Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@02:53:37 GMT

عمر مفید تایر خودروها چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۱۳۵۰

عمر مفید تایر خودروها چقدر است؟

کانزومر ریپورتس برای پاسخ به این سوال که عمر مفید تایر خودروها چقدر است؟ تستی را انجام می‌دهد که نام آن را «تست ساییدگی» گذاشته است. به گزارش سایپانیوز، این موسسه نظرسنجی برای رتبه‌بندی تایرها از لحاظ ساییدگی، پیمایش ۲۵۶‌هزار مایلی را در سال ۲۰۲۱ به اجرا گذاشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، تست ساییدگی تایر یا treadwear testing نشان داده است که تایر خودروهای خانوادگی بعد از پیمایش ۷۰‌هزار مایل (۱۱۲‌هزار کیلومتر) دوام می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای به دست آمدن این رقم ۱۸ مدل خودرو در چهار فصل مورد آزمایش قرار گرفتند. تایر وانت‌های سبک و خودروهای شاسی‌بلند هم در همین حدود دوام می‌آورند. تایرهای مخصوص خودروهای با عملکرد بالا (قدرت، شتاب و سرعت) زودتر ساییده می‌شوند. برخی از این مدل‌ها که در غرب تگزاس مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، با پیمایش ۲۵ تا ۳۰‌هزار مایل (۴۰ تا ۵۰‌هزار کیلومتر) دوام آورده‌اند. خبر بد اینکه تایرهای تابستانی حتی زمان قید شده در گارانتی یا وارانتی را هم سپری نمی‌کنند. بر اساس استانداردهای دولتی، تست‌ها فقط تا ۷۲۰۰ مایل به اجرا درمی‌آیند تا در سامانه درجه‌بندی کیفیت تایر درج شوند. این سامانه ۵۵ سال پیش ابداع شده که در آن زمان عمر مفید تایرها بین ۱۵ تا ۲۰‌هزار مایل بود. اما با استانداردهای کنونی برای عملکرد چهارفصل تایرها باید بتوانند تا ۶۰‌هزار مایل دوام بیاورند. کانزومر ریپورتس، ۸ تویوتای کمری شبیه به هم را در تست ساییدگی تایر به مدت ۶ ماه پیمود. ۶۴ تایر این ۸ خودرو جمعا یک میلیون و ۶۴ هزار مایل پیمودند. تکنیسین‌ها هر ۵۰۰ مایل شیفت رانندگی را عوض می‌کردند. خودروها در دو شیفت و در شرایط تقریبا مساوی تحت آزمون قرار گرفتند. در هر ۱۰۰۰ مایل هم تایرها تحت فشار قرار می‌گرفتند تا مقاومت آنها‌ سنجیده شود.

با این حال انتشار این آمار و ارقام به معنی آن نیست که این میزان برای همه یکسان است. چون رانندگی و نحوه نگهداری افراد با هم فرق دارد. بهترین تایرها در این آزمون متعلق به میشلن در دو نوع دیفندر T+H و کراس کلایمت ۲ بودند.

برای افزایش سلامت تایرها توصیه شده است که جای تایرهای خودرو را هر ۶ ماه یک بار با هم عوض کنند. روش ساده‌تر آن جابه‌جایی چرخ‌های جلویی با عقبی است اما اگر قرار است تایرها جابه‌جا شوند (یعنی این امکان وجود دارد که تایرها از چرخ‌ها جدا شوند و دوباره نصب شوند) در آن صورت شیوه ضربدری بیشتر توصیه می‌شود. این توصیه برای خودروهای اسپورت یا ابرخودروهایی که اندازه چرخ‌های جلو و عقب آنها یکسان نیست مصداق ندارد.

همچنین برای افزایش طول عمر تایرها، تنظیم باد، بالانس چرخ‌ها و تنظیم فرمان به صورت دوره‌ای موثر هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودرو تایر هزار مایل چرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از ظهر امروز (جمعه) خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شد که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک بوده و با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» که بیست‌ونهم فروردین تا دوم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد، به‌طوری که بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه مردم از صدای اگزوز خودروهای کلاسیک و قدیمی که موتور آن‌ها تقویت شده است یا موتورسیکلت‌هایی سی‌سی‌های بالا دارد، لذت می‌بردند و حس مفرح و شادی در آن‌ها به وجود می‌آمد به‌طوری که روشن کردن این خودروها یا موتورسیکلت‌ها تشویق بازدیدکنندگان را به‌همراه داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: از ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شده است که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان بوده و همان‌گونه که در فیلم مشخص است، با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است و صدای آژیر نیز مربوط به همین غرفه بوده و سیستم اعلام حریق نمایشگاه عمل نکرده است.

طحانیان تاکید کرد: کانال‌های خبری باید پس از اطمینان از صحت و سقم یک واقعه نسبت به وایرال کردن آن در فضای مجازی اقدام کنند.

وی گفت: چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای بدون کوچک‌ترین حادثه در مدت زمان ۵ روز برگزار شد و استقبال مردم از آن بی‌نظیر بود، به‌طوری که برگزارکنندگان نیز از استقبال بی‌نظیر مردم شگفت‌زده شده بودند و امیدواریم این نمایشگاه را سال آینده پربارتر برگزار کنیم.

کد خبر 748135

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم