Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: دیپلماسی ایثار به‌عنوان یکی از راهکارهای افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشورها به‌ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست، نشست بررسی راهکارهای همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و «دیپلماسی ایثار» با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک در راستای تقویت ارتباطات فرهنگی در جهان اسلام و کشورهای حوزه مقاومت اظهار داشت: «دیپلماسی ایثار» به‌عنوان یکی از راهکارهای افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشورها به‌ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد. مفاهیم والای «ایثار»، «مقاومت» و «فداکاری» به‌عنوان مؤلفه‌های مهم توسعه فرهنگی در سطح بین‌المللی، سرمایه‌های فرهنگی اقتدار آفرینی هستند که می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
وی افزود: یکی از سیاست‌های تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگی و آموزشی استفاده و نشر حداکثری محتواهای فاخر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برای نقش‌آفرینی در عرصه «جهاد تبیین» است و ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در این حوزه نقش‌آفرین باشند.
در ادامه این نشست محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و مقوله «دیپلماسی ایثار» استقبال کرد و گفت: رایزنان فرهنگی کشورمان آماده عرضه و نمایش محصولات و آثار فرهنگی جبهه مقاومت هستند و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به‌سزایی در هم‌افزایی و هم‌صدایی و تعالی فرهنگ مقاومت در جهان اسلام داشته باشد.
گفتنی است در این نشست و در نخستین اقدام و با توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات فرهنگی 9 کشور حوزه مقاومت اسلامی در دمشق در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های رایزنان فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت اسلامی با همکاری اداره‌کل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق جهاد تبیین نخستین گام در سطح بین‌المللی برداشته شود و میراث فکری و فرهنگی شهدای جبهه مقاومت در معرض نمایش و عرضه در سطح فراملی قرار گیرد.
در این نشست رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دیپلماسی ایثار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دیپلماسی ایثار معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباطات فرهنگی دیپلماسی ایثار جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی