Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای امیدفر با بیان اینکه وزش باد شدید و تندباد‌های لحظه‌ای تا اواخر روز چهارشنبه در استان آذربایجان شرقی حاکم خواهد شد گفت:بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد به دنبال گذر امواج فرعی تراز میانی جو، افزایش موقت ابر، غبار محلی و بروز تندباد‌های لحظه‌ای در برخی مناطق  و پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال بروز تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، آسیب دیدن سازه‌های موقتی و سست، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک و احتمال کولاک و بهمن در ارتفاعات پوشیده از برف و افزایش پتانسیل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خواستار احتیاط رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌ها برای پیشگیری از آتش در جنگل‌ها و اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن از سوی گردشگران و مسافران شد.

وی همچنین خواستار محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به ویژه در مورد وزش باد گاهی تا شدید شد.

 از بعد از ظهر چهارشنبه با گذر امواج فرعی تراز میانی جو از آسمان استان، جوی نسبتا ناپایدار همراه با بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش حاکم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره هواشناسی وزش باد شدید تندباد های لحظه ای آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این اطلاعیه آمده است پیرو هشدارسطح زرد شماره6و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبارباران و رعد و برق همراه باوزش بادشدیدموقت(با احتمال گردوخاک)پیش بینی می شود .

فعالیت این سامانه از فردا در کلیه مناطق استان دوشنبه مورخ (۱۷/۰۲/۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا اواخرهفته جاری ادامه دارد.

در این شرایط  احتمال آبگرفتگی معابروسیلابی شدن رودخانه ها،احتمال برخورد صاعقه وخسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها-خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها،مسیل ها واجتناب ازفعالیتهای کوهنوردی -خودداری از چرایدام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع-محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی وتوجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا