Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدمهدی برومندی در دیدار اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان از برنامه ریزی برای انتقال ارقام جدید زیتون به کشور خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و همکاری‌های تنگاتنگ با کشور اسپانیا ارقام جدید زیتون بزودی به کشور انتقال خواهد یافت.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: در این خصوص از تیم کارشناسی باغبانی کشور اسپانیا برای بازدید و همکاری دوجانبه جهت احداث ارقام جدید باغ زیتون با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دعوت بعمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومندی با تاکید بر لزوم احیای باغات کشت و صنعت مغان گفت: برای احداث نهالستان، باغ مادر و کشت‌بافت برنامه ریزی لازم طبق زمان بندی اقدام شود.

احداث نهالستان و باغ مادر در کشت و صنعت مغان

همچنین در این نشست مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از ایجاد نهالستان و باغ مادر با هدف توسعه باغ جدید و بازسازی و نوسازی باغات در این شرکت خبر داد و گفت: وضعیت باغ‌های این شرکت نسبت به ۱۵ سال پیش مطلوب نیست و با بهره گیری از مشاوران زبده، مطالعاتی برای ساماندهی این باغ‌ها بویژه احداث نهالستان و باغ مادر شروع شده است.

اسدالله محسن زاده اضافه کرد: عمده شهرت این بنگاه تولیدی مربوط به باغ های شرکت است ولی در سال‌های اخیر بسیاری از باغ ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ در کشت و صنعت مغان یک هزار و  ۲۰۰ هکتار آن بهره اقتصادی دارد و بقیه نیاز به احیا و نوسازی دارد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها اشتغال زایی جهش تولید اراضی کشاورزی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی جهش تولید اراضی کشاورزی اشتغال زایی جهش تولید اراضی کشاورزی اردبیل کشت و صنعت مغان شرکت کشت و صنعت ارقام جدید باغ مادر باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید