Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی که از سال ۱۳۸۵ درحال فعالیت هستند، با اقداماتی موثر طی سال‌های اخیر با رشد و عملکردی چشمگیر مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس گزارشی که معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار خبرگزاری دانشجو قرار داده است، مقایسه عملکرد مراکز رشد دانشگاه آزاد از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در طی ۱۵ سال فعالیت این مراکز به طور چشمگیری رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطابق جداول و نمودار‌های منتشر شده مجموع تعداد هسته‌ها / واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در سال ۱۳۸۵، ۱۲ مورد بوده و سال به سال با افزایش این تعداد به ۹۸۱ مورد در سال ۹۹ رسیده است. یعنی عوامل موثر به کار گرفته شده برای رشد واحد‌ها باعث شده تا مراکز رشد دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۹ با مجموع ۹۸۱ هسته / واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان روبه‌رو شود و رشد چندبرابری را تجربه کند.

 


مطابق اعلام دانشگاه آزاد اسلامی در این روند عواملی موثر بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود ساختار و زیرساخت‌های مراکز رشد دانشگاه؛ برنامه‌های توانمندسازی مدیران مراکز رشد؛ برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی در مراکز رشد از طریق ایجاد کمیته‌ها و شورای مراکز رشد؛ برنامه سطح‌بندی مراکز رشد و ایجاد انگیزه جهت کسب حمایت بیشتر اشاره کرد.

مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخص‌های مختلفی سطح‌بندی شدند که این شاخص‌ها به فضاها، تعداد دوره‌های برگزارشده، تعداد هسته‌های واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد، تعداد محصولات تولیدشده، درآمد‌ها و هزینه‌های مرکز رشد بستگی دارند. درحقیقت مراکز رشد دانشگاه آزاد بر اساس مستندات ارسالی و بازدید‌های میدانی توسط اداره کل کارآفرینی و مراکز رشد ارزیابی شده و پس از تأیید شورای سیاست‌گذرای و راهبری مراکز رشد سطح‌بندی شدند.

 


براساس نتایج ارزیابی‌ها، مراکز رشدی که امتیاز ۶۰۰ به بالا را اخذ کرده‌اند موفق به کسب سطح یک، شده‌اند. مراکز رشد سطح یک عبارت است از مرکز رشد واحد اصفهان، قزوین، مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان، مشهد، اراک، تهران جنوب، اهواز، علوم و تحقیقات تهران و مرکز رشد واحد اردبیل.

مراکز رشدی که امتیاز ۳۰۰ به بالا را اخذ کرده‌اند موفق به کسب  سطح ٢ شده‌اند که عبارتند از مرکز رشد واحد رودهن، کرج، دورود، تهران شمال، زنجان، رشت، ساری، نجف آباد، سنندج، ایلام،  سیرجان،  دزفول، قائم شهر، زاهدان، بجنورد و مرکز رشد واحد قوچان.

همچنین مراکز رشدی که کمتر از ۳۰۰ امتیاز را کسب کرده‌اند در سطح سه،  قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مراکز رشد واحدهای فناور مراکز رشد دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز رشد واحد سطح بندی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری