Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:08:35 GMT

فواید استفاده از بالش طبی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۵۲۸۸

فواید استفاده از بالش طبی

بر اساس پژوهش‌های پزشکی، نحوه خواب انسان‌ها تاثیر بسزایی در ابتلا یا پیشگیری آنان از بیماری‌ها و انواع معضلات فیزیکی دارد. بالش طبی یکی از ملزومات برای ایجاد آرامش در هنگام خواب و ایجاد یک تکیه‌گاه مطلوب برای سر و گردن است. در این مقاله قصد داریم با ارائه مطالبی مفید به شناخت بهتری از کاربرد بالش طبی رسیده و انواع و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالش طبی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید نحوه خواب و چگونگی قرارگرفتن سر در هنگام خواب، بسیار برای سلامتی و حفظ ساختار فیزیکی انسان اهمیت دارد. بالش‌های طبی به بالشی گفته می‌شود که از ویژگی‌های استاندارد برخوردار بوده و در هنگام قراردادن سر بر روی آن می‌توان احساس آسودگی ‌کرد. از نظر پزشکی نیز با استفاده از این نوع بالش‌ها، سر در موقعیت مناسبی قرار گرفته و بالش موجب خستگی یا گرفتگی‌عضلات سر و گردن نمی‌شود. بالش طبی ترک و ارتوپدیک با انواع گوناگونی تولید می‌گردند که هر یک دارای ویژگی‌هایی مختص به خود و کاربرد متفاوتی هستند.  مهم‌ترین خصیصه بالش‌های طبی خوب، قابلیت آن‌ها در پشتیبانی از سر و گردن و ایجاد یک تکیه‌گاه مطلوب هنگام خواب است. بنابراین این بالش‌های طبی را کاملا متناسب با آناتومی سر و گردن انسان می‌سازند.

بهترین نوع بالش‌های طبی از نوع مموری فوم است که به دلیل ساختار خاص از نرمی و قابلیت انعطاف‌پذیری بالا برخوردار بوده و متناسب با فرم سر و گردن افراد قالب می‌گیرد تا تکیه‌گاه رضایت‌بخشی را ایجاد نماید. این بالش‌های طبی بخصوص برای افرادی که از دردهایی در قسمت گردن، سر و یا کمر رنج می‌برند مناسب هستند. زیرا در روند بهبودی ثمربخش بوده و سبب تسکین‌ درد می‌گردند. به‌علاوه بالش‌های طبی به دلیل ساختار سه مولکولی خود دارای خاصیت خنک‌کنندگی هستند و  با بالا رفتن دمای محیط سبب تعریق نخواهند شد. بالش‌های طبی از اولین تولیدات تاکنون روز به روز پیشرفت کرده و بر کیفیت آن‌ها افزوده شده است. بنابراین با تهیه یک بالش طبی می‌توان علاوه‌بر ایجاد آرامش در خواب، موجبات حفظ سلامتی از سر و گردن و رفع درد در این ناحیه از بدن را فراهم آورد.

کاربرد انواع بالش‌های طبی

 

بالش‌های طبی، برای افرادی بسیار کارآمد هستند که از درد در ناحیه سر و گردن رنج می‌برند و با استفاده از این نوع بالش‌ها می‌توانند در هنگام خواب، مکانی  مساعد را برای سر و گردن خود فراهم کرده و سبب حفاظت از این قسمت‌ها ‌شوند. یک نوع از بالش طبی برای قرار گرفتن در میان زانو کاربرد دارد. بسیاری از افراد که دردی را در ناحیه زانو حس می‌کنند یا دچار آرتروز زانو هستند، با قرار دادن این نوع بالش‌های طبی در میان دو زانوی خود در هنگام خواب، می‌توانند از فرسایش و خوردگی زانوها جلوگیری ‌کنند. بالش‌های طبی گرد نیز مخصوص نشستن بوده و برای افرادی که دچار کمردرد هستند، توصیه می‌شود.

زیرا این افراد تحمل نشستن بر سطوح سخت را نداشته و برای جلوگیری از ایجاد فشار به کمر خود می‌توانند از این نوع بالش‌های طبی استفاده نمایند. بالش‌های طبی برای بانوان در زمان بارداری بسیار کارآمد است تا به هنگام خواب در موقعیت‌های مختلف، بتوانند از آن برای ایجاد آرامش استفاده کنند. همچنین افرادی که از تنگی‌نفس رنج می‌برند و خواب مطلوبی ندارند ، استفاده از بالش طبی ترک می‌تواند تا حد زیادی در رفع مسائل آنان ثمربخش باشد. این نوع بالش‌ها برای افرادی که دچار واریس هستند  بسیار کاربرد دارد. به این صورت که با قرار گرفتن در زیر پا سبب می‌شوند در هنگام خواب، پا بالاتر از سطح بدن قرار گیرد و سبب تسکین درد در ناحیه پا شود.

مزایای استفاده از بالش طبی

بالش‌‌های طبی به دلیل ساختار بسیار استاندارد خود، تاثیر مثبتی بر روی جریان گردش‌خون ایجاد نموده و سبب تنظیم سیستم تنفسی افراد در طول شب می‌گردند. استفاده از بالش‌های طبی به دلیل خاصیت آنتی باکتریال آن‌ها، از ایجاد آلرژی و بیماری‌های تنفسی نیز جلوگیری می‌کنند. به دلیل اینکه متریال مورد استفاده در این نوع بالش از پر و پشم شیشه نیست و از بافتی ضدحساسیت در آن استفاده شده، بنابراین از سرفه در شب به هنگام خواب یا التهاب در ناحیه چشم و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌نماید. این بالش‌ها دارای بافتی خلاقانه بوده که با تهویه هوا موجب جلوگیری از تعریق گشته و از این جهت نیز آرامش بیشتری را در هنگام خواب فراهم می‌آورند.

این بالش در رفع سردرد، اسپاسم‌های عضلانی و جلوگیری از فرسایش و خوردگی مفاصل، بسیار کارآمد است. همچنین بالش طبی برای کسانی که دچار سانحه‌ای شده‌اند و نیاز به تکیه‌گاهی ایمن  برای بدن خود هستند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که بالش‌های طبی به هیچ‌وجه تنها برای بیمارانی که مبتلا به عارضه خاصی هستند یا برای تسکین درد در افراد نیست؛ بلکه این بالش‌ها برای تمامی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و برای جلوگیری از معضلات فیزیکی تلاش می‌کنند نیز کاربرد داشته و به شدت توصیه می‌شود.

نکات مهم هنگام خرید بالش‌های طبی

در هنگام خرید انواع بالش طبی اعم از خرید بالش طبی ترک یا ارتوپدیک حتما می‌بایست به انعطاف‌پذیری بالش، توانایی پشتیبانی و حفاظت از سر و گردن با برخورداری از قابلیت فرم و قالب گرفتن بالش، دارای خاصیت ضد تعریق و تهویه هوا و همچنین دارای کیفیت و ماندگاری بسیار زیاد آن توجه نمود.    

قیمت بالش‌ طبی ترک

قیمت بالش طبی ترک یا سایر بالش‌های طبی با توجه به مدل و برند آن‌ها متفاوت است. می‌توان گفت که با توجه به مزایا و امتیازاتی که این نوع بالش‌ها دارند از قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند.

 

فروشگاه اینترنتی کالای خواب و حوله اواریا

برای تهیه بالش‌ طبی استاندارد و باکیفیت می‌بایست به مراکز معتبر که اصالت کالا را تضمین می‌کنند، مراجعه نمود. فروشگاه اینترنتی کالای خواب و حوله اواریا، با تلاش در زمینه تولید و عرضه انواع بالش‌های طبی، با همراهی تیمی متخصص و حرفه‌ای توانسته با ارائه محصولاتی باکیفیت و مرغوب و کسب رضایت مشتریان به عنوان یک برند معتبر و محبوب در این عرصه شناخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی کالای خواب و حوله اواریا و همچنین خرید انواع کالای خواب مانند خرید بالش طبی ترک می‌توانید با مشاوران این مجموعه از طریق سایت https://evarya.com/  ارتباط برقرار نمایید.

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استفاده از بالش بالش های طبی نوع بالش ها هنگام خواب برای افرادی بالش طبی بالش ها کالای خواب سر و گردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نگاه زاکانی رو به دوربین صداوسیما در هنگام سخنرانی رئیسی سوژه شد!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903027

دیگر خبرها

  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • سوتی عجیب و جالب هنگام مصاحبه در لیگ آرژانتین / فیلم
  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • ببینید | نگاه زاکانی رو به دوربین صداوسیما در هنگام سخنرانی رئیسی سوژه شد!
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود