Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:21:53 GMT

جشن رمضان در قلب میدان تایمز!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۲۸۶۹

جشن رمضان در قلب میدان تایمز!

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: روز شنبه دوم آوریل ۲۰۲۲ میدان تایمز نیویورک صدها مهمان داشت. مسلمانانی که در این مکان گردهم آمدند و بعد از اقامه نماز تراویح، افطار روز اول ماه مبارک رمضان را با هم جشن گرفتند. به گفته منابع امریکایی در این تجمع که برای اولین بار در آمریکا اتفاق افتاده است، بیش از ۱۵۰۰ بسته غذا برای افطار، بین مسلمانان تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس کیو یکی از سازمان دهندگان این تجمع، در پاسخ به چرایی انتخاب میدان تایمز نیویورک، برای این کار گفت: «ما اینجا هستیم تا دین خود را برای همه کسانی که نمی‌دانند اسلام چیست توضیح دهیم. «اسلام دین صلح است».

در این برنامه آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و پس از آن برگزارکنندگان به بیان سخنانی در خصوص معنای اعمال در ماه مبارک رمضان پرداختند.

این رویداد در رسانه‌های اجتماعی به عنوان «اولین نماز تراویح در میدان تایمز» معرفی و ثبت شد. تراویح یک نماز است که مسلمانان اهل سنت در ایام ماه مبارک رمضان اقامه می‌کنند.

برخی از کاربران فضای مجازی نگران امنیت مسلمانانی بودند که برای نمایش عبادات دینی تجمع می‌کردند، زیرا حملات اسلام‌هراسی در ایالات متحده به‌طور نگران‌کننده‌ای در این مکان رایج است. نگرش نیویورکی‌ها نسبت به اسلام و مسلمانان به شدت با حملات ۱۱ سپتامبر تغییر شکل پیدا کرده است.

علی کاما را، یکی از برگزارکنندگان رویداد، با ابراز امیدواری درباره بهبود روابط بین ادیان در ایالات متحده گفت: «شما با این افراد کار می‌کنید. شما با این افراد سوار قطار می‌شوید. همه ما واقعاً یکی هستیم.»

زینب اقبال (از برگزار کنندگان این تجمع در این مورد گفت: «خداوند به من الهام کرد تا مراسم دعایی را برگزار کنم که نه تنها مسلمانان را با هم متحد می‌کند، بلکه به غیر مسلمانان می‌آموزد که ماه رمضان چیست، چرا روزه می‌گیریم و اساساً آنها را در مورد اسلام آموزش دهم و در عین حال سرگرم کننده ترین و تاریخی‌ترین رویداد را ایجاد کنم.»

میدان ترافالگار لندن پیش ازاین در زمان قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا، محل برگزاری اجتماعات بزرگ افطاری شده بود، اما هنوز نماز تراویح آن‌هم با این جمعیت در جایی برگزار نشده بود.

نکته جالب آنکه با مصاحبه‌ای که از ساکنان محل به‌عمل آمده ابراز نگرانی‌هایی نمایان شده است. یکی از این ساکنان در این رابطه گفته: «آیا قرار است میدان تایمز را به معنای واقعی کلمه بزرگ‌ترین مکان برای حضور تجمعات با موسیقی‌های بلند در کل جهان است، بشناسیم؟ در حالی که زیباترین کلمات خداوند را می‌خوانند، کاملاً ساکت بودند؟ برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.»

کد خبر 5460199

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا جشن رمضان ماه مبارك رمضان میدان تایمز نیویورک صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی پادکست صفحه اول روزنامه های استان ها ماه رمضان 1401 آسیبهای فضای مجازی جوکر تصادفات رانندگی شرکت دانش بنیان ویروس کرونا سانحه تصادف ضیافت افطار میدان تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»