادی خود شدند.

 

دو جوان 37 و 31 ساله اراکی که یکی زندانی جرایم غیرعمد و دیگری زندانی جرایم عمد بوده و بیش از دو سال از عمر خود را در زندان سپری کرده بودند، پس از رهایی از زندان به جمع گروه‌های جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی پیوستند.

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی  با تایید این خبر به خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: این دو زندانی با اعلام آمادگی کار در گروه‌های جهادی از ما درخواست داشتند  برای کار جهادی و کمک به محرومین در هر نقطه از کشور آنها را نیز با خود به همراه ببریم تا به عنوان نیروی جهادی بدون هیچ چشم‌داشتی به محرومین خدمت کنند.

سید عباس حسینی افزود: این دوجوان انگیزه حضور در گروه جهادی شهید لاجوردی را خدمت بی مزد و منت به محرومین دانستند چرا که معتقد بودند این کار باعث عزت خودشان می‌شود.

وی  با بیان اینکه قرارگاه شهید لاجوردی ارائه خدمت به زندانیان و خانواده‌هایشان  را مدال افتخار می‌داند، بیان کرد: این دو زندانی پیش از این به دلیل حضور مستمر گروه‌ جهادی شهید لاجوردی در زندان و ارائه خدمات متنوع فرهنگی، خدماتی و ورزشی با فعالیت‌های گروه‌های جهادی آشنا شده‌ بودند.

 

 حسینی با اشاره به اینکه با راه اندازی این قرارگاه  امید در دل‌های زندانیان  زنده شده است، ادامه داد: زندانیان و خانواده‌های آنان بعضا تصور می‌کنند که جامعه آن‌ها را به فراموشی سپرده در صورتی که اگر اقدامات جهادی بتواند شرایطی را فراهم کند که زندانی بتواند نقطه امید در زندگی‌اش شکل بگیرد می‌توان گفت موفقیت این قرارگاه را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید لاجوردی زندانی رهایی از زندان بخشش زندانیان و خانواده جهادی شهید لاجوردی گروه های جهادی دو زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی