Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب با انتخاب هوشمندانه شعار سال، نقشه راه تولید و اشتغال کشور را بر اساس تولید مبتنی بر دانش هدف گذاری کردند و زمینه و بستر ورود شرکت های دانش بنیان در مسیر تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را فراهم نمودند.

تحقق تولید دانش بنیان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و عبور از بحران ها و چالش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که برای رسیدن به تولید مبتنی بر دانش و تحقق شعار سال باید دستگاه های متولی، برنامه ریزی جامع و مدونی داشته باشند و نهایت تلاش و کوشش خود را در این زمینه به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار ایرنا با توجه به اهمیت این موضوع به سراغ عین الله کشاورز ترک سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رفت و از او در باره برنامه های این دستگاه برای تحقق شعار سال پرسیده است.

ایرنا. با توجه به نام گذاری سال جدید به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، راهکارهای تحقق شعار سال چیست؟

در ابتدا هدایت شرکت های دانش بنیان به سمت مزیت ها و رسته های اولویت دار و اشتغال ساز با در نظر گرفتن پایداری اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین باید ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در تمامی بخش ها ارتقا یابد و استفاده از نخبگان و دانش آموختگان در حوزه های مختلف تولید برای حرکت به سمت تولید دانش بنیان مورد توجه جدی واقع شود تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

از سویی دیگر با توجه به اینکه در سال های اخیر قاچاق کالا در سطح کشور آسیب ها و ضربه های شدیدی بر بدنه اقتصاد کشور وارد کرده است برخورد قاطع با آن می تواند نقش بسیار اساسی برای تحقق شعار سال داشته باشد.

ایرنا. سیاست های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جدید با توجه به این شعار چه تغییری خواهد کرد؟

توجه و حمایت بیش از پیش از شرکت های دانش بنیان و هدایت هوشمند منابع به سمت شرکت های دانش بنیان در اولویت این اداره کل قرار دارد.

تلاش می کنیم حمایت جدی و همه جانبه از تعاونی‌های فناور استان داشته باشیم و با اعطای تسهیلات با نرخ مناسب برای تجاری سازی محصولات آنها موجب توسعه تولید دانش بنیان در استان شویم و در پیشبرد شعار سال نقش داشته باشیم.

ایرنا. در حوزه اشتغال و کارآفرینی چه تغییرات و اصلاحاتی باید صورت گیرد تا شاهد جهش در این حوزه باشیم؟

راه اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان جهت شفافیت شاغلان رسمی و غیررسمی و شناسایی بیکاران و توانایی های آنان، همچنین ایجاد بانک ایده و حمایت از ایده های نو، خلاق و کارآفرینان اشتغال ساز باید در دستور کار قرار گیرد که مورد آخر در دست پیگیری است.

همچنین فرهنگ و نوع نگاه به موضوع اشتغال در جامعه باید تغییر کند و از نگاه پشت میزنشینی به نگاه تولید آن هم مبتنی بر دانش و علم روز تغییر یابد.

ایرنا. قزوین در حوزه دانش بنیان ها ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و صنعتی دارد، برنامه شما برای حمایت از آنها چیست؟

استان قزوین، ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش ها دارد که در صورت استفاده از این ظرفیت ها در راستای شعار سال گام های بلندی برای اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی برداشته خواهد شد.

با توجه به شعار سال باید تلاش کنیم شرکت های دانش بنیان به مراکز مشاوره کارآفرینی وارد شوند و از توانمندی آنها جهت حمایت از شرکت های تازه تاسیس استفاده شود.

سخن آخر:

توجه به نوآوری و خلاقیت با توجه به شعار سال در اولویت برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد و تلاش می کنیم از پروژه های سبز و اشتغال ساز برای کاهش و حل مشکلات اشتغال استان حمایت کنیم.

همچنین در مسیر اشتغالزایی، نگاه مساله محور برای حل چالش های زیست محیطی سرلوحه تصمیمات سال ۱۴۰۱ این اداره کل خواهد بود.

برچسب‌ها تعاونی سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اشتغال زایی استان قزوین اشتغال پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی اشتغال زایی تعاونی اشتغال زایی استان قزوین اشتغال پایدار شرکت های دانش بنیان تحقق شعار سال اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد