Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:47:47 GMT

سنت زورخانه‌گردی از آئین‌های قدیمی ماه مبارک رمضان است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۳۰۱

سنت زورخانه‌گردی از آئین‌های قدیمی ماه مبارک رمضان است

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به آئین زورخانه‌گردی گفت: این آئین از سنت‌های قدیمی در ماه مبارک رمضان است که بیشتر جنبه صله رحم دارد.

جلال زهرایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سنت زورخانه‌گردی که در شب‌های ماه رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: آئین زورخانه‌گردی ماه مبارک رمضان یکی از سنت‌های دیرین ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بوده است که بیشتر جنبه صله رحم در ماه مبارک رمضان دارد، به این صورت که زمانی افرادی برای بازدید به زورخانه‌ای می‌روند، بعد از آن همگی افراد همراه یکدیگر به زورخانه بعدی خواهند رفت و این روند ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این برنامه هرساله از سوی هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انجام می‌شده که امسال نیز براساس تقویمی که تهیه کرده‌ایم، در آن علاوه بر زورخانه‌های شهر اصفهان، زورخانه‌های مهم و تاریخی شهرستان‌های استان را نیز در نظر گرفتیم تا علاوه بر سنت زورخانه‌گردی، شاهد برگزاری آئین‌های دیگری که خاص شهرستان‌ها در این زورخانه‌ها است، باشیم.

وی ادامه داد: از ۱۴ فروردین ماه و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، در حال انجام آئین زورخانه‌گردی شده‌ایم و تاکنون ادامه دارد. علاوه بر زورخانه‌های اصفهان چند زورخانه در شهرستان‌ها را نیز بازدید کردیم. این برنامه تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت و تنها در شب‌های قدر این برنامه تعطیل می‌شود.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان در مورد تعداد زورخانه‌های اصفهان گفت: چیزی حدود ۱۳۲ زورخانه فعال در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۲۵ زورخانه در اصفهان است. تعداد زورخانه‌های بسیار قدیمی در اصفهان کم است و بیشترآن‌ها یا بازسازی شده و یا تعطیل شده‌اند که در نظر داریم بتوانیم آن‌ها را به نحو شایسته‌ای فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آئین زورخانه‌گردی امسال را با زورخانه «آهن» به دلیل قدمت و پیشکسوتی مرحوم حاج عباس پهلوان و روزخانه «سینا» شروع کردیم.  

زهرایی در مورد آئین گلریزان یکی دیگر از سنت‌های قدیمی در فرهنگ ایرانیان، گفت: آئین گلریزان  یکی از سنت‌های بسیار خوب و قدیمی ایرانیان در زورخانه‌ها و با هدف کمک به نیازمندان و مستمندان است که در نظر داریم این آئین را نیز با اطلاع رسانی به موقع و با حضور خیران و علاقمندان ورزش انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی کشتی پهلوانی آهن زورخانه ماه مبارک رمضان استان اصفهان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش زورخانه ای ماه مبارک رمضان زورخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس هیأت زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی گفت: به مناسبت ۷ اردیبهشت ماه روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) فرخ شهر بیش از ۲۰ ورزشکار و قهرمان این رشته به اجرای برنامه پرداختند.
مهدیان افزود: در پایان از قهرمان و نشان آوران مسابقات کشوری سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان