Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علیرضا رهایی افزود: این تفاهم نامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین افراد مختلف جامعه و تقویت روحیه تعاون و همکاری مشترک ،ترویج فرهنگ منابع طبیعی دربین آحاد جامعه ظرفیت سازی و توان افزایی ذینفعان، دست اندرکاران، جوامع محلی و بهره برداران در راستای توسعه پایدارمنابع طبیعی- تقویت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از طریق تسهیلگری- توسعه مسئولیت پذیری و فعالیت های داوطلبانه در میان جوامع محلی-  کنترل و مهار عوامل تخریب منابع طبیعی بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با ادارات دستگاه های اجرایی استان سمنان منعقد شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
علیرضا رهایی رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال 1400 بمنظور حفظ ،احیاء وتوسعه منابع طبیعی ، همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی وتبدیل آن  به معارف عمومی تعداد 10 (ده) فقره تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با سایر دستگاههای اجرایی وامنیتی استان وبا موضوعات مرتبط منعقد گردیده که مدت این تفاهم نامه ها بین 1 تا 5 سال وبسته به نوع همکاری فی مابین میباشد .
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با سازمان دانش آموزی استان- سازمان جمعیت هلال احمر استان - اداره کل فنی وحرفه ای استان - حوزه علمیه استان - اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان  - سازمان بسیج سازندگی استان - تفاهم نامه مشترک همکاری با دانشگاه سمنان و مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان –اداره کل آموزش پرورش استان - اداره کل محیط زیست استان - با شرکت گاز استان منعقد شده‌ است.
علیرضا رهایی خاطرنشان کرد: مدت این تفاهم‌نامه‌ها ازسه تا پنج سال است و در صورت تمایل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان قابل تمدید هستند.
وی اظهار داشت: محورها و موضوعات طرحها و پروژه های تفاهنامه اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و ارتقای آگاهی ها و مهارت های امدادی - آموزش، ترویج و توان افزایی اعضا - آموزش و مهارت افزایی در راستای بهبود کسب و کار و کارآفرینی-مدیریت حل تعارضات اجتماعی در حوزه منابع طبیعی- اقدامات و عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری )بیولوژیکی، مکانیکی، بیو مکانیکی(، مرتعداری )مرتعداری تلفیقی، توسعه گیاهان دارویی و ...(، جنگلداری، جنگلکاری اقتصادی مشارکتی )تولید نهال وبذر، توسعه زراعت چوب و...( مقابله با بیابانزایی، حفاظت و حمایت )آفات و بیماریها، تخریب و تصرف، پیشگیری و اطفای حریق و ...(، آموزش ترویج و مشارکتهای مردمی، طبیعت گردی و - ...  نهادسازی در روستا )ساماندهی، ظرفیت سازی و تقویت تعاونی ها و تشکل های بند ب ماده22  - تقویت شبکه همیاران طبیعت - حفظ و احیای منابع طبیعی بارویکرد توسعه پایدار روستایی.
وی اظهار داشت: اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان وظیفه نظارت و اجرای این تفاهم‌نامه‌ها را برعهده دارد

کد خبر 1619435

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تفاهم نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت