Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم(ص) ضمن تشریح اثرات بلندمدت آلودگی هوا بر سلامتی انسان، بر لزوم کاهش فعالیت فیزیکی در روزهای آلودگی هوا تأکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر تقی ریاحی درباره اثرات افزایش آلودگی هوا در روزهای گذشته اظهار کرد: در روزهای گذشته به دلیل آلودگی هوای تهران شاهد افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث آلودگی هوا یک عامل تهدیدکننده برای سلامتی جامعه است و علاوه بر اثرات کوتاه‌مدت، اثرات بلندمدتی نیز بر سلامتی انسان‌ها دارد.

وی ادامه داد: اثرات حاد آلودگی هوا بستگی به میزان آلودگی هوا و نوع آلاینده‌ها دارد. این اثرات از احساس سوزش و خارش در چشم، گلو، بینی و قفسه سینه تا سردرد، درد قفسه سینه و ... متفاوت است و افرادی که ظرفیت قلبی و تنفسی ضعیف‌تری دارند ممکن است با این مخاطرات در معرض حمله قلبی یا تنفسی قرار بگیرند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه درباره اثرات بلندمدت آلودگی هوا بر سلامتی انسان افزود: آلودگی هوا عامل خطر ابتلا به سرطان است؛ همچنین ارتباط مشخصی با بیماری‌های قلبی – عروقی، مغزی و بیماری‌های تنفسی دارد و عامل مهمی برای تشدید آسم است.

به گفته وی، میزان تماس و مواجهه افراد با هوای آلوده و میزان حرکت فیزیکی و تنفسی در شدت علائم و مشکلات تنفسی نقش دارد و هرچه تنفس تند و عمیق‌تر باشد فرد، میزان بیشتری از ذرات آلاینده و غبار را تنفس می‌کند و وقتی افراد بیرون از منزل فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشند این علائم و عوارض بیشتر خواهد شد.

ریاحی با بیان اینکه عمده آلاینده‌های هوا شامل ترکیبات نیترات، سولفات و ذرات معلق است؛ گفت: احتراق ناقص سوخت‌های فسیلی توسط صنایع و خودروها و گردو غبار و طوفان‌ها منشأ اصلی آلودگی هوا هستند.

وی با بیان این‌که بهترین راهکار برای کاهش مواجهه با آلودگی هوا در خانه ماندن است؛ بر پرهیز از تردد در مسیرهای شلوغ و مناطق آلوده تأکید و عنوان کرد: وقتی هوا آلوده است باید فعالیت فیزیکی مانند ورزش و تنفس عمیق کاهش یابد. اگر فردی بیماری قلبی، ریوی یا مغزی کنترل نشده داشته باشد در معرض خطر بیشتری قرار دارد و باید پیگیر درمان بیماری خود باشد.

به گفته رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، استفاده از ماسک‌های سه لایه و فیلتردار در هوای آلوده توصیه می‌شود؛ ماسک‌های فیلتردار ذرات آلاینده را کمتر از خود عبور می‌دهند.

استقرار اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس تهران در سطح شهر در پی آلودگی هوا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان بهداشت و درمان سرطان آلودگی هوا آلودگی هوای تهران بیمارستان بهداشت و درمان سرطان آلودگی هوا آلودگی هوای تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد