Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:56:33 GMT

بازگشایی کامل مدارس و انتظارات والدین در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۸۸۷

بازگشایی کامل مدارس و انتظارات والدین در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی بازگشایی کامل مدارس از ۲ روز گذشته (یکشنبه) دغدغه این روزهای جامعه باتوجه به تداوم شیوع کرونا است و آنان از آموزش و پرورش می‌خواهند با اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر ایجاد فضای امن بهداشتی، دغدغه دوگانه تحصیل حضوری یا مجازی را پایان دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ششم فروردین امسال اعلام کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و سه روز بعد از این اعلام  و در نهم فروردین هم وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس را به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد تا به نوعی در مدت زمان باقی‌مانده زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام و ابلاغ این مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا برای تحصیل حضوری دانش آموزان همانند ادوار گذشته واکنش‌هایی را در محافل خانوادگی، فضای رسانه ای و مجازی از سوی والدین و دانش آموزان به دنبال داشته، اما این بار بسیاری از آنان با اجرای این طرح موافق هستند و برخی‌ هم در ارتباط با بازگشایی مدارس و حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس نگرانی هایی دارند.

یکی از والدین بجنوردی که نگران سلامت فرزند خود در مدرسه است در گفت و گو با ایسنا، می گوید: دخترم کلاس اول است و در یکی از مدارس غیردولتی در حال تحصیل می باشد.

وی می افزاید: در ابتدای شروع سال تحصیلی جاری متوجه شدم که تعداد دانش آموزانی که در کلاس دخترم در حال تحصیل هستند حدود ۳۰ نفری می شوند و طی چند ماه گذشته که مدارس به صورت نیمه حضوری برگزار می شد، نیمی از دانش آموزان در کلاس حاضر می شدند.

وی ادامه می دهد: اما نگرانی من از این بابت است حال که مدارس به صورت کامل بازگشایی شده چطور ۳۰ دانش آموز باید حدود سه تا چهار ساعت طی یک کلاس در کنار یکدیگر درس بخوانند.

وی تاکید می کند: مخالف بازگشایی مدارس نیستیم چراکه کیفیت آموزش حضوری قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست اما ای کاش تدابیری نیز اندیشیده می شد تا این تعداد از دانش آموز در کنار یکدیگر قرار نگیرند.

یکی دیگر از والدین نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهار می دارد: هیچ محدودیتی برای دید و بازدیدها و یا مسافرت های نوروزی امسال وجود نداشت این در حالی است که هنوز اُمیکرون در سطح جامعه در حال چرخش بود و متاسفانه تعدادی از افراد به آن مبتلا شده و در بیمارستان بستری و حتی فوت شدند.

وی بیان می کند: ممکن است تعدادی از افراد نیز وجود داشته باشند که به علت دید و بازدید و یا مسافرت های انجام شده به کرونا مبتلا باشند و هنوز بیماری در آن ها بروز پیدا نکرده باشد و این نگرانی ما را بیشتر کرده که مبادا فرزندانمان در مدرسه مبتلا به کرونا شوند.

وی تصریح می کند: ای کاش مسئولان تا یکی دو هفته صبر می کردند و اگر از عدم اوج گیری مجدد این بیماری مطمئن می شدند، مدارس را به طور کامل باز می کردند.

یکی دیگر از والدین نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، بیان می کند: حال که مدارس به طور کامل بازگشایی شده انتظار والدین بر است که مسئولان مدارس نظارت های کامل را برای رعایت هرچه بهتر شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند.

وی می گوید: انتظار والدین این است که مسئولان حتما استفاده از ماسک را در مدارس بر دانش آموزان سخت بگیرند و مایع شست و شو را در سرویس های بهداشتی قرار دهند.

وی می افزاید: از سوی دیگر اجازه ورود دانش آموزانی که مبتلا به کرونا هستند و یا اینکه علائم ابتلا به این ویروس دارند را تا زمان بهبودی کامل ندهند.

ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا می گوید: بازگشایی کامل مدارس بر اساس تصمیم گیری ستاد ملی کرونا بوده است.

وی می افزاید: برای بازگشایی مدارس بر دو نکته یکی استفاده از ماسک و دیگری باز بودن پنجره ها تاکید شده و طی بازدیدی که طی این دو روز داشته ایم این نکات به خوبی رعایت شده است.

اکبری ادامه می دهد: بر اساس دستورات بالادستی کلاس هایی که تعداد جمعیت آن ها بالا است و از فضای کوچکی برخوردار هستند طبق تصمیم گیری مدیر آموزشگاه و شورای آموزش و پرورش، آن کلاس به صورت گروه بندی برگزار می شود.

وی اظهار می دارد: در حال حاضر در تمامی سرویس های بهداشتی مایع دست شویی قرار داده شده و بیشتر مدارس از دستگاه ضدعفونی کننده برخوردار هستند.

این مقام مسئول تاکید می کند: علاوه بر آن تمامی دانش آموزان باید با ماسک در مدارس حضور یابند و علاوه بر آن به والدین توصیه شده تا ماسک اضافه نیز به فرزندان خود بدهند.

وی تصریح می کند: همچنین به مدارس نیز ماسک اضافه داده شده تا در صورتی که دانش آموزی فاقد ماسک بود در اختیارش گذاشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي بازگشایی مدارس گفت و گو با ایسنا آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است