Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "نمی‌خواهند ما قهرمان شویم." این جمله پیغام‌های زیادی را برای فوتبالدوستان ایرانی تداعی می‌کند و چهره‌های فراوانی را در ذهن‌ها کنار هم ردیف می‌کند. یک گزاره نخ‌نما که بوی فرار از واقعیت می‌دهد. می‌توان از آن تلاش برای فریب دادن اذهان عمومی را استشمام کرد. بهانه‌جویی و توهم توطعه در جای‌جای آن به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس، در یاخته یاخته آن هویداست و ...

فوتبال ایران در سال منتهی به جام جهانی با چالش‌های فراوانی روبروست و بدرفتاری مربیان یکی از دور از ذهن‌ترینِ آنهاست. مربیانی که ارزش جایگاهی که در آن قرار دارند را نمی‌دانند و متوجه نیستند که خود باید الگویی باشند برای خیل عظیمی دیگر. مربیانی که به جای تلاش و ارائه رقابتی جوانمردانه و البته هوشمندانه سعی دارند نقاظ ضعف خود و تیم‌شان را با ایجاد موج‌های مجازی بپوشانند. آنها در فضای موجود به این نتیجه رسیده‌اند که برای پیروزی باید روی داور، فدراسیون، تیم حریف و ... فشار بیاورند و به همه اتهام بزنند. "اتهام بزن و خود را مبرا کن" به یک شعار و اپیدمی تبدیل شده است. قانونی نانوشته و مسری که فقط مختص مربیان ۲ تیم پرطرفدار پایتخت هم نیست و پیش از آنها و پس از آنها هم چنین مسائلی را دیده بودیم و شوربختانه بازهم نظاره خواهیم کرد.

محرم نویدکیا، شاید پرچمدار جبهه روبروست. مردی که حرف‌هایش برای اهالی فوتبال ایران قابل هضم نیست و هر بار با خواندن صحبت‌هایش تعجب می‌کنیم. چند ماه قبل که برخی از رسانه‌ها از رفتار حرفه‌ای و تراز او صحبت کردند، عده‌ای بر این باور بودند که نویدکیا در صورتی که تیمش به بحران برود و یا چند اشتباه داوری علیه سپاهان رخ بدهد، این روی مثبت و حرفه‌ای خود را کنار گذاشته و به دیگر مربیان لیگ می‌پیوندد. اما اینطور نشد. محرم در یک قدمی برکناری یا استعفا قرار گرفت. تیمش از کورس قهرمانی خارج شد. حمایت همه‌جانبه‌ی اولیه از سوی هواداران سپاهان را از دست داد. اشتباهاتی از سوی داوران علیه تیمش انجام شد اما او، روی دیگری از خود بروز نداد. نویدکیا همچنان به حرفه‌ای بودن ادامه داد.

بد نیست یک مرتبه دیگر به بخشی از اظهارات سرمربی سپاهان پس از پیروزی سه بر یک مقابل پاختاکور ازبکستان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اشاره‌ای داشته باشیم.

"درست است که تیم من برده ولی دلم می‌خواهد واقعیت‌های فوتبال را بگویم. ما یک نیمه اولِ فوق العاده بد را داشتیم. از لحاظ نظم تاکتیکی خیلی بد بازی کردیم. هافبک‌هایمان خیلی خیلی به مدافعین نزدیک بودند و فضاهای خیلی زیادی را از دست دادیم و برای تیمی مانند سپاهان اصلا خوب نبود.  از واقعیت هم نگذریم که آنها نیز یکی ۲ موقعیت فوق العاده خوب داشتند که ممکن بود ما را دچار مشکل کنند."

"ما در یکی دو روز نخست در اینجا مشکلات خیلی جزیی داشتیم ولی دوست داشتم از مسوولین برگزار کننده به‌خصوص باشگاه التعاون که تلاش‌شان را کردند تا مشکلات مختصر را رفع کنند؛ تشکر کنم."

"ما مالکیت توپ را داشتیم ولی مالکیت توپی که نتوانیم به یک‌سوم دفاعی تیم حریف برسیم، به هیچ دردی نمی‌خورد. ما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که انجام دادیم، سعی کردیم هافبک‌هایمان را به‌نحوی قرار دهیم که از نیم‌فضاهای چپ و راست هافبک‌هایشان استفاده کنیم و بیشتر در مسائل هجومی شرکت کنیم. ‌فکر می‌کنم موفق نیز شدیم. در تمرینات روی ضربات ایستگاهی خوب کار کردیم. چون برنامه‌ای که داشتیم و در فیلم‌هایی که از این تیم دیده بودیم، روی ضربات ایستگاهی مشکلات کوچکی داشتند و سعی کردیم از آن استفاده کنیم و فکر می‌کنم بازیکنانمان خیلی خوب این کار را انجام دادند."

همین یک کنفرانس را سنگ محک قرار می‌دهیم. محرم به تاکیتک اشتباهی که اتخاذ شده ایراد می‌گیرد. آیا مربیان تیم محبوب شما تا به حال به اشتباه خود اعتراف کرده‌اند؟

نویدکیا در بخشی از صحبت‌ها به موقعیت‌های تیم حریف اشاره می‌کند. در کنفرانس سرمربی تیم مورد علاقه شما، خبری از تعریف و تمجید از تیم حریف هست یا همیشه صحبت از این است که تیم خود آن شخص برتر بوده و مستحق پیروزی؟

بریده، میزبان خوبی برای سپاهان نبود اما نویدکیا از باشگاه التعاون تشکر می‌کند. تصور کنید یکی از تیم‌های لیگ برتری به سفر می‌رفت و چنین مشکلاتی برای تیمش به وقوع می‌پیوست. بدون شک تا مدت‌ها صحبت از این بود که آن مشکلات، دلیل افت فنی تیم‌شان بوده است.

دقت کنید که چقدر سرمربی سپاهان به مسائل فنی و تاکتیکی در خلال صحبت‌هایش می‌پردازد. تا به حال چنین توضیحاتی را از مربیان ایرانی شنیده بودید؟ احتمالا با اولین سوال تاکتیکی، برافروخته می‌شوند و با چهره‌ای در هم رفته می‌گویند در مسائل فنی دخالت نکنید.

در همین اثنا نشست خبری پیش از بازی منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر انگلیس هم برگزار شد. بر همگان واضح است که این دیدار چقدر حیاتی و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند قهرمان لیگ برتر را در فاصله هفت هفته تا پایان مشخص کند. حالا نگاهی به بخشی از اظهارات یورگن کلوپ و پپ گواردیولا می‌اندازیم.

یورگن کلوپ: "چیزی که در ورزش بیشتر کمک می‌کند یک حریف قوی است، به خصوص در درازمدت. برای مثال نادال در مقابل فدرر. من نمی‌توانم از سیتی به خاطر اینکه تا این حد خوب است تشکر کنم اما نمی‌توانیم انکار کنیم که در پیشرفت ما نیز تاثیر گذار بوده‌اند. شما باید احترام بگذارید. سیتی هیچ نقطه ضعفی ندارد. آنها واقعا در همه زمینه‌ها خوب هستند. پپ بهترین مربی دنیاست و همه ما در این مورد توافق داریم. اگر کسی به او شک دارد من نمی‌دانم که چگونه این اتفاق افتاده است. این به خاطر چیزهایی است که او برده و فوتبالی است که بازی می‌کند."

پپ گواردیولا: "ما در بارسا بارها با رئال بازی کردیم. ژوزه سرمربی جذابی است و ما رقابت خوبی داشتیم. در طول پنج سال حضور من در اینجا هم بارها با لیورپول بازی کردیم و همیشه نزدیک بودیم. ما پیش از این در زمان حضور من در بایرن هم با هم روبرو شدیم و رقابت نزدیکی داشتیم. من سرمربی نشدم تا بهترین باشم و بهترین هم نیستم. از کلوپ بسیار ممنونم اما من بهترین نیستم. دوست دارم که بگویم اینطور است اما واقعا نیستم. من کار لیورپول را تحسین می‌کنم. آنها بسیار خوب هستند و من از چالشی که با این تیم دارم لذت می‌برم. کلوپ زندگی در دنیای فوتبال را بهتر کرده است. او مرد خوبی است و من رابطه خیلی خوبی با او دارم."

می‌توان به کلماتی که در ۲ پاراگراف بالا خواندیم؛ عنوان "تکان‌دهنده" را اطلاق کنیم. ۲ سرمربی بزرگ فوتبال اروپا و جهان که تاثیراتشان در دنیای مستطیل سبز بسیار زیاد بوده در آستانه یک بازی مرگ و زندگی، اینطور به تمجید صادقانه از یکدیگر می‌پردازند.

هیچکدام نگفتند که نگران داوری هستند و هیچ خبرنگاری هم از آنها در این باره نپرسید. سوالات شیطنت‌آمیز در نهایت دقت و هوش پاسخ داده شد تا حاشیه‌ای بیهوده ایجاد نشود. موفقیت‌های رقیب با برچسب‌های بیرونی و امدادهای غیبی لوث جلوه داده نشد. آنها در کانون توجه نه یک کشور، بلکه یک جهان هستند اما پخته عمل می‌کنند و حرفه‌ای. و این واژگان برای فوتبال ایران حیرت‌انگیز است. خیلی بعید است که در رسانه‌های اروپایی از نحوه سخن گفتن یورگن و پپ صحبت شود چون مورد عجیب و نادری نیست اما اینجا و در دل "نمی‌خواهند ما قهرمان شویم" ها چنین مصاحبه‌هایی تکان‌دهنده است.

جملات پایانی خطاب به فوتبالدوستان ایرانی است. به هوادارانی که عاشقانه تیم‌های خود را دوست دارند و احتمالا محتوای این گزارش برای‌شان جذاب نبوده و از خواندنش عصبانی شده‌اند. مخاطب اصلی شما هستید. بخش عظیمی از خود شما نیز بابت مصاحبه‌های مربیان محبوب‌تان به ستوه آمده‌اید و یا حداقل گلایه‌هایی از این بابت دارید. بدون تردید اولین کسانی که می‌توانند به مربیان کمک کنند تا این خلق و خوق نادرست را کنار بگذارند شما هستید. شمایی که باید نسبت به بهانه‌جویی‌ها و اتهام‌زنی‌ها واکنش نشان دهید و با امواجی که در فضای مجازی ایجاد می‌شود همراه نشوید. شما با این رفتار، مقابل یک تفکر نادرست و ناحق ایستاده‌اید و به تیم مورد علاقه و ستاره‌های محبوب‌تان کمک کرده‌اید تا از راهی که انتهایش تُرکستان است خارج شوند و به مسیر سبز بازگردند. تا وقتی که همراه و همساز این جریانِ زشت باشید، روز همان روز خواهد بود.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا یورگن کلوپ باشگاه استقلال لیگ برتر انگلیس پپ گواردیولا محرم نویدکیا منچسترسیتی یحیی گل محمدی فرهاد مجیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا یورگن کلوپ باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا یورگن کلوپ باشگاه استقلال لیگ برتر انگلیس پپ گواردیولا محرم نویدکیا منچسترسیتی یحیی گل محمدی فرهاد مجیدی لیگ برتر تیم حریف حرفه ای صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم

یورگن کلوپ می‌گوید مسئولیت فروپاشی در گودیسون پارک برعهده اوست و حالا کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس فقط دو مدعی دارد

طرفداری | لیورپول در حالی عصر شنبه در لیگ برتر انگلیس مقابل وست هم قرار می‌گیرد که با باختش مقابل اورتون در دربی مرسی‌ساید، امیدش برای فتح لیگ برتر انگلیس کمرنگ‌ترین حالت ممکن شده است.

صحبت‌های یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول پیش از مسابقه مقابل وست هم روز شنبه ساعت 15:00 به وقت تهران را به نقل از لیورپول اکو می‌خوانید.

ناامیدی بی‌سابقه و روحیه خراب

این یک چالش و مسئولیت است. به یاد نمی‌آورم بعد از یک بازی مثل بازی چهارشنبه شب چنین ناامیدی‌ای را تجربه کرده باشم. در زندگی‌ام بارها ناامید شده ام ولی این یکی خاص بود. آرسنال و سیتی فوتبال خوبی بازی می کنند و ما هم در جدول به این جایگاه رسیده‌ایم چون توانایی بازی با آن سبک را داریم. مسئولیت روحیه تیم بر عهده من است و نمی‌توانم بگویم الان در بهترین شرایط هستیم. ما نبرد سرنوشت‌ساز در گودیسون پارک را به بدترین شکل باختیم اما به طور کلی چند هفته ای است که فوتبال مثبتی بازی نکرده‌ایم. باید سریع برگردیم و مثبت باشیم. تمام تلاشم را می کنم تا دوباره از فوتبالمان لذت ببرم چون آن چیزی که چهارشنبه دیدیم اصلا مثبت نبود.

لیگ برتر حالا یک کورس دو اسبه است 

مطمئن هستم سیتی و آرسنال ادامه لیگ را یک کورس دو اسبه می بینند. شاید در نشست‌های خبری چیز دیگری بگویند اما انتظار ندارم آن‌ها دو بازی را ببازند. ما باید در صورت باخت آن ها، از همین بازی با وست‌هم شروع به تعقیبشان کنیم. آن‌ها هم بازی آخرشان را باخته اند و باید واکنش نشان دهند، ما هم همینطور. پس باید ببینیم چه می شود.

 باخت در گودیسون پارک

قطعا مسئولیت باخت در دربی را بر عهده می گیرم. می‌توانیم به عوامل زیادی اشاره کنیم. آیا خسته هستیم؟ بله، فصل طولانی بوده، بازیکنانی مثل ترنت از مصدومیت برگشته‌اند، اما به او نیاز داریم. آیا او می تواند در بهترین فرمش باشد؟ احتمالا نه. آلیسون برای مدت زیادی بازی نکرد، برنامه فشرده‌ای داشتیم، یک یا دو نفر در بهترین شرایط نبودند اما بی تجربگی هم نقش داشت. قطعا خیلی ناامید هستیم و نمی‌توانیم این شرایط را فورا تغییر دهیم. باخت به اورتون، اگر از آن درس نگیریم نتیجه بدی است. بازیکنان باید سال بعد، با مربی جدید از آن درس بگیرند اما می توانند همین حالا هم از آن استفاده کنند. حالا امیدواریم بتوانیم در بازی بعدی به صورت کوتاه مدت از آن استفاده کنیم.

علاقه آرنه اسلوت به مربیگری در لیورپول

چیزی نخوانده‌ام اما می‌دانم آرنه حرف‌هایی زده است. به من مربوط نیست اما برایم خیلی خوب است که او به‌عنوان کسی که می‌خواهد این شغل را بپذیرد، هیجان‌زده باشد. سبک بازی تیم او را دوست دارم، همه چیزهایی که درباره او به عنوان یک شخص می‌شنوم را دوست دارم. چند نفری که می شناسم به من درباره او گفته‌اند. اسلوت مربی خوبی است. همه چیز بسیار خوب به نظر می رسد. داشتن بهترین شغل در بهترین باشگاه دنیا با فضایِ سالم رشد و آدم‌های فوق‌العاده.

پایان کار کلوپ در لیورپول

الان فصلم را ارزیابی نمی‌کنم. الان وقت تسلیم شدن و بالا بردن پرچم سفید نیست. الان فقط باید به خودمان نگاه کنیم وقتی مثل بازی با اورتون بازی می کنیم چرا باید قهرمان شویم ؟ اما قبل از آن خیلی خوب بازی کردیم، برایش تلاش کردیم، برای همه یک دردسر واقعی بودیم. نتایج خوبی به دست آوردیم یا خوب بازی کردیم. لیاقت اینجایی که هستیم را داریم و حالا باید از آن استفاده کنیم. نمی خواهیم به هر دلیلی فشار را حس کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • انریکه: زود قهرمان می‌شویم، خوشحالم
  • کلوپ: کی گفته ممکن نیست قهرمان شویم!
  • ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم
  • احمدعباسی: ما در فینال هستیم تا قهرمان شویم
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم / آماده یک مسابقه تمام عیار هستیم
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • انریکه: فردا با شرایط ایده‌آل قهرمان می‌شویم